28 maart 2024, 18:43:25

1 plots dood,andere niest nu soms

Gestart door Mas, 1 mei 2020, 13:03:06

« vorige - volgende »

Mas

Goedenmiddag

Grijsje is twee dagen geleden plots dood gegaan.Het enigste wat ik kon zien is dat in haar laatste minuten kwam er water uit haar bekje..
(Ze was hiervoor nog levendig,zoals altijd aangezien ze erg speels was)

Nu hoorde ik haar partner Ring vannacht 2x niezen en 3x piepen..
Ik schrok me een hoedje en dacht o nee he..
Is hij aangestoken met iets?

Na wat lezen wilde ik eigenlijk HK333 halen voor de zekerheid

Ik heb de DA gebeld in ZH..een kliniek die een vrouwelijke arts had gespecialeerd in vogels. Zij zegt het volgende: beetje samengevatzt was n lang gesprek

Bij de kweek krijgen deze vogels al virussen met zich mee.Je weet nooit wanneer dat opspeelt,dus dat is gewoon pech op t moment van.
Alle drie de vogels zitten al jaren bij elkaar en waarschijnlijk zelfde kweek dus die hebben t ook.Daar kun je niks tegen doen. Koop geen druppels oid,dat helpt toch niet. En autopsie kost 300 euro en is dan ook niet de moeite door bovenstaande


Nu zit k met een dilemma. Ze was erg duidelijk in haar lange verhaal.
Maar t kan toch geen toeval zijn dat haar partner vannacht hft geniest en gepiept..
Ik bedoel als k haar moet geloven hebben ze allemaal een aangeboren virus mee maar dan zou je toch aannemen dat dit met veel tijd ertussen opspeelt.

Ik wilde vandaag toch de druppels halen onder t mom,baadt t niet schaadt t niet en aangezien t bij vogels snel gaat mocht hij toch wat hebben..
Kan zo n HK333 in geen geval kwaad??

Of ben ik te paranoid met wat ik vannacht hoorde??


Ps: Het waren 4 opvangvogels die k nu al jaren heb waarvan nu 2 over









Oja,en k kreeg na wat vragen over voer t antwoord dat dat t niet kon zijn en dat ik ook geen trosgerst moet geven want daar zijn ze geen fan van aangezien dat allemaal uit buitenland komt en bespoten is.. (okee)

carco

Geen idee wie deze arts geweest is, maar het is een raar verhaal.
Zomaar zelf medicatie geven moet je niet doen zonder dat een diagnose is gesteld.
Het zou zeker kunnen dat je valkje iets bij zich heeft wat besmettelijk is. Je zou sectie kunnen overwegen om te zien wat Grijsje gehad heeft, mits je dat wilt. En nee dit kost zeker geen  € 300.00!!!
Maar ik zou wel een goede vogelarts contracteren voor Ring als je het niet vertrouwt.

Groetjes,
Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)