8 mei 2025, 23:11:33

Mijn valkjes..

Gestart door Tara, 9 mei 2004, 02:24:27

« vorige - volgende »

Tara

20 juli 2004, 21:13:50 #45 Last Edit: 21 juli 2004, 00:25:43 by tara_dewulf
Hoi allemaal,

nu komt ons Princess ;-).

Princess is een cinnamon pop, die split voor bont is, dat zie je aan haar bonte vlekjes op haar nek. Ze is van 2003 en koppel met Naira. Princess vind ik persoonlijk een hele mooie valkparkiet. Zij is begin dit jaar behoorlijk ziek geweest, haar borstbeen zat zo vooruit, ze kroop in de binnenvolière en ik dacht eerlijk gezegd dat ze het niet zou halen. De dag erna zat ze daar nog, en leefde nog. In die tijd zat Malaia nog binnen en Princess heeft een tijdje bij hem gewoond, ze kroop steeds in het broedblok. Vond ze waarschijnlijk veilig. Als je haar vastnam was ze erg mager, maar nu is ze heel veel verdikt, wat je op de foto kan zien. Met behulp van antibiotica is ze er helemaal doorgekomen, waar ik echt heel blij voor ben.

Ps. De foto is wel een week oud, maar ze is wel nog niet veranderd natuurlijk ;-).

Groetjes, Tara

robentru

Hoi Tara,
ik kan die foto van Princess niet zien en wat juist zo nieuwsgieirg naar deze valk.
Wacht wel af op een beter moment.
Groetjes.

Tara

Hoi Trudy,

het komt omdat valkparkiet.org weer plat ligt :(.

Ik had 'm staan op mijn eigen server dus heb ik 'm daar van genomen, nu zie je'm wel :-).

Mooi valkje he :D

robentru

Hoi Tara,
we weten dat Peter problemen heeft met de server, hij is bezit daar iets aan te doen maar dat kost een paar duiten. Misschien dat we in aktie moeten komen maar daar hoor je dan wel meer van.
Ik zie de foto! Wat een plaatje.
Krijg net via de andere pc je im door. Lief!
Groetjes.

Tara

Hoi allemaal,

hier ben ik nog maar eens :D. Het schiet anders niet op met al die beestjes ;).

Ik heb net gaan kijken wie ik zou voorstellen dit maal, was een moeilijke keus, ik wou Piko nemen, tot ik Marilyn zag zitten. Eerst even de foto, dan haar geschiedenis, die best erg is..

Dit is dus Marilyn, een lutino waarschijnlijk popje.

Marilyn kocht ik samen met Princess en Tequila, ik wou popjes bij hebben, aangezien ik teveel mannen had. En een lutino moest ik zeker er bij hebben weer :-). Nou, ik koos dus een lutino, alleen werd mij de verkeerde gevangen, Marilyn was dus de 'verkeerde'. Die zei dat ze een gevecht gehad heeft en daardoor een wond had op haar vleugel.. Die wond is na enkele maanden (eindelijk) niet meer goed te zien.

Na enkele dagen merkte ik overal bloed. Ik zag meteen dat mijn lutino eerder een rubino was dan wat dan ook... Haar vleugel zat onder het bloed, de wond was weer open gegaan.. Ik heb naar de DA gebeld en die zei het bloed laten stoppen, en zoniet even komen. Ik vroeg haar wat die wond kon zijn, ze noemde een naam die ik niet meer herinner helaas.. Maar ze zei dat het na een tijdje zou afvallen.. Nou dat geloofde ik niet echt, want het was vlees en ziet er niet uit naar iets dat zomaar afvalt.

Nu goed, we bleven Marilyn zo herkennen..

