16 juni 2024, 05:41:37

Happen zonder eten

Gestart door RobjeH, 5 mei 2004, 15:54:54

« vorige - volgende »

RobjeH

Wat betekent het als een valkje een beetje aan het happen is, maar niet aan het eten is? Er komen ook rare, maar ook wel lieve, geluidjes uit. Het lijkt op menselijk knagen.... Kan iemand me vertellen wat ze aan het doen is?

Inger m

5 mei 2004, 16:00:49 #1 Last Edit: 5 mei 2004, 16:03:24 by Cinnamon_valk
Hoi,
Doet ze dat bij bepaalde voorwerpen? Valkparkieten kroelen elkaar ook in de nekveren. Bij gebrek aan een partner gaan ze dat ook weleens ergens anders op doen, zo knaagt mijn grasparkiet zachtjes op mn vinger, en laat ze zich graag door mij kroelen. Ws een uiting van sociaal gedrag.

Andere mogelijkheden:

Hapt ze gewoon (een paar keer achterelkaar) in de lucht met de nek uitgestrekt? dan kan het zijn dat ze wat in haar keel heeft wat dwarszit, dit lost ze opzich vanzelf op.
Het kan ook gewoon geeuwen zijn, dit doen ze vaak als ze wat rustiger/ slaperiger zijn, net als mensen. Gewoon ook teken van ontspanning.

gr Inger




Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

RobjeH

5 mei 2004, 16:04:32 #2 Last Edit: 5 mei 2004, 16:04:59 by RobjeH
Het is meestal 3 keer snel achter elkaar mondje open en dicht.... en daar komt een raar brabbel geluidje bij. Moeilijk uit te leggen, want ik heb geen idee wat het allemaal inhoudt

Edit: Nee, het is gewoon in de lucht. Als ze lekker rustig zit

Tara

Hoi,

hoe happen dan, is het echt zoals een jachthap, of gewoon de boven- en onderbek tegen mekaar knarsen? Misschien is het gewoon knarsen dat ie doet, want dat doen ze vaker wel ..

Groetjes, Tara

RobjeH

Het is niks aanvallends, nee.... Knarsen doen ze wel vaker? Dan zal dat het wel zijn... Bedankt in ieder geval :)

Tara

Hoi,

ja, knarsen, maar dan maken ze ook geen bewegingen met hun koppie. Meestal doen ze dat wanneer ze gaan slapen. Is ook een vreemd lief geluid, dus misschien wel dat ...

Groetjes, Tara :-).

RobjeH

Je hebt gelijk, want ze doen het altijd als het donker is of ze willen slapen! Bedankt

Tara

Hoi Rob,

dan zal het inderdaad dat zijn :-). Niks aan de hand dus :-).
Trouwens, graag gedaan hoor :D

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi,
Snavelknarsen is gewoon een teken van ontspanning (vaak sávonds), echter ze zitten dan wel gewoon stil en doen niet de snavel open en dicht, het is dus niet het luchthappen, zoals je het beschrijft.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.