6 mei 2025, 23:49:21

stinkende ontlasting!!

Gestart door Coco en Chantal, 30 april 2004, 17:47:47

« vorige - volgende »

Coco en Chantal

30 april 2004, 17:47:47 Last Edit: 30 april 2004, 17:48:10 by Coco__en_Chantal
hallo
even een vraagje onze kleine nemo van nu bijna 5 weken heeft stinkende ontlasting, ik vind het een beetje zurig stinken :-/
Voor de rest is hij heel levendig en  heel nieuwsgierig , hij is er dus niet ziek van, maar ik vind het toch wel raar, heb het eigenlijk nooit eerder geroken ook niet bij de andere valkjes.
Wat zou dit kunnen zijn?

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Speedy

Hoi Chantal,

Het kan van het eivoer komen, maar de ene valkparkiet heeft er wel last van en de andere weer niet.
Het gekke hier was, dat alleen de lutino het had, die kon ook zo vreselijk stinken, net rotte eieren.
Ja ook bij valkparkieten kan het net als bij de mens verschillen.

Groetjes,
   Trudie

Paul

Hoi Chantal,

Net als Trudie al zei kan dat behoorlijk per valkje verschillen.
In het broedhok stinkt het ook altijd heel zurig en dat is heel normaal.
Hoe is de kleur en dikte als het niet waterig is en groen dan is er meestal weinig aan de hand.
Ook ouders die broeden houden de ontlasting soms een dag op en wat er dan valt is echt niet te geloven een meeuw zou een minderwaardigheidscomplex krijgen  :D
En dat kan soms ook zo stinken.
Ik heb er tot nu toe weinig van geroken maar bij sommige stinkt het heel erg.
Het zal ook zeker met de soort eivoer te maken hebben.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

het kan zijn dat het iets met de voeding te maken, maar hou het toc maar in de gaten. Als er iets scheelt met je valkje, kan je beter de DA een bezoekje brengen. maar hou het voorlopig maar op het feit dat het van de voeding is.

SDC:D

Coco en Chantal

1 mei 2004, 21:38:38 #4 Last Edit: 1 mei 2004, 21:39:24 by Coco__en_Chantal
Hallo trudie, paul en stijn

bedankt voor de reacties :)
de ontlasting is verder normaal van dikte en kleur.
Ik heb denk ik gewoon een klein stinkend valkje whahaha :D.

Groetjes chantal

Suzanne

Wat een schitterend valkje zeg, echt wel. En ook echt een schatje.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Coco en Chantal

Hoi suzanne

ja he hij is ook weer een hele mooie aanwinst ;D

Nou die 2 kleintjes van jou op de foto zijn ook schattig hoor, ik moet eerlijk zeggen dat ik toch nog even twijfelde of ik er geen van jou erbij wilde hebben  :-/, maar 4 is op dit moment echt genoeg.
Want ik hoop toch ooit ook eens zelf babyvalkjes te krijgen en daar hou je er natuurlijk ook 1 van aan. Nu maar hopen dat coco chanelleke interresant gaat vinden .

groetjes chantal