29 april 2024, 03:01:59

Blind? Halfblind?

Gestart door Tara, 7 mei 2004, 21:09:24

« vorige - volgende »

Inger m

Ik wacht de foto's af, maar ik denk zelf dat het beste is om even contact op te nemen met een dierenarts. De soort oogzalf/ druppels hangt er bv vanaf of het oogje beschadigd is of niet. Kun je wat afwijkends zien aan de slijmvliezen? Dat is het randje om het oog, als je het (voorzichtig) een beetje omvouwd moet dit lichtroze zijn, niet donkerroze of rood, het beste kun je de ogen even vergelijken.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

de foto wil niet goed lukken, want het is moeilijk om dat vliesje te laten zien, je kan het wel zien op de foto als je zeer goed kijkt vind ik ... Maar ok, dat velletje is lichtroze, maar in de voorste ooghoek wel rood, terwijl dat bij het andere oogje niet het geval is.

Groetjes, Tara

Tara

Hoi Inger,

ik heb een betere foto kunnen maken.

BTW Marilyn is die valk met die bubbel op de vleugel, ik denk dat ik dat al had vermeld, hier kun je die ook zien, hij's al veel verkleind gelukkig, maar ik ga er toch snel eens mee naar de DA gaan, had al gebeld, en ze zei dat het zal uitdrogen en afbrokkelen, maar ik denk niet dat dat zal gebeuren, het is in ieder geval nog niet gebeurd, alleen ziet ie er beter uit :-).

Ze heeft me verdorie net in de neus gebeten :'(

Inger m

9 mei 2004, 21:27:15 #18 Last Edit: 9 mei 2004, 21:27:53 by Cinnamon_valk
Hoi Tara,
Hihi...

Het lijkt om het oog wel een beetje kalig? Is het oog ook vochtiger dan normaal? Dat kan idd wijzen op een oogontsteking.

Hoe is die bult ontstaan? Het kan mss een veercyste zijn, dat is een veer die niet goed door het omhulsel naar buiten komt (door de huid heen), daardoor kan een bult ontstaan. In dat geval moet de veer (cq bult) worden verwijderd.

Een tumor is ook mogelijk, maar dat zie je niet zovaak en meer bij oudere vogels.

Voor beide gevallen kun je idd beter even een dierenartsen raadplegen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

tja, vochtig, het was wel tamelijk vochtig wel ... Maareh, hoe die bult ontstaan is weet ik niet, ik heb haar namelijk zo gekocht ... Ze zeiden dat het van te vechten is, maar daar geloof ik niet echt veel meer van ... Ik zal proberen morgen eens naar de DA te gaan met haar.

Groetjes, Tara

Inger m

CitaatHoi Inger,

Maareh, hoe die bult ontstaan is weet ik niet, ik heb haar namelijk zo gekocht ... Ze zeiden dat het van te vechten is, maar daar geloof ik niet echt veel meer van ... Ik zal proberen morgen eens naar de DA te gaan met haar.

Groetjes, Tara

Ik twijfel daar ook aan, zo vechtlustig zijn valkparkieten nu ook weer niet en vaak pakken ze elkaar op de kale delen: poten, neusgaten en rond de ogen.

Het kan een verwonding zijn (geweest), maar meestal wordt dat niet zo'n buld. Mss een abces, maar dat wordt meestal groter (ontsteking). Is te herkennen aan een pusachtige (stinkende) inhoud. Ik heb dat echter nog niet bij vogels gehad, wel bij cavia's en konijnen.

Ben benieuwd wat de DA zegt...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

toen ik net ging kijken hoe het is met Malaia zag ik dat ze wel op 1 pootje slaapt, dus da's al in ieder geval iets goeds.

Ben ook benieuwd wat de DA zegt in ieder geval, je hoort het wel, ik weet niet heel zeker of ik morgen kan gaan omdat ik maar om 5:30 thuis ben, maar ik zal zeker bellen om te vragen of ik kan gaan.

Groetjes, Tara