3 mei 2025, 22:26:29

Maja's schatjes

Gestart door maja, 28 juli 2004, 01:21:13

« vorige - volgende »

robentru

Hoi Maja,
het zijn toch ook schatjes! En een mooie valk Athena.
Groet, Trudy.

Maja

Vind je?
'k vind ze niet zo heeeel mooi, haar posture :-/.
Tis toch n geparelde he?
xxx Maja (die geroosterd word in de zon 8))

Maja

Nieuws: Frodo (met VROUWTJE Gabrielle) heeft juist met Keira (nieuw vrouwtje) gepaard!!! :o
Wat gaat er nu toch gebeuren? :-/
Hopelijk blijft hij bij z'n vrouwtje en zo ja, wat gaat Keira dan doen? Toch geen eiers leggen zeker?!
Maja (die denkek beetje in paniek en vol woede is :-X)

Tara

Hoi Maja,

heeft ze een eitje gelegd of is het bij 1 paring gebleven?
En misschien moet je eens uitleggen waarom je zo boos bent want ik denk dat velen het niet begrijpen :P

Groetjes, Tara

Maja

:D gewoon, onverwacht he
Heeft geen eitje gelegd. Frodo is nog altijd bij z'n vrouwtje die ook al enkele pogingen tot paren hebben gedaan, maar ze worden iedere keer gestoord :-/.
Ze zijn druk bezig met de nestjes te inspecteren en uitzoeken ;).
xxxMaja

Maja

Zal nog maar eens n paar voorstellen zeker?
Oke, hier zijn Corneel en Ciel (2 zwartmaskeragapronissen):

'k heb ze in 2001 gekocht, dus ze zijn nu ongeveer n dikke 4 jaar ;). Corneel is n echt vechtersbaasje, maar is soms ook wel eens lief (tegenover de anderen dan toch). Overlaatst probeerde Kwibus zelfs met hem te spelen, echt grappig :D. En natuurlijk het ergste: z'n verslaving :). Ik kom nog maar af en mnr is daar ook, smekend achter gras. Buk mij dan ff om gras te plukken en daar zijn ze allemaal. Ben nog maar in de voliere en ze komen daar allemaal gezellig aangevlogen. Moet wel opletten dat ze niet n keer wegvliegen want het is wel erg gesteld :P.
En dan onze Ciel. Ze zal nu wss niet meer kweken want vorig jaar heeft ze maar liefst 12 jongen gehad wat wel zeer veel is. Blijft toch lekker op haar nestje zitten. En takjes hier en takjes daar. Al m'n stokken moeten eraan geloven. Tis verschrikkelijk. Maar ja, tis wel n kunstwerkje dat nestblokje ;D. En wat zorgen ze toch goed voor elkaar, lief gekrap en 'zacht gekrijs'.
Zo de volgende keer zijn Mitchell en Lora aan de beurt.
xxxMaja

Maja

Hier vlug ff n paar foto's van Nuno (voor Tara ;)):

Heeft wel nog geen vleugeltjes, maar ja, dat komt nog wel  :)

Zo dat was het dan weer ff
xxxMaja

Tara

Hoi Maja,

dat was dat kruipertje toch he ?

Ik vind 'm wel heel mooi hoor :-). En ie ziet er heel goed uit!

Groetjes, Tara

Maja

Echt?
 :DEindelijk dan eens goed nieuws  :)
Je hebt me weeral eens gelukkig gemaakt he :-*.
xxxMaja

robentru

Hoi Maja

Ik zat zo eens te bladeren in je dagboek en zag op een van je foto's zitstokken die groen gekleurd zijn.
dit is toch geen geïmpregneerd hout he, want dat is erg giftig
voor je vogels, geverfd hout zou ik ook niet gebruiken.
Want je weet onze gevleugelde vrienden zijn gek op slopen
en allicht krijgen zij hierdoor wel iets binnen.
zou er ff goed naar kijken.

groetjes

Rob en Trudy

Maja

Euhmm, geimpregeerd ofzo? Kennek niet :-/.
Ze zijn gwn langs de buitenkant groen en vanbinnen lichtbruin zoals gwn hout, heb er nog nooit last meegehad dus ik heb geen idee hoor :-/.
Bedankt voor het zeggen want je weet maar nooit he

robentru

Hoi

Wanneer hout met bepaalde hulpmiddelen zodanig wordt veranderd dat de mechanische, chemische en/of fysische eigenschappen ervan worden verbeterd, spreekt men van veredeld hout. De technische hulpmiddelen die hierbij ten dienste staan, bestaan o.m. in het samenpersen van het hout onder hoge druk in verschillende richtingen van de vezel, al of niet gecombineerd met het impregneren van het hout met kunstharsoplossingen, terwijl verder een behandeling bij verhoogde temperatuur eveneens een belangrijke invloed kan hebben op de eigenschappen van het hout, in het bijzonder op de hygroscopiciteit. Dergelijke bewerkingen kunnen plaatsvinden op het volle (massieve) hout, doch ook wordt het hout vaak eerst tot fineer verwerkt, dat na impregneren op elkaar gelijmd en samengeperst wordt. Hierbij worden hoge of minder hoge drukken toegepast. De draadrichtingen van de fineerlagen kunnen evenwijdig aan elkaar liggen of 45 of 90° verspringen. Beukehout dat in twee verschillende richtingen bij verhoogde temperatuur loodrecht op de vezel is samengeperst ter verbetering van de mechanische eigenschappen, wordt toegepast voor diverse onderdelen van textielmachines, voor slaglatten, weefspoelen, enz. Andere toepassingen zijn lagers, tandwielen, persmatrijzen, klophamers, handvatten, enz.

Een heel verhaal maar het groene wat je ziet aan geimpregneerd hout is uiterst giftig

Maja

Ja? Ben je dat heeeeeeeel zkr? Anders ga ik vragen of m'n pa ze wil weghalen maar daar vrees ik voor :-/.
En die uitleg, 2 uur smiddags, geen school, koppijn en ja, dat was ff Chinees :D.
Heb er nog geen last meegehad dus ja, de collies en de personata's 'kauwen' er al n tijdje op en ze leven nog  :P.
Heb geen flauw idee, ben groentje :-/
xxxMaja

Maja

Zo, wij gaan vanmiddag eens gaan kijken achter vogels  :).
Iemand doet ze allemaal weg, omdat hij ze niet kan houden en wij kunnen ze kopen voor n lichte prijs. Hij heeft valken, zebravinken met n kuif, parkieten, en zoveel meer.
We zullen zien of ik met iets thuis kom he...
xxxMaja

Maja

Ben juist terug.
 :'(Heb niet 1 vogel mee :'(
Maar wel meer dan 30!!!!
2 bourkeparkieten, +-30parkieten (moeten een paar weg) en 2 zebravinken met n kuif. Heb dan nog duizenden andere dingen (nestkastjes, eten, vitaminen, voerbakjes...) mee. Ben zoooooo blij!!! :D :D :D
M'n vader gaat n hele nieuwe voliere bouwen die 3 x zo groot zal zijn!!!
Maken wel veel lawaai  ;D, hoor ze tsjielpen tot hier.
xxxMaja