Ik wil mijn valkparkietje graag douchen

Gestart door Josiane, 7 mei 2004, 11:24:15

« vorige - volgende »

Josiane

Hoj,
Ik wil mijn valkparkietje graag douchen maar kweet niet precies hoe dat moet.
Kan iemand het me uitlegge ?
Alvast bedankt
Grxxtz Josiane, thomas & falko

Joyce28

Ik gebruik een plantenspuit op een nevel stand met handwarm water,en zet de valkjes in de gootsteen,en dat gaat perfect

Je hebt ook speciale zitstokken die je met een zuignap bevestigd onder je eigen douche

douche je valkje het liefst s'morgens,heeft hij alle tijd om lekker op te drogen en zichzelf weer op te poetsen,als je dat later doet,kan hij met een nat verenpak gaan slapen en dat is niet goed

Coco en Chantal

7 mei 2004, 14:09:03 #2 Last Edit: 7 mei 2004, 14:09:26 by Coco__en_Chantal
Hallo
je kunt ook een schaaltje met water in de kooi zetten of op het aanrecht.
Hier houden ze niet van de plantenspuit , maar wel van een schaaltje met water. :D

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Andrea

7 mei 2004, 14:11:01 #3 Last Edit: 7 mei 2004, 14:11:36 by Andrea
Hoi Josiane,

Ik neem mijn valkje wel eens mee onder de douche. Ik zet haar dan op de stang waar het douchegordijn aan hangt neer. Als ze zin heeft komt ze vanzelf bij me op mijn schouder zitten en dan wandelt ze via mijn arm naar de douchestraal en laat ze zich nat regenen. Soms heeft ze er helemaal geen zin in en dan blijft ze op de stang zitten.
Het is wel belangrijk dat het water niet te heet is en ook niet te koud en dat als je valkje nat is dat hij geen kou vat na de tijd.

Je kunt hem ook een douche geven met de plantespuit. Bij mij is dat ook weer een verhaal opzich, want soms is Sparkle er bang voor en de andere keer laat ze vol overgave zich natspuiten.

Eigenlijk moet je gewoon uittesten wat jou valkje het lekkerst vind. Sparkle heeft de voorkeur aan een bakje met een klein laagje water waar ze zichzelf kan douchen door het water met haar kopje en vleugels over zich heen te spatten.

Het is inderdaad het beste om hem overdag de gelegenheid geeft zich te douchen, zoals in het bovenstaand berichtje al staat.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle