kale plekjes en waterige poepjes

Gestart door Starlet_Sabje, 10 mei 2004, 02:31:34

« vorige - volgende »

Starlet_Sabje

Hallo iedereen,

Snoopy is nog niet zo lang bij ons en heeft al die tijd al eigenlijk een paar kleine kale plekjes her en der en ziet er wat plukkerig uit. Ook heeft ie bijzonder waterige poepjes. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Naar mijn dierenarts gaan is niet zo prettig. Want ik ben bang dattie hem met een grote handschoen vasthoudt en dat Snoopy dan weer angstig wordt voor handen.. Wie weet raad???????

Paul

Hoi Sabine,

Krijgt je valkje veel waterige dingen zoals appel en groente dan kan daar het waterige in de ontlasting soms vandaan komen.
Soms hebben ze wel eens spontaan een beetje waterige ontlasting als ze geschrokken zijn van iets bijvoorbeeld.
Sommige valkjes hebben gewoon wel eens een kaal plekje maar daar groeien meestal snel weer veertjes.
Als Snoopy nog jong is kunnen de veertjes later nog komen.
Het kan ook zijn dat ie zichzelf plukt maar dan heb je meestal wel meer kale plekjes.
Houd het in elk geval even goed in de gaten als de plekjes niet groter worden is er meestal weinig aan de hand en komt het vanzelf wel goed.
Zorg anders voor af en toe wat vitamines in het water dat kan ook het groeien van de veren bespoedigen.
Ook wat natsproeien met de plantenspuit is goed voor de veren.
En geef hem wat vaker eivoer dat is ook goed voor de bevedering.

Groetjes, Paul

Starlet_Sabje

10 mei 2004, 23:55:49 #2 Last Edit: 10 mei 2004, 23:56:36 by Starlet_Sabje
Hoi Paul,

Fijn dat je, net als altijd weer vlot reageert! Dankje! Ik zit eventjes te denken wat ik Snnopy en Saffie de laatste dagen heb gevoerd..wortel..kan..misschien ook appel inderdaad...gewoon eventjes een tijdje zonder doen dus, kijken of het beter wordt. Eivoer heeftie overigens nu altijd tot zijn beschikking.. maar heeft ht nog nooit gehad en eet het nu wel.,.valt mee! Verder zal ik wel eens wat regelmatiger natspuiten ja, ik heb dat nu 1 keer bij snoopy gedaan en daar was hij de eerste keer ook al zo van opgeknapt! Snoopy is nu overigens 5 jaartjes jong.. (je weet wel.. ik heb laatst nog een reactie geplaatst omdattie hier kwam en ik niet wist hoe Saffie zou reageren, en dattie toch kon blijven..) Maar goed.. weet dus dat het niet direct iets ernstigs hoeft te zijn. Ik dacht namelijk eerst, met die kleine kale plekjes (je ziet ze iets duidelijker als hij zich opdoft) dat hij misschien last had van parasieten o.i.d.?

Paul

Hoi Sabine,

Als ze parasieten hebben zoals luis of mijt zullen ze best last hebben en veel meer dan normaal in hun veren pikken.
Ik heb momenteel ook een kaal valkje daar krijg ik woensdag de uitslag van daar worden de veertjes voor onderzocht op schimmelinfecties.
Als het op het kopje kaal is kan het zonder meer niet door zichzelf plukken zijn door jeuk want daar kunnen ze niet bij komen.
Houd het gewoon goed in de gaten ik denk niet dat de kale plekjes met de ontlasting in verband staan.
Kijk maar eens hoe Pini van mij eruit ziet dus dan begrijp je dat ik niet zo gauw schrik van een kaal plekje :-(

Maar Pini is heel levendig en gezond verder ze heeft het prima naar haar zin zo te zien dus echt last heeft ze er niet van.
Met de ontlasting moet je inderdaad even kijken hoe dat eruit ziet als je een dagje niks extra's geeft dat lijkt me een goed idee.

Groetjes, Paul

Starlet_Sabje

Hey Paul!

He gatsie.. wat naar zeg! Gelukkig heeft ze er geen last van. Ben benieuwd wat de uitslag is.. als ze maar weten wat het is, kun je er tenminste iets tegen doen nietwaar?
Wat Snoopy betreft.. ik had ze beiden net weer eventjes los...en natuurlijk was het onvermijdelijk dat er hier en daar weer een poepje viel en volgens mij was het inderdaad alweer een beetje beter..kan me vergissen... Ik moet die kale plekkies toch wat in de gaten houden. Toen snoopy zijn vleugeltjes wat uitklapperde dacht ik daaronder ook wat kaals te zien.. maar nu zit ik te denken: wellicht kan het ook komen omdat hij bij zijn andere thuisje alleen maar stil zat, te vervelen, geen vleugeltjes uitklapperde? Gewoon in de gaten houden dus! Ik zit me nu alweer druk om niets te maken hoogst waarschijnlijk! Laat je nog wel weten hoe het met Pini is afgelopen? Wat de uitslag is? Zij zal dan waarschijnlijk in een buitenkooi bij jou zitten denk ik?

Paul

Hoi Sabine,

Ik heb hier alle valkjes binnen dus ze zal het zeker niet koud krijgen :-)
Ik zal in elk geval even laten weten wat de uitslag is.
Fijn dat de ontlasting weer wat dikker lijkt te zijn nu.
Maar je kan het even in de gaten houden.
Als ze zich vervlen kunnen ze wel eens wat gaan plukken maar vaak gebeurd dat eerder bij papagaaien maar door stress kunnen valkjes dat ook wel eens gaan doen dat heb ik ook meegemaakt dat ze zo erg plukte dat ze niet meer konden vliegen :-(
Dus nu kan het alleen maar beter gaan bij jou als het dat zou zijn lijkt me.

Groetjes, Paul