29 maart 2024, 08:08:50

vrouwtje pikken met balsen?

Gestart door jim, 9 mei 2004, 15:00:30

« vorige - volgende »

jim

als bij ons het mannetje balst voor het vrouwtje pikt het vrouwtje het mannetje weg...... is dit normaal? of is het vrouwtje een mannetje? want er is nog nix gebeurt met paren of broeden!

graag snel antwoord!

groeten jim

giovanni

9 mei 2004, 15:17:28 #1 Last Edit: 9 mei 2004, 15:20:51 by giovanni
hellow

ja, mss heeft ze  geen goesting. Je moet gwn geluk hebben met je valkjes, mss heeft ze hem niet graag of valt ze er niet op.
Heb je een foto? Dan kunnen we eens discusieren over het geslacht ;D

grtjs

Jim

ja het is wel moeilijk te zien hoor!
ze is namelijk bont! Het valt namelijk niet aan het uiterlijk te zien dus heb je denk ik niet zo veel aan de foto

giovanni

ja, dan kun je het niet zien hè ::)
En heb je een foto van je mannetje? mss is deze een vrouwtje?;D

Kun je andrs mss eens het gedrag beschrijven van je valkjes?

grtjs

Jim

jah ik weet nu haast wel zeker dat het een mannetje is ze (hij) tikt ook tegen de ijzeren muur aan en ze (hij) fluit veel!
Maar ik weet ook  zeker dat het andere mannetje een mannetje dat kun je wel zien aan zijn uiterlijk want het is een wildkleur gepareld en zijn parels zijn al bijna weg
dus je hoeft geen foto te zien

Tara

Hoi Jim,

je mannetje is duidelijk broeds, maar je vrouwtje gewoon nog niet, kijk, een maand terug probeerde Malaia (man) nog superveel te paren met Tequila (pop), en zij vloog steeds weg en werd vijandig tegenover hem, tegenover iedereen eigelijk, ik begon dan te twijfelen over het geslacht, is het wel zeker een pop? Maar nu zo'n anderhalve week terug zag ik dat ze erg broeds in het blok zat en enkele dagen later had ze haar eerste eitje. Ze heeft er inmiddels 3 en de eerste 2 zijn al bevrucht, dus ze moet gewoon even in de broedstemming geraken :-).

Groetjes, Tara

giovanni

Citaatjah ik weet nu haast wel zeker dat het een mannetje is ze (hij) tikt ook tegen de ijzeren muur aan en ze (hij) fluit veel!
Maar ik weet ook  zeker dat het andere mannetje een mannetje dat kun je wel zien aan zijn uiterlijk want het is een wildkleur gepareld en zijn parels zijn al bijna weg
dus je hoeft geen foto te zien

Als ze veel fluit, is het idd een mannetje. Dus als ik het goed begrijp heb je 2mannetjes? ::)

Jim

Ik ben van plan een vrouwtje erbij te kopen, maar kan dat? Moet er dan een mannetje weg? 4 valkparkieten in de voliere vind ik iets teveel want ik wil ook broeden en dan wordt het niet zo ruim meer voor ze denk ik....
de voliere is lxbxh 1.66x0.60x2.00 meter

Stijn dc

hoi

die voliere is wel groot geneg voor twee koppels hoor. Dus mss nog twee popjes erbij? :)

SDC:D

Tara

Hoi,

volgens mij kan daar zeker nog een vrouwtje bij, en als het goed is, en je dan 2 koppels hebt, kun je dan gaan kweken.

Die volière van je, is dat een kamervolière? Want zoja,