10 mei 2025, 22:35:30

Wie heeft er ook zo´n volière ?

Gestart door Karin, 17 maart 2004, 01:58:43

« vorige - volgende »

Karin

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden heb ik deze kooi tweedehandsgekocht :

Maar dan in het groen. Vandaag hebben we hem in elkaar gezet voor Jazzy en Dizzy, maar als we hem verrijden moeten we het heel voorzichtig doen, anders bewegen de zijwanden zo dat de onderkant eruit valt. Is dit normaal ? Ligt het aan de kooi en wat doen jullie er aan ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Ik heb geen zeskantige maar wel de gewone vierkante.
Het zijn losse panelen en dat blijft altijd een beetje gammel zeg maar.
Als je hem wilt verplaatsen en het rolt niet makkelijk dan gaat het wel bewegen aan alle kanten.
Op zijl rollen de wieltjes vaak het beste maar op tapijt bijvoorbeeld gaat het veel slechter.
Als je de kooi aan de pootjes trekt gaat het vaak wel beter dan beweegt het veel minden omdat de kooi onder het stevigste is want daar zitten alle delen aan elkaar vast.
Maar ik heb hier ook gemerkt dat wat ze vertellen dat de kooi makkelijk veriijdbaar is niet helemaal waar is inderdaad.
Een stukje opzij rollen is denk ik het enigen waar de wieltjes makkelijk voor zijn.

Groetjes, Paul

Speedy

Hoi Karin,

Ik heb deze volière ook, maar bij mij rolt ie goed hoor, ik weet niet hoe het vast zit eigenlijk, want we hebben hem heel overgenomen en zonder dak naar binnen gekregen.
Hij is dus niet uit elkaar geweest.
Er zit bij mij geen speling in, dus misschien dat je toch ergens iets vergeten bent te monteren?
Bij onze volière zit op iedere hoek, ( 6 keer dus) een ijzeren strip.

Succes ermee,
     Trudie

Karin

Dank je Paul en Trudie. We hadden geen onderdelen over, dus ik neem aan dat we alles bevestigt hebben, ook hebben we de zijrandjes. Ik zal hem in ieder geval voortaan aan de onderkant verrijden. Kijken of dat scheelt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Aan de onderkant word alles vastgezet met de bouten die in de wieltjes zitten en daar krijgt de onderkant de stevigheid van en boven door het dak wat met boutjes en moertjes word vastgezet en zoals trudie al zei ward de zijkant vastgezet door die strippen erop te schuiven.
Als je dat allemaal gedaan hebt zit ie gewoon goed in elkaar dus ik kan me ook niet voorstellen dat je onderdelen over hebt hoor want je zou het meteen missen.

Groetjes, Paul

Anck

Hoihoi, ik heb mijn fretten in zo'n kooi zitten,en als je hem met je voeten vooruit duwt, of bukt en met je handen de onderkant (dus zeg maar de bak) duwt gaat het goed. Ikmoet hem ook niet in het midden is aan de bovenkant gaan duwen, want dan trek k hem ook zo uit elkaar!