8 mei 2025, 01:50:45

is tros gierst eigelijk goed voor ze

Gestart door luukluuk, 12 mei 2004, 13:53:03

« vorige - volgende »

luukluuk

een vraagje ,
is tros gierst eigelijk gezond of goed voor ze ,of is het meer een snoepje ?
dat ze gewoon erg lekker vinden
en dan nog een vraagje
ik zag laatst heel speciaal voer in de dierenwinkel ,met allemaal vruchten en fruit er in ,
maar best wel duur ,en nu weet ik niet of koppie dat wel eet ?
hij eet eigelijk alleen gewoon eten zaadjes pitten ,en trosgierst ,en ik heb een vit blok gekocht ,waar hij wel ff heeft aangezeten ,hij zit soms wel aan het grit ,
komt hij nu wat te kort
fruit wil hij ook nooit en groente  :(
gr Margot

Joyce28

je bedoelt dat voer met die rode en groene dingen erin?
Dat is inderdaad duurder,en mijn valkje liet die dingen gewoon liggen,dus heb er toen maar 1 zakje van gekocht

Trosgierst weet ik ook niet,ik denk een extraatje.Alleen krijgen ze het bij mij 1x in de week met zijn tweetjes,want als je er veel van geeft raken ze aan de poeperij :-/

Vitamine/mineralen blok hangt hier ook in,maar daar komen ze geen van tweeen aan.
En ik geef wel een stukje appel,sla en rozijntjes.(mijn kinderen eten die rozijntjes in dat rode doosje nog steeds,ondanks dat ze 6 en 3 jaar zijn :D)
dus dan krijgen de valkjes er ook ieder 1-tje ;)
verder aan fruit wat ik aanbied,vinden ze eng,dus ik laat het bij deze
verder heb ik er ook nog sepia in,de oudste zit er bijna niet aan maar de jongste wel en maagkiezel
oja,en eivoer staat hier een bakje van,apart in zo'n groen bakje

luukluuk

ik bedoel eigelijk dat eten van een merk dat ik ff niet weet ,maar er zit ook fruit in enz ,geen zaadjes ,
zo te horen eten ze bij jou net zo als bij mij !
heb ook een sepa blok of eigelijk zo zee schuim stuk er in liggen ,
gr Margot

Joyce28

oooh,dan weet ik niet wat voor voer je bedoelt,ben benieuwd dan wat het is :)
dus ik lees met je mee ;)

Paul

12 mei 2004, 17:00:02 #4 Last Edit: 12 mei 2004, 17:01:19 by Paul
Hoi Margot,

Jij bedoeld Extra-Vital voer dat is het duurste voer zo'n beetje.
Als je een valkje hebt is dat wel te doen nog maar met 20 eten ze je dan helemaal arm :-)
Het is op zicht heel goed voer en er zit alles doorheen ook eivoer bijvoorbeeld.
Maar eivoer dat kan je altijd beter nog een beetje los af en toe ernaast aanbieden ondanks dat er wel wat in zit.
Sommige valkjes eten het allemaal wat erin zit maar andere eten weer alleen de zaadjes dus dat is uitproberen.
Je kan ook een pak frutti-cactail van Viatakraft  halen en dat los in een bakje geven dat zijn die vruchtjes die ook door Extra-Vital zitten en dat is veel goedkoper om eens te proberen.
Ze eten dat hier vaak wel terwijl ze ook geen groenvoer en fruit eten bijna.
Maar je moet het regelmatig aanbieden dan gaan ze het vaak wel eten.
Trosgierst is zeker niet ongezond maar ze moeten het niet te vaak krijgen omdat ze anders alleen trosgierst eten en de andere zaadjes die ze nodig hebben amper.

Groetjes, Paul

luukluuk

Hoi Paul
volgens mij bedoel ik dat ook ,was een klein zakje met een valk er op en alleen maar vruchten ,dus ik denk frutti coctail ,maar er stond geen prijs op ,is het erg duur ?
gr Margot

Kolkkie

Hoi Margot,

De prijs van Frutti Cocktail ligt zo'n beetje tussen de 2,15 en 3 euro voor 200 gram.

De prijs is niet exact te zeggen want de ene dierenwinkel is duurder dan de andere.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

luukluuk

hoi Mariska
ik zal het dan eens kopen voor ze ,ze eten er toch niet super veel van ?mischien een bakje in de week ,of ze lusten het helemaal niet ,kan natuurlijk ook !maar ik ga het eens proberen !  :)
gr Margot