10 mei 2025, 00:07:13

valkparkiet en parkiet

Gestart door sannie, 13 mei 2004, 19:12:53

« vorige - volgende »

sannie

he allemaal

ff een vraagje :  

kunnen valkparkieten en parkieten samen in een volière  ,

of maken ze elkaar af  ?!?!?!?!?

Remco_Ultee

Welke parkieten bedoel je precies?
Ik weet dat er redelijk wat soorten parkieten bij de valkparkiet kunnen, zoals grasparkietjes, bourke en glansparkieten. Maar dan adviseren ze toch al gauw een wat grotere voliere. Papegaaien gaan niet samen met een valkje.

Welke parkiet wilde jij erbij stoppen?

Paul

Hoi Sannie,

Valkparkieten en grasparkieten kunnen wel prima bij elkaar alleen als ze gaan broeden kan het voor problemen zorgen dan heb je echt een ruime volliere nodig wil dat goed gaan.
Wat zijn de maten van je volliere?

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Remco_Ultee,

als men zegt parkieten wordt daar dus grasparkieten mee bedoeld :-).

Valkparkieten gaan heel goed samen met grasparkieten in ieder geval, maar vaak kunnen ze erg tegensteken als je wil gaan kweken!! Vaak zijn ze echte nestenslopers, en niet alleen op bijv. de valkparkieten, maar hier at mijn man van mijn koppel grasjes de (waarvan een bevruchte!) eitjes op! Dat vond ik echt erg!

Maar over het algemeen gaan ze wel goed samen ... Niet alle grasjes zijn namelijk zo.

Groetjes, Tara

sannie

Nou, ik kan jullie vertellen dat het experiment geslaagd is. Ik heb een behoorlijk ruime binnenvolliere ( 1.10/ 1.05/ 0.40 ). Dus ze hebben samen plek zat. Ze hebben elkaar volledig geacsepteerd en geven elkaar antwoord en eten samen. Dit allemaal in een tijdsbestek van 5 uurtjes. Echt gaaf hoor.

Sander

Hello

Zo zie je dat het best mogelijk is! Meestal wordt idd een grotere voliere aangeraden, maar 2 vogels van een verschillende soorten kunnen ook beste maatjes worden!

groetjes
sander

Stijn dc

hoi

het kan inderdaad goed gaan ,zoals bij jouw. HOpelijk blijft de relatie zo, en verzuurt ze nit.

SDC:D

Remco_Ultee

CitaatHoi Remco_Ultee,

als men zegt parkieten wordt daar dus grasparkieten mee bedoeld :-).

Dan weet ik dat  :) tnx