4 mei 2025, 14:34:39

agressief

Gestart door jana van empel, 7 mei 2004, 22:16:10

« vorige - volgende »

jana van empel

hoe komt het dat mijn valkparkietje s'avonds altijd zo agressief is? ze gaat in een hoekje zitten en als je er langs loopt, dan gaat ze tegen de tralies pikken. :-/
ik denk dat ze dan gewoon met rust gelaten wil worden,
maar dat weet ik niet zeker. ::)

groetjes jana

Andrea

Hoi Jana,

Het komt omdat de valkparkiet dan met rust gelaten wilt worden. Mijn valkparkiet vertoont het zelfde gedrag. Sávonds, meestal tegen 2100 uur of later begint ze te dommelen en als je dan haar aandacht probeert te trekken gaat ze sissen en hapt vanzich af. Dat is ook de tijd dat ze moe begint te worden en wilt gaan slapen. Je kunt ze dan ook het beste met rust laten.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

suus

Bij ons is datzelfde maar wanneer ik bv nog laat thuis kom, zet ik gewoon de kooi open, dan kunnen ze zelf kiezen om te blijven slapen of om wakker te worden en eruit te komen. Het is me alleen wel 1 x gebeurd dat ik zat te internetten, ze in de kooi bleven slapen en toen ik  naar bed ging, de kooi vergeten dicht te doen. Toen zaten mijn schatten s'ochtends bovenop de kamerdeur ons al met hun deuntje goedemorgen te wensen  :D :D :D. Wel link hoor, want ik laat ze nooit zonder toezicht los in de kamer. Maar volgens mij kwamen ze er pas uit toen wij lawaai maakten....
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico