Wegens omstandigheden goed thuis gezocht voor 3 zachtaardige hele tamme valkjes

Gestart door Valkjes2019, 20 oktober 2019, 14:34:16

« vorige - volgende »

Valkjes2019

Wegens omstandigheden goed thuis gezocht voor 3 zachtaardige hele tamme valkjes


Beste mede-valkparkiet-liefhebbers,

Tot mijn grote verdriet moet ik door omstandigheden toch gaan kijken of ik een goed thuis kan vinden voor mijn 3 valkjes. Ze hebben nog nooit buiten gezeten, dus zou wel echt een ruimte binnen moeten zijn.

Het is 1 koppeltje, en een vrouwtje:
-Koppeltje (lukt hun niet om te kweken, het mannetje "snapt" het niet
(1) Man geelwang zwaar bont cinnamon (getekend?) (gepareld) (juni 2011) (DNA getest)
(2) Pop zwaar bont witmasker cinnamon (heeft 2 vlekjes) (2010)

(3) Vrouwtje geelwang zwaar bont gepareld cinnamon (getekend?) (zus van mannetje)
Heeft nooit mogelijkheid tot partner gehad, heeft wel eens eitjes gelegd (onbevrucht) (juni 2011) (DNA getest)


(1) Geelwang Mannetje
is heel erg tam, laat zich alleen kroelen met specifieke personen (is kieskeurig, kroelt oftewel helemaal niet of heel veel, kiest zijn personen uit). Zingt en praat veel (ik hou van jou, kusje, liedjes, etc.etc.) Zodra je zelf een voorzet geeft maakt hij het zelf af. Een heel vrolijk mannetje.
Heeft nog nooit gebeten (kan wel boos geluid maken), zelfs niet als je hem in de hand vastgrijpt. Kan op commando kusjes geven. Oorspronkelijk handopfok, is nog nooit buiten geweest.
Hij "snapt" het kweken niet. Wanneer het vrouwtje haar interesse toont, gaat hij niet tot actie over, of hij plukt in plaats daarvan een veer in haar nek/gezicht. Het vrouwtje heeft wel vaker onbevruchte eitjes gelegd, waar ze samen heel trots op gaan broeden.
(2) Wit Vrouwtje
is wat terughoudender, kroelt erg graag, maar alleen wanneer zij dat zelf aangeeft, maar gaat er dan helemaal in op, ze kijkt er helemaal hemels bij, snavel open, ogen dicht, en draait haar kop rond. Gaat vaak op commando zelf de kooi weer in. Kan als waarschuwing "bijten" wanneer ze iets niet wilt, maar bijt niet door. Tenzij je echt door blijft zetten, maar geeft er de voorkeur aan om te ontwijken. Buigt en spreidt staart wanneer je zingt of iets zegt wat ze mooi vindt. Oorspronkelijk uit volière, maar op jongst mogelijke leeftijd naar binnen gehaald en tam gemaakt.
(3) Geelwang Vrouwtje
Is een enorme kroelkont. Probeert vaak het koppel te verstoren met verzoek om geaaid te worden, iets waar zij niet op zitten te wachten. Daardoor denkt zij nu dat aaien betekent dat je "gepikt" wordt en simuleert dit tijdens het kroelen door een geluidje te maken en soms te knabbelen. Heeft nog nooit gebeten. Je kunt haar helemaal vasthouden in de hand omsloten. Zodra je in de buurt van de kooi komt rent ze naar je toe om geaaid te worden. Heeft een mooie verenpracht alsof ze een jurkje aan heeft. Oorspronkelijk handopfok, is nog nooit buiten geweest.


Graag zou ik horen of ze bij iemand een warm thuis kunnen krijgen, en graag wat meer informatie ontvangen in welke omstandigheden ze terecht zouden komen.
Momenteel zitten ze in omgeving Venlo, Noord-Limburg, maar ik in overleg kunnen we altijd kijken wat mogelijk is qua vervoer.

Bij voorkeur zou ik ze bij elkaar houden, maar eventueel mag het vrouwtje apart weg, mits zij niet alleen komt te zitten en aandacht gaat krijgen.

NB: Ik krijg veel foutmeldingen op het forum (SQL fout?), ik hoop dat alles toch goed binnenkomt. Ik krijg mijn eerdere oproep bijvoorbeeld niet geopend.

Met vriendelijke groet,

Eva

Donny_Pino

Ik vroeg me af of het vrouwtje al herplaatst is? Het is al een tijdje geleden zie ik dat dit geplaatst is, maar wie niet waagt wie niet wint. Ons popje is pas geleden overleden. We zijn nu weer rustig aan op zoek naar een nieuw maatje voor ons mannetje.