19 april 2024, 23:24:43

Goudmasker?

Gestart door Tara, 5 mei 2004, 13:23:15

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

ik heb een mutatieprogramma'tje voor de jonkies van valkparkieten uit te rekenen, maar daar staat goudmasker op als mutatie van bijv. vader / moeder. Heeft iemand enig idee of die bestaat, of verward wordt met een andere mutatie? Want ik heb eigelijk nog nooit van een goudmasker gehoord, en ook nog nooit iets gevonden op internet ...

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Het zou kunnen dat het een bepaalde (nieuwe) mutatie is, maar mss een andere benaming voor geelwang of pastelface, of staan die er ook bij?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

die staan de ook denk ik .. Wacht, deze staan er:

Grijs
Bont
Cinnamon
Fallow
Geelwang
Gepareld
Lutino
Pastel
Zilver recessief
Witkop
Goudmasker
Zilver dominant (enkel factorig)
Ziver dominant (dubbel factorig)

Ook zou ik graag wat informatie hebben over de dominante valkjes en de zilver recessieve valkjes als dat mogelijk is ::)

Thx voor de reactie!

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Qua uiterlijk verschillen dominant en recessief zilver van elkaar. De rec exemplaren zijn lichter van kleur dan de dom, deze zijn rond de kop ed nog wat donkerder.

Zoals de naam al zegt verschillen ze ook wat betreft vererving. Ik zal daar binnenkort wel wat meer over toelichten, maar ik ben bezig me verder te gaan verdiepen in de vererving en mutaties en berekeningen ed. maar eigenlijk ben ik ook even druk met andere dingen, dus info volgt.

Ik zal eens kijken of ik meer info kan vinden over de goudwang, dat is vast weer nieuw, maar ik vraag me af of daar erg veel verschil inzit mbt geelwang? (ws wel qua vererving...)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

ik weet het niet hoor, want je kunt ze gwn aanvinken, ik weet totaal niet hoe die er uit moet zien, en dus ook niet t.o.v. de geelwang, ik ben superbenieuwd wel of het een foutje is of niet ...

Groetjes, Tara

Tara

5 mei 2004, 14:53:38 #5 Last Edit: 5 mei 2004, 15:01:35 by tara_dewulf
Hoi Inger,

ik heb een mail gestuurd naar het e-mail adres die op het programma te vermelden staat: dit ga ik zo meteen versturen:

Hoi beste Danny,

ik heb namelijk jouw mutatieprogramma voor het uitrekenen van jonge valkparkieten. Wat ik daar namelijk zie staan is de mutatie 'Goudmasker'. Ik heb nog nooit van deze mutatie gehoord en nog nooit info gevonden op sites zoals Google. Ik vroeg me af of dit een andere benaming is voor een of andere mutatie of een nieuwe vogel die ik dus nog niet ken? Ik hoop dat u wat info kan doorsturen!

Met vriendelijke groet, Tara

Ben benieuwd of ik antwoord krijg! Ik laat het meteen horen dan :-).

Groetjes, Tara

En ik kreeg net een mail terug van die postmaster dinges dat de mail mislukt is ...

Stijn dc

hoi

Ik weet ook niet veel over de dominant zilvere, alleen dus dat ie dominant vererft zoals de wildkleur. Als je dus een koppel hebt met een dominant zilvere, dan gaat dat zilver overheersen in het nest. van goudwang heb ik oook nog nooit gehoord.

SDC:D

Tara

Hoi is niet goudwang, maar goudmasker die er staat, ik heb ook al in het Engels gezocht op google naar goldface maar ik kan daar ook helemaal niks vinden ... Aangezien die mail mislukt is weet ik totaal niet meer aan wie te vragen :(

Inger m

Hoi Tara,
Als je het niet kunt vinden, dan kan ik wel een mailtje proberen te sturen aan Kirstun Munson, dat heeft Stijn ook een keer gedaan.

Op Amerikaanse valkparkietensites staan vaak meer mutaties vermeld.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

ja, daarmee dat ik het op google in het Engels probeerde in te vullen, maar vond ook niet wat ik zocht, in ieder geval zou het leuk zijn als er wat wordt gevonden, ben toch erg benieuwd ...

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

ja, goudmasker, dat bedoelde ik eigenlijk :)
je kan inderdaad een mailtje naar kirsten sturen, die stuurt meestal toch terug, en ze weet er echt veel van. Kan je meteen je engels proberen :)

SDC:D

Tara

Hoi Stijn

staat dat e-mail adres op die site? En ik kan uitstekend Engels hoor ... ;D.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

dat staat op de site ja. Hoeveel jaar heb je al engels?

SDC:D

Tara

Wat een vraag ::)

2 amper, maar dat wil toch totaal nie zeggen dat ik er niet goed in ben? Ik kan al keilang Engels & Frans kan ik ook goed, wat maakt het uit hoeveel jaar ik al Engels heb, ik denk niks eigelijk, velen kunnen goed Engels zonder zich nog iets te herinneren van school ::)

Stijn dc

hoi

dat bedoelde ik ook niet :)
ik vroeg het me gewoon af. Je zit nu toch in het derde jaar niet? Niet dat ik bedoel dat je er niets van kent :)

SDC:D