22 mei 2025, 23:18:34

een ei!

Gestart door margo23, 3 mei 2004, 13:13:38

« vorige - volgende »

margo23

Hoi allemaal,

ik moet het ff kwijt, na alle berichten hier op de site. Ik heb 2 valkjes, Speedy en Punkie die inmiddels geslachtsrijp zijn en een koppeltje. Sinds 2 weken hangt er een blok in de kooi (ze staan in de huiskamer, jockkooi). Ze hadden gelijk veel interesse en er werd flink gewipwapt (daarvoor ook al). Ik zat maar te wachten (je weet hoe dat gaat) en vanochtend was ik Punkie ( mannetje) kwijt, die zat al lang in dat blok. En jahoor een ei! Niet te geloven, hahahaha! Ik weet dat de kans dat het een goed nest wordt klein is, het is voor beide de eerste keer. Maar je weet nooit!

Ik las hier trouwens dat ze pas na het 2e eitje gaan broeden, Maar punkie zit er dus gelijk op. Speedy loopt zenuwachtig heen en weer :D

groetjes Margo
Speedy, Jacco en Pearl

Marianne

Hoi Margo,

Mijn valkjes hebben ook vanaf eitje nummer 1 gebroed, dus dat kan ook hoor.
Heel veel succes met je eerste nestje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

boezempje

hallo

ooohh wat leuk zeg dat je eitjes hebt,nou je weet maar nooit meschien gaat het wel goed,
ff afwachten maar tog ;)

groetjes en succes

Paul

Hoi Margo,

Gefeliciteerd met het eerste ei :-)
Soms gaan ze meteen op het ei broeden hoor maar anderen soms pas na het tweede of derde eitje.
Het hoeft trouwens helemaal niet verkeerd te gaan hoor de eerste keer ik heb nu ook een jong koppel van vorig jaar en die hebben twee prachtige jongen nu in hun eerste nestje.
Van de vier eitjes zijn er twee bevrucht geweest maar dat is voor een eerste nest al heel goed vind ik.
Je kan er wel rekening mee houden dat het eerste nest soms fout gaat maar het gaat ook best vaak meteen goed.
Zorg nu al voor elke dag vers eivoer in de kooi dat hebben ze nu zeker al nodig.
Ook voldoende vogelgrit, een kalkblok en sepia zijn nu belangrijk want zeker de pop heeft nu extra kalk nodig.
Succes met je nestje ik ben heel benieuwd hoe het gaat.

Groetjes, Paul

margo23

bedankt voor de reacties! Volgens mij zit het 2e ei er aan te komen, speedy aangezien.. Speedy en Punkie broeden om beurten en vooral Speedy verdedigd het blok goed (normaal een tam vogeltje..). Ben erg benieuwd naar de afloop!

groetjes Margo
Speedy, Jacco en Pearl