29 april 2024, 02:27:04

trosgierst kweken

Gestart door sofie, 9 mei 2004, 01:08:05

« vorige - volgende »

Raikiri

:) het brengt me op een ideej.. ik ga weer eens knutselen.. ik ga zo'n truitje proberen na te maken met aan de onderkant een knoopje ene een lus..
word zo'n truitje.. aan de achterkant van de vleugels dus...
je schuift dan eerst dat truitje over zijn kop heen en aan de achterkant van de vleugels (onderkant)vind je een lusje  en aan de bovenkant van het lijfje vind je dan een knoopje. de bedoeling is om dan nadat je het truitje over z'n kopje hebt heengeschoven je dan het de bovenkant van het truitje dan goed legt en de onderkant met de 2 lusjes ook goed legt (voor de pootjes) en dan de lusjes achter langs de vleugels leidt en dan vast maakt aan 1 van de 2 knoopjes.. zelfde met andere kant:)
ik denk niet dat julliej het snappen. ik zal wel een tekening maken.

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Raikiri

uhm.. ik heb vandaag eff een tekeningetje gekladderd. maar jammer genoeg krijg ik hem niet geupload...:( mss zal ik em toch naar je moeten sturen Paul.. als me vader geen zin heeft om het type te veranderen..

Groetjes Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

Hoi Chrissy,

Je kan het altijd even sturen dan zet ik het wel voor je op de site.

Groetjes, Paul

Raikiri

okeeej.. als het goed is zal er strax over een paar minuutjes een mail in je mailbox zijn gepost door de postvalk

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

Hoi Q-N

Hier is de tekening het ziet er weer heel leuk uit zoals je het bedacht hebt ik ben benieuwd of het werkt.



Groetjes, Paul

Raikiri

bedankt paul:)

okeej mensu.. zoals jullie zien is het truitje Blauw.... de lusjes om het valkje erin vast te maken zijn lichtblauw.. en het knoopje om het lusje aan vast te maken is geel:) zo goed???

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

robentru

Hey Paul,
je hebt nog steeds niet verteld hoe jij je valkjes in die luierpakjes krijgt.

Enne Q-N: wat een geweldig breipatroon; ik kan er geen wol van breien. Paul heeft het volgens mij wel begrepen gezien z'n tekening. Maar die lijkt verdacht veel op het pakkie van het valkie in de foto! :D

Raikiri

Whahahahaha..... het word denk ik moeilijk om het te gaan breien.. maar het is een ideej van hoe je het moet vast maken...

Cheers, Quynh & Raikiri~

Raikiri

10 juli 2004, 21:16:39 #38 Last Edit: 10 juli 2004, 21:45:00 by Valkparkietlover
oh trouwens... als je het breien slim aanpakt kan je het ook gebruiken als het tuigje:)(lusje maken aan de bovenkant) een slimme opvolger van het Chrissy-tuigje... minder kans op wegvliegen en een beetje warm op straat lopen:)...
trouwens... vooor het extraatje.... een klein lapje achter de pootjes(onder kont?) bevestigen aan het truitje... echters moet je wel een knoopje gebruiken om het te bevestigen\
het gebruik van het truitje is veiliger dan het tuigje.... de band om het nekje van de vogel kan als het goed is niet losschieten wat bij m'n eerder verzonnen tuigje dus wel kan... een moeilijk te besturen valkje kan gemakkelijk aan de riem worden opgetild omdat het truitje om het hele lijfje zit en geen gaten heeft.. dus het valkje word aan de hals en buik opgetild... vliegt het valkje weg dan kan je even meerennen(niet trekken pliezz.. STRESS) en dan langzaam een beetje vaart verminderen door heel lichtjes aan de lijn te trekken.

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

Hoi Rob en Trudie,

De tekening heb ik niet gemaakt maar alleen even gepost voor Q-N :-)
Mijn pakje zal ik even op de foto zetten dan is het duidelijker.
Ik heb het 1 keer geprobeerd en het valkje waarbij ik het aan had gedaan vond het niet echt fijn in het begin maar na een uurtje was ze er wel al beter aan gewend.
Ik heb het met klitteband gemaakt op de rug.
Je zet het valkje met de pootjes door twee gaten heen en de vleugels gaan er ook doorheen.
Het is van rekbare stof gemaakt van een zwempak en met elastiek als lusjes dus je kan het aardig uitrekken om de vogel erin te krijgen.
Als het valkje erin zit ziet het er best goed uit alleen het klitteband op de rug is wat dik en stuk helaas.
Ik zal proberen of ik er een valkje in kan krijgen dan maak ik er een foto van deze week.
Het is zeg maar een verbeterde versie van het pakje uit amerika.

Groetjes, Paul

Raikiri

:) ik wil het wel eens zien hoor... die tekening heb ik trouwens gemaakt..... omdat het veiliger  is om MET de staartriem te gaan wandelen adviseer ik julliej om dat er wel bij te maken.. je moet dan eerst het truitje vast maken en dan de staartriem aan 1 kant vast maken en dan onder de staart door leiden en dan vast maken aan de andere kant.

Doejdoejj Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

sofie

Hoi,

Klein vraagje : zouden we niet beter een nieuw forumonderwerp maken? naast voeding, kweken,... nu ook "kleding"?! :D
Zo te zien is er interesse genoeg. Maar euh... ik zou het mijn beestjes nooit aandoen hoor, hun veren houden hun warm genoeg in de winter!

Groetjes,
Sofie

Raikiri

whahahaha..... nou, bibberen ze anders niet een beetje in de winter???? Chrissy wel hoor

Cheers, Quynh & Raikiri~

sofie

Hoi,

Denk niet dat de winter een probleem is hoor, toch niet met beschutte volière. Tenslotte zetten ze gewoon hun veren rechtop om hun isolatielaag te vergroten, en zelfs als ze rillen... da's evengoed een beschermingsmechanisme, net zoals wij zweten in de zomer en da's toch ook niet zielig? De meesten willen niet liever dan een echte zomer nu! 8)

Hoe dan ook, ieder zijn eigen mening, maar na 5 jaar diergeneeskunde heb ik nog nooit een prof horen zeggen dat dit schadelijk is, tenzij het plots is natuurlijk (tocht, of vogel die altijd binnen zit plots buiten in kou zetten)

Groetjes, Sofie

robentru

Hoi Sofie,
ben jij onze nieuwe  valkparkietendokter in spe?  :) En heel nieuwsgierig (punt van beroepsdeformatie) waar studeer je?
Ik denk ook niet dat je een valkje moet aankleden, maar ja ieder zijn heug.
Onze Mieppie zet z'n veren ook uit als hij binnen is, een blijk van welbehagen..... en inderdaad zou houden vogels zich warm.
Wij krijgen toch ook kippenvel!
Groet.