7 mei 2025, 02:07:26

overdag wel, s`nachts niet?

Gestart door Mandy_commers, 29 april 2004, 20:24:37

« vorige - volgende »

Mandy_commers

Hallo,

Mijn valken hebben nu weer opnieuw eitjes gelegt maar ze broeden alleen overdag voor zover ik weet.
Ze hebben pas het tweede ei leggen maar waarom broeden ze s`nachts niet?

Groetjes, Mandy

Stijn dc

hoi

normaal gesproken broeden ze 's nachts wel, maar ehct intensief broeden doen ze pas vanaf het tweede/derde ei. Dus nog even wachten en dan zullen ze 's nachts wel broeden.

SDC:D

Mandy_commers

Ze maken er echt een zooitje van gisteren zie ik ze paren twee minuten later laat het vrouwtje zo een ei vallen terwijl ze op haar stok zit.
Ze broeden nog steeds zeer slecht,ik laat het maar gewoon gaan,het ei heb ik wel in het blok gelegd maar er was er een kapot vandaag.

Mandy

Mandy_commers

Nou zijn ze al een week aan het eieren leggen kijk ik vanmorgen weer een ei kapot hoe kan dit of waarom?
Ze broeden ook niet echt goed de eieren zijn te vaak alleen,maar ze zijn wel elke keer aan het paren.
Zal ik de eieren die er leggen daar gewoon laten of weer weghalen?
Groetjes Mandy

Paul

Hoi Mandy,

Ik zou de eitjes gewoon laten liggen die er nog zijn hoor.
Wat je kan proberen is het broedhok op een kiertje zetten zodat er wat licht in komt.
Misschien zijn ze bang in een donker broedhok.
Laat ook in de avond en nacht een lampje aan bij de kooi dat kan echt helpen.
Gewoon een simpel schemerlampje met een 25 watt peertje bijvoorbeeld.
Ook al is het licht aan ze gaan echt wel slapen als ze moe zijn.
Je kan het in elk geval proberen het kan soms helpen.
Dat ze er alleen overdag op zitten kan een teken zijn dat het met angst in het donker te maken heeft.
We hebben hier dag en nacht lampjes branden bij de kooien en dat schijnt niet fel in de kooien maar het geeft wel wat schemerlicht.
Zo gauw het grote licht uit gaat gaan ze hier gewoon slapen ondanks de kleine lampjes die aan zijn.

Groetjes, Paul

Mandy commers

Bedankt voor het antwoordt we gaan het proberen,maar wat ik niet begrijp hiervoor had ze negen eieren daar heeft ze elke keer wel op gebroed alleen een nacht niet nou toen was het ook bekeken?
Groetjes Mandy

Paul

Hoi Mandy,

Dat is inderdaad wel vreemd maar misschien zijn ze ergens van geschrokken in het donker en zijn ze nu bang.
Het blijft toch altijd gokken wat er aan de hand is ze kunnen het helaas niet vertellen.
Maar met wat uitproberen kom je er vaak wel achter wat het probleem is.

Groetjes, Paul

Mandy commers

Vandaag de eijes bekeken er werd nog steeds niet op gebroed weer een ei kapot,de twee die er nog waren zijn niet bevrucht dus die heb ik ook weg gehaald,verleden week waren ze wel verschrikkelijk aan het paren dus het broedhok nog laten staan?
Groetjes Mandy