24 april 2024, 21:48:08

hij blijft eten

Gestart door _Roel_, 8 mei 2004, 15:11:04

« vorige - volgende »

_Roel_

hoi,

ik heb een vorige woensdag mijn grasparkieten in een kweekhok gezet maar zinsdien is de pop altijd maar aan het eten! altijd als ik er kom zit ze aan het eetbakje, is dit een goed teken dat ze gaan eieren leggen of is dit een slecht teken dat hij wormen heeft???

grtz

Inger m

8 mei 2004, 17:22:16 #1 Last Edit: 8 mei 2004, 17:25:26 by Cinnamon_valk
Hoi Roel,
Hier kan ik niet zo direct op antwoorden, dit hangt van meerdere factoren af:
-Een parkiet die eieren gaat leggen zal wat meer voedsel gaan opnemen (zoals eivoer en kalk), maar hoeft daarvoor niet de hele dag te eten.

-Hoe ziet de ontlasting er momenteel uit? Diarree (vieze veren onder de cloaca) en vermagering van de vogel kunnen wijzen op wormen. Heb je haar al eens ontwormd. Een preventief wormkuurtje (bv panacur bij de dierenarts) is niet onverstandig (zat ze eerst buiten?). Vraag even of het middel geen kwaad kan voor de eieren.

-Anderzijds kan constant eten wijzen op een verteringsprobleem. Krijgt ze voldoende grit binnen? Zit ze echt de hele tijd te eten of zit ze gewoon op de voerbak?

-Beoordeel of ze niet te mager is, mss heeft ze de laatste tijd wat te kort gehad (waar komt ze vandaan?). Dit beoordeel je aan het borstbeen, dit mag niet uitsteken. Vogels die te mager zijn, zullen tijdelijk wat extra eten.

Hou haar en de ontlasting goed in de gaten!

Succes!

gr Inger

nb. Een vogel die eieren en heeft en daarop broedt houdt haar ontlasting tijdelijk op en zal ineens heel veel ontlasting laten vallen. Verwar dat niet met diarree
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.