28 maart 2024, 19:46:48

trosgierst kweken

Gestart door sofie, 9 mei 2004, 01:08:05

« vorige - volgende »

robentru

 :o het is gelukt na verschillende pogingen dus maar ff een fotootje gemaakt

 :D :D :D :D

benk best wel moe van  :P

the_lost_valley

Hallo iedereen,
Mijn trosgierst was nu op, dus ik ben nu ook een poging aan het wagen met de zaadjes die nog in het zakje zaten (wat er aardig wat zijn).. ze liggen nu in het water om te kiemen..
Afwachten dus..
Groetjes Natalie

Paul

Hoi,

Ik ben in plaats van trosgierst hier een paar wilgentakken aan het kweken op balkon :-)
Dan kunnen ze altijd naar hartelust takjes slopen als het een beetje wil groeien.
Ik heb de takken eerst in water gezet en er kwamen aan een paar takken behoorlijk veel wortels dus die konden zo de aarde in.
Voor trosgierst heb ik niet echt veel ruimte helaas maar misschien plant ik wel ergens wat in een tuin :-)

Groetjes, Paul

sky

Is er hier iemand die kan breien?

Die kan dan misschien al beginnen mee truitjes te breien voor onze valkjes deze winter  ;D
 :D :D

Raikiri

WHAHAHHAA... kijken of ze dat wel leuk vinde :D :D :D :D :D
Me moeder kan breien:)

Groetjes Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

sofie

Kiekeboe,

Awel, geloof het of niet, maar ik kan ook breien, haken en naaien. Heb als kind eens een winterjas voor onze Golden Retriever gebreën, omdat ze door allergie altijd kaal was in de winter en ik dacht dat ze kou zou hebben als ze naar buiten ging   :-/... tegen de tijd dat hij af was was het alweer lente!!!  8)
Tja, da's voordeel bij valkparkietjasjes : zo klein, lukt vast op een paar dagen. Maar euh... moet je dan voor elke parkiet ander kleur jasje hebben, of mogen ze wisselen? :D
'k Zie het zo voor me : voor de lutino's blauw, de albino's groen en de wildkleuren rood, o ja... en voor geparelden een bolletjesjasje. :P

Sofie

Raikiri

10 juli 2004, 00:56:22 #21 Last Edit: 10 juli 2004, 00:59:25 by Valkparkietlover
Whahahaha... ik kan haken en naaien.... hoe gaat zoiets er dan wel in hemelsnaam uitzien:P bovendien denk ik niej dat alle valkjes dat wel leuk vinden... ik wandel overigens graag met Chrissy buiten tussen het gras.. vind hij echt lachu en hij is er dol op maar als het kouder word mag hij ook niej naarbuiten.. tot grote teleurstelling van dat gekke beest.. Dus een trui tje zal niej gek zijn.. een dikke ook nog..
ik zie het al voor me.. een grote voliere op mars(sorry me droomwereldje.. lekker rustig:P) met allerlei verschillende mutaties valkjes erin met een truitje om... allemaal verschillende kleurtjes

Groetjes Chrissy(op mars)

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

10 juli 2004, 08:37:35 #22 Last Edit: 10 juli 2004, 08:38:25 by Paul
Hoi,

Truitjes voor vogels bestaan er echt hoor die zijn te koop zelfs.
Ze zien er zo uit:


Ik weet niet precies hoe je ze aan moet doen maar bij een ara ziet het er zo uit:


Het word ook gebrukt tegen het plukken van vogels.
Dus haal je breinaalden maar uit de kast :D

Groetjes, Paul

Raikiri

uhm..... het ziet er eenvoudig uit... wel grappig... het is toch van diej rekbare wol??? heb ik helaas niej:P hoe moet je het wel omdoen?? lijkt me lastig met zulke vleugels....

Cheers, Quynh & Raikiri~

robentru

waar ik heel nieuwsgierig  :o naar ben is hoe je zo'n truitje aan moet trekken ..............??? Ik weet niet of een valkje dat toestaat.
Overigens: volgens mij mis ik iets. Van trosgierst via wilgentakken naar truitjes? Of bedoelen jullie dat je van de vezels van de trosgierst & de wilgentakjes truitjes kunt breien?
 :D :D ;D :D ;D :D :D ;D Geintje!

sky

Hoi Robentru (+ i )  ;D

Met weinig woorden , ik lig in een deuk  :D

Warme groetjes Sky

robentru

Hoi Sky,

anders wij wel  :D :D
Ik zag het namelijk al helemaal voor me. Mieppie is niet handtam, kom niet met je vinger of hand in de buurt want hij bijt. Laat staan dat je hem vast zou kunnen pakken om een truitje aan te trekken.
Ach het blijkt maar weer hoeveel plezier we van onze valkjes en deze site hebben.
Warme groeten terug.
Rob, Trudy en Mieppie.

sky

Dat is juist.
Waar zouden we zijn zonder plezier.
Ik heb hier al verdorie een traan van het lachen .
Was net een jeans aaneen  aan het zetten voor ze ;D
Groetjes Sky


Paul

Hoi,

Dat truitje aandoen valt inderdaad niet mee.
Ik denk dat je de vleugels ook ergens door openingen moet halen anders zou je het nooit aan kunnen doen.
En zelfs veel tamme valkjes vinden dat aandoen verschrikkelijk.
Je hebt ook die luierpakjes die je ze aan kan doen en dat vinden ze hier ook niet fijn omdat je zo met de vleugels moet rommelen om ze erin te krijgen.

Groetjes, Paul

robentru

10 juli 2004, 18:54:56 #29 Last Edit: 10 juli 2004, 18:55:33 by robentru
Hoi Paul,
maar zo te zien aan de foto heb jij ervaring met het aandoen van luierpakjes, toch?   ;D ;D
Ik zou het trouwens mijn valkje (over een paar weken valkjes) nooit aandoen. Ze poepen maar lekker op de grond, meubels en kleren; we hebben nog steeds al hun sporen kunnen wissen.
BTW lief dat je andre wilt helpen met zijn jonkies! :-*