9 mei 2025, 13:08:28

een geparelde man???

Gestart door daan, 3 mei 2004, 02:38:06

« vorige - volgende »

daan

Ik ga morgen een geparelde man kopen en een witmasker man. Deze is van 2002 maar ik twijfel of het wel echt een man is. Hij doet wel alles wat een man ook doet. En hij si tenslotte van 2002 hij heeft ook een ring om.
Kan het een geparelde man????

Groetjes Daan

Inger m

3 mei 2004, 03:12:49 #1 Last Edit: 3 mei 2004, 03:13:58 by Cinnamon_valk
Hoi Daan,
Dan heeft deze man ws nog erg veel parels, het schijnt te varieren. Ik heb een man van 2003 die een aanzienlijk deel van zn parels nog heeft, maar al begint te verliezen.
De valk op de foto heeft wel een kenmerkende witte kop. Ik denk dat het idd een man kan zijn.

Hierbij een foto van een cinnamon geparelde witmasker pop. Er zitten meer parels op en zijn gelijkmatiger verdeeld.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

volgens mij is het ook een man. Hij heeft inderdaad nog veel parels,maar dit schijnt te kunnen. Het kan ook zijn dat ie bijvoorbeeld in december 2002 gebores is, dan is ie maar 1.5 jaar oud;

SDC:D

daan

Ja hij heeft idd een behoorlijk witte kop. Maar ik heb hier ok nog 2 cinnamon geparelde poppen zitten en die hebben ook wel een witte kop, maar wel idd de parels zijn dan gelijkmatiger. Maar gaat hij nog al die parels verliezen of gaat hij ze houden??Weet iemand dit?
Wel bedankt voor jullie reactie Inger en Stijn.

Groetjes Daan

Inger m

Hoi Daan,
Een mannelijke valkparkiet verliest sowieso zn parels, dus als hij nu idd tussen de 1.5 en 2 jaar is dan zal dat nog wel gebeuren.
Deze man is van 2003 en heeft de eerste rui wel gehad, maar nog een aanzienlijk deel van zn parels.

gr Inger
problem.

Stijn dc

hoi inger,

dat is een mooi voorbeeld van hoe een man toch zijn parels nog even kan bewaren. Aleen weet ik nog altijd niet de reden waaro mze die parels nu precies verliezen.

Inger m

Hoi stijn,
dat heeft ws met het pigment te maken. Mannetjes (grijze) valken zijn ook donkerder van kleur en het geel onder de staart en buik worden vervangen door grijs pigment, ws zo ook de parels, waardoor ze niet meer zichtbaar zijn.

Ik zal eens kijken of ik de precieze verklaring kan vinden.

gr Inger
problem.

Stijn dc

hoi

ja, ik had al z'on vermoeden. Hebben ze dan meer grijs pigment? Wss wel :)

daan

Nou mensen het is echt een man, vanochtend het bewijs hihhi
hij was onwijs aan het fluien en dansen, en op de stok aan het tikken, en daarna wilde hijop een popje kruipen hahahaha
Dus toch een man, nou dan ben ik benieuwd waneer hij ze parels gaat verliezen.

groetjes Daan

Stijn dc

hoi

leuk dat je nu zeker bent dat het een mannetje is. Vee lsucces ermeE.