18 april 2024, 04:08:47

hier zie je het verschil van pop en man.

Gestart door Niels, 30 december 2002, 22:49:07

« vorige - volgende »

Niels

heb je een grijze en is de staart onder vlekjes? dan is het een man.zoniet:pop

gele:hebben de vleugels(binnenkant) witte vlekjes dan is het een man.zoniet pop

hopelijk help ik sommige mensen  :-/

Timmety

Het is toch anders bij de grijze, een man heeft toch niks onder zijn staart en een vrouw van die streepjes of zit ik nu helemaal verkeerd?
Tim

Mandy

Ja Tim, je hebt gelijk.  ;)
Ik denk alleen dat Niels bedoelde Zonder ipv onder vlekjes.
Dat is inderdaad alleen bij de grijze (wildkleur) valken.
Dat van die lutino's is echter niet altijd waar!  :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

jody

halloa,

Ik heb een grijze valk en die heeft een gele onder staart met strepen dus jaaaaaaaa het verschil is verdomd moeilijk te zien. En is echt een mannetje hoor. Meestal zie je het aan zijn of haar gedrag.
Mannetjes zijn meestal de Macho's lopen stoer in de rondte en fluiten meestal heel mooi maar daar tegen kunnen vrouwtjes ook mooi fluiten dus daar kan je ook niet van uit gaan. Het is en blijft onwijs moeilijk


                                Groetjes jody :-*

Mandy

Hoi Jody,  :)

Heb je een jonge valk dan?
Want bij de grijze (wildkleur) valken is het toch echt zo dat de mannen GEEN gele strepen meer onderop hun staart hebben, die verdwijnen na de rui, bij de poppen blijven die wel zitten.
En de man krijgt dan een fel geel masker (zie plaatje boven chatbox) terwijl bij de pop maar een paar zacht-gele veertjes op de kop blijven zitten (zie plaatje boven forum).
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

sylvia

Hoi mandy :)

Tico is nu 5 maanden en is echt een man hij probeert te dekken , fluit hele concerten, Macho gedrag lopen met vleugeltjes wijd je ziet echt dat het een man is hij is van cisca geweest en die zegt ook dat het man is dus ja weet niet de wonderen zijn mischien de wereld nog niet uit hihihihi.
en ik weet ook niet of tie al gerui't heeft dat mot ik ff na trekken bij cisca.


                                          Groetjes Jodyyyyyyyyy

Mandy

Hallo Jody, :)

Ja ,uit je verhaal blijkt zeker dat het een man is en als cisca dat zegt geloof ik het zeker, maar dan kan je dus wel verwachten als tie straks, in het voorjaar, gaat ruien deze staartpennen met gele strepen gaat wisselen voor donkere staartpennen zonder strepen. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Yody,
Ik heb ook een wildkleur valkje en een man van een maand of 8 en die heeft ook nog steeds die gele staartveren zoals jij bedoeld.
Maar die verdwijnen in elk geval als het een wildkleur man is alleen kan de ene vogel soms iets sneller zijn dan de andere.
Maar zeker als ze ouder zijn hebben ze alleen nog maar een grijze staart en totaal geen geel meer.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Cisca die veren geel verft voor ze de valkjes verkoopt want die van mij komt ook bij Cisca vandaan  :D

Groetjes,  Paul



sylvia

halloa paul ;),

Thanks voor je reageren hihihihi.
Ja denk dat Cisca heb zitten schilderen hoor ze is zo actieffff.
En keesie komt ook bij haar vandaan en die is gepareld dus daar heb ze helemaal der best op gedaan hahahahaha. :D
Paul hoe oud zijn ze dan als ze gaan ruien?
Ben nou wel benieuwd geworden...........

                                             Nou Groetjes Sylvia :-*


cisca

Hallo Paul Jody en Mandy.
Zitten jullie ff de draak te steken over mijn schilderwerk.
Zal het jullie ff uitleggen.
Door de vele mutaties is het niet meer noodzakelijk dat een wildkleur man grijze staartveren krijgt ,Tico die nu bij Jody is komt uit een koppel waarvan de man lutino bont en de pop een lutino is daaruit komen dus geen zuivere wildkleurtjes meer.Dus eind konclusie de mogelijkheid dat Tico zijn gele staartveren houd is heel erg groot.
Wil je echt een puur wildkleurman dan zul je naar een kweker moeten die puur alleen op wildkleur kweekt.
Enne Mandy Tico is dus echt een man hoor zonder twijfel,en als je het er niet mee eens bent ben ik vanavond op de chat te vinden ik houd wel van een discussie.

