6 mei 2025, 06:24:24

dagboek lilian

Gestart door lilian, 8 mei 2004, 22:36:22

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Lillian,

Toen die twee jongen van mij die ik nu heb zo oud waren als King zaten de ouder er ook niet meer op hoor dat is normaal het jong kan zich al redelijk goed warm houden nu.
Dat blazen doen ze altijd en hoe meer ze aan je wennen hoe minder ze het zullen doen.
De mijne blazen ook als ik het broedhok opendoe maar als ik even over hun kopje aai zijn ze meteen stil.
Toen ze jong waren aaide ik over de kuif die aaide ik alleen van voor naar achter en een beetje heen en weer dat vinden ze heerlijk.
Ook pak ik ze meteen met de hand vast en soms even de hele hand eromheen dan wennen ze eraan en dan is dat makkelijk als ze ouder zijn.
Op Zijn rugje kan je King ook al wel aaien alleen met de pennetjes meegaan anders doe je hem pijn.
Hoe meer veren hoe fijner ze het aaien gaan vinden.
Maar de hele kleine pennetjes op de kuif vinden ze vanaf het begin fijn heb ik gemerkt.
Je kan King best wel een tijdje bij je houden hoor als het niet te koud is om hem heen dan mag ie wel een uurtje vertroeteld worden lijkt me.
De ouders zitten er ook niet meer op dus kan het nu wat langer als met pasgeboren valkjes.
Hij word al best groot je ziet inderdaad elke dag meer veren dat is altijd leuk om te zien.
Geniet nog maar even van hem nu hij nog zo klein en onschuldig is :-)

Groetjes, Paul

lilian geense

Oke Paul bedankt voor de wijze raad ik ga hem zeker opvolgen, ik begin er ook steeds meer plezier in te krijgen om hem zo te zien opgroeien.
Groetjes Lilian

lilian

Hallo iedereen,
Ik heb vanmorgen gekeken naar het eitje wat nog bij king lag en het was bevrucht er zat een piepklein vogeltje in (dood), het ei was voor de helft ermee gevuld de rest was lucht, ik vind het wel zonde maar ben heel blij dat ik king over heb.
Ik heb vanmorgen over zijn kuifie geaaid en dit vond hij wel prettig, hij blaasde niet meer. Morgen komt er weer een nieuwe foto van hem.
groetjes Lilian

richard2

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Hoi Lilian,

wat moet ik toch lachen om die puike foto's die jij van je valkjes maakt. Ik vroeg me af waar je woonde, ik woon zelf in hoogerheide in west-brabant en wilde graag even persoonlijk zien hoe het vordert met de jonge valkjes ;D
Nou ik hoor het wel van je :P
veel groeten
Rich

lilian

Hallo iedereen
Hier ben ik weer om even over de vorderingen van King te praten.
Het gaat heel goed met hem en ik zag net dat hij al van die oranje vlekjes op zijn wangen krijgt als het lukt zal ik er morgen een foto van maken en in het dagboek zetten.
Verder heb ik nog een vraagje over het blok: daar lig allemaal gedroogde poep in moet ik die eruit halen of kan ik dat laten liggen tot King niet meer in de blok zit???????
Groetjes Lilian

Tara

Hoi Lilian,

leuk dat het zo goed gaat met King, echt gaaf, ben al benieuwd naar de foto :-).

In ieder geval, je kan het blok eens schoonmaken, dat kan geen kwaad, zolang King het maar geen koud heeft.

Groetjes, Tara

lilian geense

oke Tara bedankt voor je snelle reaktie
Hoe gaat het met Chearlie???????

Tara

lilian

Hallo iedereen,
Hier is de beloofde foto van King 19 dagen, kunnen jullie zien wat voor een mutatie hij wordt?? Ikzelf denk gepareld, maar dat weet ik niet zeker, en mogen zijn nageltjes al geknipt worden want die blijven steeds in onze kleding haken.
Groetjes Lilian.

Tara

Hoi Lilian,

ik zie helemaal geen foto van 'm :(.

Ben wel erg benieuwd hoor!

Groetjes, Tara

lilian geense

hoi Tara,
Hoe zou dat komen???? als ik zelf kijk zie ik de foto wel, als ik er een foto opzet ga ik bij pagina 1 daarboven en klik dan op reageer is dit goed???????
groetjes Lilian

Tara

25 mei 2004, 04:09:43 #41 Last Edit: 25 mei 2004, 04:10:25 by tara_dewulf
Hoi Lilian,

nu zie ik je foto wel, het zal gwn een tijdelijk foutje geweest zijn, hij lijkt idd gepareld, maar ik kan het eigelijk nog niet zeker zeggen :-/, erg lief hoor, hij groeit super :-).

Groetjes, Tara

Paul

25 mei 2004, 05:34:25 #42 Last Edit: 25 mei 2004, 05:35:21 by Paul
Hoi Lilian,

Ik zou ook zeggen een geparelde de kuif is niet geel anders zou het nog bont kunnen zijn en de kop is wel aardig geel al dus het is geen wildkleur.
Dan blijft een beetje gepareld over als ik zo mag redeneren :-)
Ik zou nog niet echt de nageltjes knippen omdat die nog in de groei zijn je kan hoogstens de scherpe puntjes wel voorzichtig wegknippen maar niet te veel dan zijn ze in elk geval niet scherp meer.
Pas ook goed op dat je niet in het leven knipt maar als je alleen de puntjes neemt kan dat niet gebeuren.
Het is wel een schatje geworden en hij word nu steeds mooier als ie veertjes krijgt :-)
Wat gaat dat snel he een paar weken geleden was het nog een ei :-)

Groetjes, Paul

lilian

Hallo Paul,
Ja zeg dat wel he het gaat ontzettend hard, we genieten er dan ook weer iedere dag van ik zie er al naar uit dat hij naar binnen kan want we willen hem goed tam maken en dan weer buiten zetten, dit hebben wij bij Sammie ook gedaan en dat gaat prima ik kan hem nu zo uit de kooi pakken, bij welke leeftijd kan ik hem het beste naar binnen halen?
Groetjes Lilian

Tara

Hoi Lilian,

je kan 'm het beste naar binnen nemen wanneer hij zelfstandig eet, dan zijn ze nog altijd supermakkelijk tam te krijgen, ze eten meestal zelfstandig met 6 weken, pa of ma voert ze dan nog af en toe (meestal pa) maar als ze zelf eten, vormt dat geen probleem, je moet wel zeker zijn dat ie zelf eet :-).

Groetjes, Tara