5 mei 2025, 21:44:32

Help, is mijn valkje ziek???

Gestart door Patriciaxxx, 11 mei 2004, 17:13:40

« vorige - volgende »

Patriciaxxx

Hai allemaal,

Ik heb mijn nieuwe valkje hoor!
Het is een geparelde en heel erg leuk.
Het is wel even wennen aan 'n nieuw speelkameraadje maar het gaat tot nu toe heel goed.
Ik zal proberen om dit weekend een foto van hem erbij te plaatsen zodat jullie hem ook kunnen zien.
Ik ben er iig heeeeeeel blij mee!!!

Groetjes Patricia,

Tara

Hoi Patricia,

leuk dat je nou een nieuwe hebt, hoe oud is ie? Ik popel al om de foto te zien hoor! Heel veel plezier met 'm.

Heb je al een naam?

Groetjes, Tara

Patriciaxxx

Hai Tara,

Hij is 6 weken oud en ik heb hem Misty genoemd.
Hij komt bij mensen vandaan die al 35 jaar kweken.
Nu is het te hopen dat met Misty alles goed gaat en daarom wil ik zo veel mogelijk contact houden met jullie want jullie hebben ervaring met valkjes.
Het is wel fijn om met je vragen ergens terecht te kunnen.

Groetjes Patricia,

Rika

wat leuk dat je nieuwe valkje heeft die heet Misty .
ja je hebt 2 kanten die verdriet en blijheid . dat is goed mengen om verwerken .
en veel plezier met Misty !
groetjes Rika

Patriciaxxx

16 mei 2004, 04:02:50 #34 Last Edit: 16 mei 2004, 04:10:23 by Patriciaxxx
Hallo Rika,

Ja ik ben blij om weer begroet te worden als ik thuis kom.
Dit is Misty leuk he...

Tara

Hoi Patricia,

ze ziet er erg goed uit hoor, veel plezier met haar!

Groetjes, Tara

Patriciaxxx

16 mei 2004, 04:23:36 #36 Last Edit: 16 mei 2004, 04:27:41 by Patriciaxxx
Ja ze is leuk he Tara en het kleine fototje is Kiko...

Rika

heel leuk die Misty , die past goed bij die valkje .
en die Kiko ziet ook erg lief . mooi herenningen die foto.
zeg erg fijn dat misty begroeten kan .
Greotjes Rika

Mandy

Hartstikke fijn dat je een weer een nieuw valkje hebt. ;)
Het is een mooi valkje hoor. :)
En hoe gaat het met eten enzo? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Patriciaxxx

Hai Mandy,

Nou hij komt niet van dat ene adres, jullie zeiden dat ik dat beter niet kon doen dus heb ik dat maar niet gedaan.
Deze komt uit Gaanderen en eet al zelfstandig en hij zit nu mee te kijken op de pc op mijn schouder, leuk joh.
Hij wil constant bij ons zijn dus als de kooi open gaat komt hij meteen aan gefladdert om op mijn schouder mee te rijden.

Paul

Hoi Patricia,

Wat fijn dat je een ander valkje hebt kunnen vinden :-)
Misty ziet er in elk geval heel erg lief en mooi uit zo op de foto :-)
Zeker als ie nu al naar jullie toekomt is dat een heel goed teken dan word ie best wel flink tam al.
Heel veel plezier met de kleine en het zal nu zeker wel goed gaan met zoveel steun van de kweker.

Groetjes, Paul

Patriciaxxx

Hai allemaal, Tara, Mandy, Lique, Paul en iedereen verder,

Lang niks gehoord he maar ik ben heel erg ziek geweest, maar ben nu weer 'n beetje aan het opknappen.
Alles gaat heel goed hier met Misty maar wat is die nieuwsgierig en eigenwijs joh, ik moet er dikwijls om lachen.
Hij weet gewoon als ik thuis ben dat hij eruit mag en dat laat hij dan wel heel goed weten ook.
Hij vliegt en wandelt hier maar rond dan en ziet iedere keer weer nieuwe dingen natuurlijk en het liefst zit hij op mijn schouder zodat hij overal bij kan zijn.
Als ik 'n keer zonder hem naar de keuken loop dan roept hij me gewoon terug zodat ik hem niet vergeet erg he!
En hoe is het bij jullie?

Tara

Hoi Patricia,

heel veel sterkte met jezelf, leuk dat het goed gaat met je nieuw valkje, echt lief zo te horen :-).

Bij mij gaat het ook niet super, ik zal moeten tijdelijk of voor altijd stoppen met kweken denk ik ... Bij het eerste nestje zijn alle 6 jongen dood, bij het 2de alle 4 jongen, bij het derde al 2 op 4 jongen en bij het vierde 1 die nog in het eitje zat en nog 2 op komst ... Gaat niet echt lekker he :(. Ik zal moeten zien wat ik kan doen als ik weer wil kweken, mss desnoods iets opsturen naar dr. Feld.

Maar voor de rest gaat het wel goed met de volwassenen, daar ben ik blij om :-).

Groetjes, Tara

Patriciaxxx

Hai Tara,

Gedver dat is zonde en had je al eerder gekweekt met die zelfde nestjes?
Ik hoop dat je er snel achter bent waar het aan ligt en dat er wat aan te doen is zeg en laten we hopen dat het met die twee laatste goed komt dan....

Tara

Hoi Patricia,

ik hoop ook dat ik het te weten kom, in ieder geval, dat nestje met 6 jongen was een trio en dat was hun eerste, die met 4 jongen hadden al eerder nestjes gehad met jongen die ze grootgebracht hebben, nestje 3 die ook 4 jongen had dit is eigelijk hun eerste, vorig jaar hadden ze bevruchte eitjes verlaten en ze kregen nog 1 kans, die ze wel goed gebruiken, dus dit koppel mag verder doen als de ziekte ofzo weg te halen is. Het laatste koppel weet ik nog niet, daar komt momenteel een ei uit ...

Groetjes, Tara