7 mei 2025, 18:26:19

wat kan ik doen?

Gestart door Carla Vdb., 12 mei 2004, 12:52:45

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Inger,

Ik heb hier een infraroodlamp besteld en dat was gewoon lamp die wit licht geeft terwijl er toch infro rood op staat.
Dat is ook een lamp die voor kippen gebruikt word en die moet een meter boven de te verwarmen dieren hangen.
Maar ik had de armatuur besteld voor mijn elstein lamp dus als ik ga verwarmen gebruik ik die.
Wat betreft erfelijke eigenschappen doorgeven zoals slechte verzorging van jongen en plukken klopt het ook niet helemaal vind ik.
Ik heb nu een nest met twee jongen van vorig jaar die verschrikkelijk geplukt zijn door hun ouders.
En dit koppel is tot nu toe het enige die niet hun eigen jongen plukt dus dat doorgeven van plukken aan de jongen gaat zonder meer niet op bij mij :-)
Hier is de luchtvochtigheid grotendeels tussen de 30 en 40% geweest tijdens het broeden en toch nog nooit problemen geweest me de eitjes.
Het kan in het broedhok natuurlijk hoger zijn omdat dat een afgesloten ruimte is met een eigen klimaat dus als de ouder zich natmaken met water ligt dat meteen een stuk hoger.
Ik zou er zelf van alles aan doen om een jong te redden maar wij hebben dan ook de meeste valkjes tam en alles binnen dus dan doe je dat eerder dan als je een buitenvolliere hebt.
Maar het liefste laat ik de ouders alles doen ik ben ook van mening dat de stoffen die de ouders aan de jongen geven ook op latere leeftijd belangrijk kunnen zijn voor een valkje.
Maar als het echt niet anders gaat zou ik toch met de hand een jong gaan grootbrengen.

Groetjes, Paul