Nu, vrijdag 11 juni ... Weet het nog goed, was de tijd dat mijn ma trouwde.. We waren even thuis, en ik naar de volière.. Ik zag daar Marilyn op de grond zitten en jemig die bloedde en bloedde en bloedde, ik vlug naar binnen, mij gaan omkleden, een handdoek genomen, weer naar buiten, Marilyn genomen, wat was het, haar oog, het bloedde, echt, waren bloedslijmen die uit haar oog kwamen, niet rond haar oog, echt haar oog!!! Ik dacht zo dat ze het niet zou halen, ook had ze op beide vleugels een wonden. Ik was er geheel niet goed van, en we konden niet lang thuisblijven.. Ik heb het bloeden tegengehouden terwijl ik belde naar de DA..

's Morgensvroeg, rond kwart voor 5 eindelijk thuisgekomen, en naar de vogels geweest, ik was echt heel bang dat Marilyn dood zou zijn. Ik zag haar niet in de binnenvolière, ze was weer naar buiten.. Ik heb haar weer binnen gedaan, en mijn moeder zei dat ik haar binnen mocht houden tot ze weer beter was. Dus Marilyn heeft een tweetal weken bij mij in de kamer gelogeerd. Haar oog zat de eerste dagen ferm rood, maar nu is dat al helemaal anders. Het spreekt voor zich dat ze nu blind is met dat oogje.. Dus het is altijd extra goed opletten. Ik ben blij dat ik op tijd was geweest, want ze bloedde echt erg, en volgens mij zou ze het niet gehaald hebben. Ik heb een heleboel foto's van Marilyn van toen ze gewond was, ik zal eens kijken wanneer ik een gaatje vind om er eens een Marilyn's day van te maken hier.

Groetjes, Tara

robentru

Joh Tara, wat een vogel met belevenissen. Maar weet je al hoe het kwam, een jaloers ander valkje of eentje die de <piep> op haar heeft? En hoe is het nu met haar?
Was zeker wel gezellig 14 dagen een valkje bij je op de kamer?
Groetjes.

Tara

CitaatJoh Tara, wat een vogel met belevenissen. Maar weet je al hoe het kwam, een jaloers ander valkje of eentje die de <piep> op haar heeft? En hoe is het nu met haar?
Was zeker wel gezellig 14 dagen een valkje bij je op de kamer?
Groetjes.

Hoi Trudy,

was dit even vergeten, ik weet niet hoe het kwam, er is alleszinds gevochten geweest, maar ik weet gewoon geen dader... En ja, het was zeeeer gezellig, Marilyn maakt het ook heel goed, had vandaag een nieuwe foto van haar gemaakt, maar ik ga die nu niet tonen hahah, ik start mijn verkleiningsproggie nu niet meer op hoor ::)

Maar wel ga ik 2 valkjes voorstellen, namelijk Piko en Tako. Piko is een geparelde pop en Tako een lutino man. Dit zijn de ouders van de lutino jongen. Het wildkleur of gepareld jong heeft andere ouders (Naira en Princess).

Tako is dus de lutino die wss split is voor gepareld, hier zie je'm.

En Piko, de geparelde pop, die best veel mannetjes heeft die op haar vallen.

Groetjes, Tara

robentru

28 juli 2004, 02:31:28 #52 Last Edit: 28 juli 2004, 02:39:38 by robentru
Hoi  Tara,
als ik een mannetje was zou ik ook zeker op haar vallen  :D :D
wat een beauty is Piko. Hmhm.
En Tako is ook een lieffie zo te zien. Rn est hebben ze leuke jonkies voortgebracht!
Fijn he zo'n lieve leuk valkenfamilie.
Groetjes.

Tara

Hoi,

tuurlijk is Piko een beautie, maar niemand kan tippen aan Malaia! Ik heb net een nieuwe foto gemaakt van 'm zodat Esther kan pendelen :D. En uh, je ziet alle kleine kantjes ook hoor, zijn split bont, lutino noem maar op, split lutino is minder duidelijk, maar je kan het vuilgele veertje zien zitten, maar aan de andere kant heeft ie er meer ...

Malaia..... Zo'n kanjer, hij's eigelijk alles wat ik wou, supermutatie met supersplits haha en het belangrijkste, superlief ;D.

