29 maart 2024, 14:42:12

trosgierst kweken

Gestart door sofie, 9 mei 2004, 01:08:05

« vorige - volgende »

the_lost_valley

ja.. het zijn nu grote sprietjes geworden.. ik meot alleen nog ff wat aarde halenn (had ik toch al nodig voor een plant) en ff verpotten..
Groetjes Natalie

Chrissy

sow... dat groeit wel heel snel hoor..... ik heb het thuis ook geprobeerd en ben nu in Vietnam duz weet niet hoe het thuis met de planten gaat:S:S:S:S...... maar suc6 met diej dinge;)

Groetjes Valkparkietlover!

robentru

26 juli 2004, 23:18:27 #62 Last Edit: 29 juli 2004, 22:31:38 by robentru
Hoi Chrissy,
hoe groeit het in Vietnam dan? Ook zo super snel?
Hier is vanmiddag de eerste lading onder aarde gegaan, nu maar afwachten.
Leuk dat je vanuit Vietnam deze site volgt. Hoe is het daar? Volgens velen een prachtig land, maar hebben ze daar dan ook valkjes? :D  ;)
Groeten Rob en Trudy.

sofie

Hoi allemaal,

Tof weertje hé?! 8) Heb net mijn valkjes natgespoten met tuinslang, zijn ze dol op bij warm weer, maar kleintjes hebben nog wat moeite met tegelijk vleugels spreiden en niet van stokje vallen, maar ok ze leren het wel en was best grappig zicht! :P
De trosgierst is bij mij nu zo'n 40 cm hoog schat ik, lijkt wel wat op mais vind ik, grote groene bladeren, met hopelijk in het midden daarvan een stengel voor nieuwe trosgierst. Het groeit nu inderdaad niet meer zo snel als in het begin, maar traag gaat ook nietwaar?? Heb ook al enkele keren moeten uitdunnen, denk dat dat het beste is, was in het begin wat te overmoedig zaad gaan strooien en dan verdrukken ze mekaar toch. Hoop nu echt wel dat ik zaad krijg zulle, anders heb ik jullie allemaal voor niets laten zaaien, zal ik dan effe commentaar krijgen!! >:(

Vol spanning, nog steeds,
Sofie

robentru

30 juli 2004, 00:04:40 #64 Last Edit: 9 augustus 2004, 23:57:50 by robentru
Hoi allemaal,
inderdaad lekker heftig weertje.
We hebben de zaadjes van de trosgierst geweekt (2 dagen) toen een dag in een zeefje uit laten lekken. Zondag in een kweekbakje met goede potgrond uitgezaaid. Door dat mooie weer staat de bak buiten. Elke dag water spuiten met de plantenspuit, en wat zie ik vandaag (onkruid vergaat niet): het staat warempel al een 1 centimer "hoog". Turbo zaad dus.
Ben benieuwd. We houden jullie op de hoogte.
Groeten Rob & Trudy.

Irene

hoi allemaal,
hoe staat het er nu voor in de trosgierstkwekerijen? Het weer werkt toch aardig mee.
lijkt het al echt wat sofie?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Chrissy(wel thuis maarr)

hoihoi!

ik ben weer terug maar heb dan weer eens problemen:(
het is een prachtig land en lekker warm, maar het is er erg druk... een nederlander weet zich geeen raad in het verkeer...:P

Groetjes Valkparkietlover

sofie

Helaba luitjes,

De trosgierst is gelukt!!!!!!!!! :)
Het duurde lang, en gaf al bijna de moed op toen dat "riet" al meer dan een halve meter hoog was, maar plots verscenen tientallen aren!
Vorige week waren ze nog groen, nu al hier en daar bleker. Gok dat het nog wel een week of twee zal duren, maar is dus gelukt. Denk wel dat ik ze volgend jaar vroeger ga zaaien want duurt dus toch drietal maand.

Groetjes medekwekers,
Sofie

Paul

Hoi Sofie,

Wat goed dat het toch uiteindelijk wel gelukt is :-)
Heb je er een foto van ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet als je het zelf kweekt.

Groetjes, Paul

sofie

Hoi allemaal,

Heb er ook al aan gedacht een foto te maken, slechts één probleem: ik ben een computeranalfabeet! Mijn broer is er daarentegen heel goed in, dus zodra hij tijd heeft (das dan ook weer een probleem) vraag ik hem die foto te maken en op het web te zetten.

Even geduld (hopelijk geen 3 maand zoals bij trosgierst! ;))
Sofie

Saskia

Het lijkt me leuk om van het voorjaar trosgierst te zaaien.Ik dacht dat dat hier niet kon.Dus de zaadjes moet je dan twee dagen in water weken en dan een dag in een zeef uit laten lekken en dan zaaien?
Ik ben benieuwd naar de foto.