Goed tehuis gezocht voor 2 valkjes (paartje)

Gestart door Chrisenwen, 23 juni 2021, 13:32:29

« vorige - volgende »

Chrisenwen

Hallo allemaal,

Ik heb 2 valkjes (wildkleur,een paartje) waar ik een goed tehuis voor zoek.
Ze hebben bijna 2 jaar bij mijn zoon geleefd in een veel te kleine kooi (met z'n vieren) waar ze ook niet uit mochten. Omdat ik dit zo zielig vond heb ik ze nu bij mij in huis genomen en een volière voor ze gemaakt. Helaas blijft het popje al weken zo hard schreeuwen buiten dat ik haar (samen met de man) terug in haar kooi binnen heb gezet (wij wonen in een tussenwoning..). Ook nu is ze al dagen aan het schreeuwen en ik kan het niet meer aan. Ik ben HSP-er en kan niet tegen de herrie. De valkjes zijn steeds aan het paren (is dat het probleem??) en het eerste ei heeft ze alweer gelegd: op het rooster van de kooi.. Ik heb de kooi nu boven gezet vanwege de herrie. Ik gun ze een goed leven en zou zo graag zien dat ze bijv. ergens in een buitenvoliere erbij kunnen.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen??

Vr.gr. Wenneke

carco

Hoi

Het zou goed kunnen hoor, dat ze roepen omdat ze broeds zijn.
Misschien kan je de omgeving er even bij zetten?
Zijn ze tam ?
Helaas wordt er op dit forum weinig meer geplaatst , ik weet niet of je facebook hebt? Daar is nl ook een herplaatsgroep te vinden.

Groetjes,
Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Chrisenwen

Hoi Caroline,

Bedankt voor je reactie.
De man was een aantal jaren geleden veel tammer, hij is gewiekst en probeert de baas te zijn. De pop gaat op mijn hand/hoofd zitten maar is wat angstig/zenuwachtig en druk. Nu ze binnen zijn, merk ik dat de pop, zodra ze iets hoort (andere geluiden, vogels), direct gaat schreeuwen. De pop is erg gehecht aan de man. De man niet zo aan de pop omdat hij ook naar de mens trekt. Hij is het eerste jaar alleen geweest en kreeg toen veel aandacht van de mens. De man plukt veertjes uit de nek van de pop, ze is al helemaal kaal in de nek maar laat het wel steeds toe. Ze buigt haar kopje elke keer weer naar hem toe. Zodra ik aandacht geef aan de man gaat ze schreeuwen en wordt ze druk. Ze komt jaloers over dan. Toch hebben ze twee jaar terug een nestje gehad samen en dat ging hartstikke goed. Als ze op eieren zit, hoor je haar niet meer. Ze hebben 2 prachtige jongen grootgebracht samen. Helaas is het onmogelijk om hen nog een nestje te gunnen vanwege buren die daar niet blij mee zijn.
Ik heb inmiddels gemerkt dat herplaatsing erg moeilijk wordt omdat er heel veel valkjes worden aangeboden. Ik wil ook zeker weten dat ze goed terecht komen. Blijft moeilijk.

Groetjes,
Wenneke