Wie Malaia geen kanjer vindt, krijgt met mij te doen ;D

Groetjes Tara en Malaia!

suus

hoiii Ja Malaia is echt een knapperd hooor!! Je hebt hem ook in de voliere toch. Maar ik dacht dat hij ook tam is of heb ik dat mis?
En Piko is ook errug mooi zeg. Fijn ook dat het een popje is, houd ze tenminste haar parels ;)
Hoe gaat het met de kleintjes? In je handtekening zien we dat ze al weer wat groter worden... (moet ook,)
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Tara

1 augustus 2004, 03:55:17 #55 Last Edit: 1 augustus 2004, 03:56:30 by tara_dewulf
Suusje! Met de kleintjes gaat het ook goed, die hebben ook een dagboek waar elke dag heeeeel veeeel foto's worden geplaatst! Malaia is idd een tam valkje :-). Daarmee dat hij binnen mag ;D.

Dank je voor je bericht :-*

Groetjes, Tara

P.s. Dit is de link:
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Boek;action=display;num=1090946468;start=0

Tara

Hoi allemaal,

ik had Musli toch ff binnen vanavond dus, waarom hem niet eens voorstellen?

Musli is dus een wildkleur mannetje eigen kweek van vorig jaar, maar Musli heeft last van schurftmijt, dit heeft ie echter al heel erg lang zucht.

Enkele maanden geleden een middel wezen halen maar het leek niet te helpen, wel eerst een stuk beter maar ah, je kent het, dan gaat het juist slechter.

Vandaag moest ik om 6 u. 30 naar de DA om een middel op te halen. Nou ik was bijna een uur in retard maar kom :D.

Nou ok, het was een ander middel dan de vorige keer, nu zijn het druppeltjes die ik elke dag op hem moet doen. Verder met babyolie zijn bekkie mooi met een wattenstaafje bewerken, en hier, zie Musli, een twintigtal minuten na de behandeling ;D.

Hij was best tam, ik schrik hoor, mijn valkjes zijn niet zo heel tam in de volière zelf, maar ook niet bang, maar als ik ze bij mij heb zijn ze heel anders, kijk maar naar Elmo die ik een tijdje meehad naar Gent, en nou Musli, hij kwam mooi op m'n hand zitten en bleef mooi op me schoot :).

Groetjes, Tara

suus

Ja, ik dacht ook al Tara, dat Musli niet tam was. Maar dat klopte dus ook (tenminste..) hij blijft mooi zitten op je vinger.
Hoe vaak moet je dit doen dan? En is hij de enige die er last van heeft?
Maar mooie valk hoor!! Hou je bij dan wie met wie gaat omdat je toch een aantal van eigen kweek hebt.. Lijkt me erg mooi om eigen kweekvalkjes te houden maar daar is mijn voliere te klein voor maar wel gaaf die eigen kweek valkjes (zeker als ze zo mooi als Musli zijn!!)
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

tess18

Hoi tara,
Dat zijn ook schoone valkjes van jou en ook poes lief hoor.profchat
en ook jou babytjes is ook zo lief.
mischien ik ook ooit wel is maar nu heb ik ééntje maar dat is al toch iets he :D

Mvg
tess

Tara

Hoi allemaal,

het is alweer lang geleden :).

Even enkele foto's laten zien aan jullie :).

Hier zien jullie Khinja (rechts) en Djaru (links). Ze doen het heel goed in de volière!

Dit is Tequila, een cinnamon geparelde valkparkiet, ik heb haar al eerder voorgesteld.

Dit is Akira, zij heb ik nog niet voorgesteld. Akira is een geparelde witmasker pop. Ik kreeg haar samen met een lutino van een vriend van me omdat hij er te weinig tijd voor had en ze waren eigelijk ook echte buitenvogels.

En hier, kaalgeplukte Tysia. Tysia is een bont geparelde witkop man alhoewel, zie je nog dat hij bont is of gepareld :-/.

Groetjes, Tara