3 mei 2025, 19:59:09

wel of niet?

Gestart door roel, 20 mei 2004, 15:14:04

« vorige - volgende »

roel

hoi,

vorige donderdag zag ik mijn valkjes wipwappen :)! dus ik ging een kijkje nemen in de nestblokken maar het leek ze er niet in ware geweest! (nestmateriaal was onaangeroerd) maar de 2 valkjes zijn heel actief ze kijken rond, hangen opkop op hun stokken! ik heb ze wel maar 1 keer zien wipwappen! zou het een nestje worden of niet?

Tara

Hoi Roel :-).

Bij het nestkastinspecteren van de valkjes, kun je dat soms niet eens met zekere zin zeggen hoor, ze poepen niet in hun nestkasten, en heel soms verliezen ze daar een veertje, maar niet altijd hoor, het lijkt vaak echt of ze er niet in zijn geweest, terwijl ze dat soms wel zijn geweest. Het kan heel goed zijn hoor dat ze een nestje zullen hebben, maar dit kan nog een tijdje duren vooraleer het eerste eitje komt, dit hangt er ook vanaf van hoelang ze al paren e.d.

Je kunt ook niet alles controleren he ;-).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

je kan het soms heel goed zien of ze in de kast geweest zijn. Maak met je handen in het midden van de bodembedekking (als die er ligt) een kuiltje. Als je ziet dat dit kuiltje weg is, of veranderd van vorm, kan je besluiten dat ze er in geeest zijn.

SDC:D