4 mei 2025, 00:37:42

ons valkje

Gestart door reina, 3 april 2004, 19:18:21

« vorige - volgende »

reina

deed gisteren avonds iets geinigs, moest er zelf om lachen.
hij deed zijn vleugels wijd open en ging met z'n kopje eronder en later ging die wat vladderen met fluiten erbij.
wat betekend dat? ik vond het zo'n lief gezicht :P

Skippy

Whihi...dat heb ik zelf ook vaak zien gebeuren...je valkje is zeker een mannetje? :D

reina

ja, het is een mannetje, maar wat betekend dat eigenlijk, zal het graag willen weten :D

k_van_wilgenburg

Hallo allemaal
Dit herken ik duidelijk
Ik heb thuis 2 mannelijke valkjes.
En die doen in wisseldiensten macho.
Ik moet er ook altijd om lachen.
En ze roffellen ook met hun snavels meestal tegen de tralies.
Maar sinds kort ook tegen de luxeflex.

Groetjes karin

Sil_en_Chino

Hoi hoi.

mijn valkje sprijd soms ook ineens zn vleugeltjes en gaat dan wat voorover hangen of soms heel hoog op zn pootjes staan. :)
heel grappig maar...
is dat dan ook macho gedrag?
hij is nu pas 9 weken en ik weet dus niet of ze daar al zo vroeg mee beginnen... :-[

alvast bedankt!

groetjes

Inger m

Hoi,
Ik weet wat je bedoelt, maar dit gedrag laten zowel mannen als poppen zien en is niet perse macho gedrag. Mannelijk gedrag is meestal te zien vanaf 5-6 maanden.

ik weet niet waarom ze dat gedrag vertonen, mijn poppen hangen nog alleens zo uit de nestkast, maar hangen ook weleens zo aan het gaas.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Sil_en_Chino

o oke!  :)

Chino is mijn eerste valkje dus zo heel veel ervaring heb ik niet...
ik dacht al... hij is wel erg vroeg :D

groetjes

Annouschka

Hoi,

mijn valkje Yoda is nu 3 maanden en is al macho vanaf z'n 2.5 maanden.  En het is echt machogedrag hoor, net hetzelfde als Bogey van Daphne doet op de filmpjes maar hij doet het naar mijn popjes.  En rijden doet ie ook al op mijn hand, er zijn dus wel uitzonderingen.

Groetjes
Annouschka

Paul

Hoi  Annouschka,

Dat kan ook best want ik heb hier ook wel eens valkjes die met 8 weken al geluidjes gaan maken die alleen de mannen voortbrengen :-)
Ik heb pas een valkje laten onderzoeken op geslacht en hij had nog geen bek opengedaan tot die tijd.
In de auto naar de dierenarts begon die ineens een pratend achtig geluid te maken dus we zijden meteen tegen elkaar dat is een man.
Na het onderzoek kwam eruit dan het een mannetje was :-)
En ik heb ook een valkje gehad dat met 4 maanden al ging paren op een veel ouder popje.
Sommige zijn er gewoon heel snel bij :-)
Misschien dat het ook nog uitmaakt als je ze binnen hebt want dan valt er natuurlijk veel meer op dan dat ze buiten in de volliere zitten.

Groetjes, Paul