Paul

9 januari 2003, 22:37:28 #10 Last Edit: 10 januari 2003, 02:20:26 by Mandy
Hoi Cisca,
Dat het valkje van jody een man is zit er dik in en zeker als ie fluitconcerten geeft en macho gedrag vertoont.
Nou zegt het gedrag ook niet altijd alles want ik heb met zekerheid een wildkleur man die zich puur gedraagt als een pop.
Hij is altijd rustig, fluit amper en hij kan heel goed met de andere mannen opschieten.
Wat die mutaties betreft kan het inderdaad verschillen wat de kleur betreft maar ik dacht dat het om een wildkleur valkje ging.
Beppie is toch wel een wildkleur Cisca want die wil ook maar niet van zijn gele staartveren af :-)

Groetjes,  Paul

Mandy

10 januari 2003, 02:19:35 #11 Last Edit: 10 januari 2003, 04:51:34 by Mandy
Hoi Cisca, :)

Ik heb nooit beweerd dat het geen man kon zijn hoor, dus een discussie vind ik niet nodig. Ik heb zelfs gezegd dat het zeker een man zou zijn vanwege het gedrag. ;)
Ik heb alleen info gegeven zoals het bij de wildkleurvalken in z'n werk gaat en in dit geval heb ik ook weer iets bijgeleerd, want hier had ik nog nooit van gehoord.

Maar nu ik het een paar keer lees heeft de één het over gele veren en de ander over gele strepen, ik bedoel dus de regel van de gele strepen. Dwars op de onderkant van de staartveren, ook wel visgraatmotief genoemd of soms als stipjes waarneembaar; als die verdwijnen na de 1e rui zou een wildkleur valk een man moeten zijn, komt het terug is het een pop, een gele veer kunnen ze wel houden/terug krijgen.
En ze krijgen dan een fel geel masker, terwijl de pop dit niet/minder heeft. Zo heb ik, en hebben vele anderen, het altijd geleerd.  :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

sylvia/jody

Hoiiiiii mandy :)

Ik zal je dan nog een keer ff uitleggen hoe tico eruit ziet.
Hij heeft een gele kop met oranje wangen
De rest is hij grijs alleen de randen van zijn vleugels zijn wit.
zijn staart is van boven grijs en van ondere geel met grijze strepen de Visgraat zoals jij het noemde.
Tico heeft al zijn rui gehad.
Dus hij zal niet meer zo veel veranderen :-/.
Hoop dan nu dat het wat duidelijker is hoe hij er uit ziet :)

                                                 Groetjes jodyyyyyyyyyyyyy

Mandy

10 januari 2003, 15:04:29 #13 Last Edit: 10 januari 2003, 15:06:42 by Mandy
Hoi Sylvia & Jody, :)

Jawel hoor, het is duidelijk.
Op jouw foto's op pagina 17 neem ik aan dat die grijze valk Tico is en die geparelde Keessie.  ;) Leuke foto's hoor.
Als Tico op die foto's ook al door z'n rui is ziet HIJ er erg uit als een ZIJ, wat gek dan om dat zo te zien en te weten dat het eigenlijk een man is (vanwege het gedrag).
En is Keessie ook al door z'n rui heen, want als hij de parels houdt is het eigenlijk een pop, althans zover ik weet, of geldt het hier ook weer anders Cisca? :-/
Ik zou het stiekem wel grappig vinden als jouw valkjes over een tijdje ineens eitjes gaan leggen en je dus toch 2 popjes zou hebben... :D
Het maakt natuurlijk niets uit, als je maar plezier hebt van je valkjes, succes verder!  ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

sylvia/jody

hoiiiiiiiii mandy :)

Bedankt voor je berichtje terug.
Keesie is nog niet in de rui geweest dat is hij/zij dus nu.
Dus we wachten het nog wel ff af.
Het maakt mij ook niet uit wat het zijn popjes of mannetjes ik wacht het wel af hoor :D.
Het zijn mijn maatjes en dat vind ik het belangrijksteeeeeee.
Wat er ook in de toekomst mag gaan gebeuren is het een koppel dan zal er gezins uitbreiding komen en zo niet ook bestttttttttttt......
Je hoort het wel in de toekomst.
of het poppen zijn of mannetjes of een koppel...................

                                             Groetjes sylvia ;)