5 mei 2025, 11:57:51

micky

Gestart door boezempje, 2 mei 2004, 19:47:43

« vorige - volgende »

boezempje

hallo allemaal

micky is nu 19weken oud en mijn vraag is zal ik nu al kunnen zien of het een man/vrouw is.
hij/zij fluit bijna niet,tikt niet met zijn snavel ergens op,hij/zij doet soms wel als hij heeft gevlogen met zijn vleugels wijdt zitten.en hoe zit het dan met de rui kan ik nu ook al daar wat aan zien.micky is een lutino.

groetjes boezempje

Paul

2 mei 2004, 19:52:23 #1 Last Edit: 2 mei 2004, 19:52:52 by Paul
Hoi Boezempje,

Aan Micky zie je ook na de rui lastig of het een man of een popje is omdat mannen en poppen bij lutino's erg op elkaar lijken.
Maar ze hebben soms na de eerste rui nog niet alle veren verloren en sommige blijven wel 1,5 jaar zitten en dan kan je het pas zeker zeggen aan de visgraat op de staart.
Dus aan het gedrag zie je het vaak veel eerder.
Ik heb hier een witmasker van 8 weken waar ik al mannengedrag bij zie maar dat veschild wel per valkje vaak.
Met een maand of 3 vertonnen de meeste mannetjes wel echt mannengedrag dus bij Micky zou je dat nu zeker al moeten merken.
Als ze niet echt dat soort dingen doet is de kans wel groot dat het een popje is maar 100% zeker is dat nooit.

Groetjes, Paul

boezempje

hoi hoi

dank je paul
het is ook zoooooo moeilijk om er achter te komen wat het nu is.en omdat mijn ander valkje stormy wel een mannetje is.
en die wel echt man gedrag toont.denk ik haast dat micky een vrouwtje is maar niet voor de volle 100%.stormy fluit echt veel en tikt met zijn snaveltje enz enz.

groetjes

Paul

Hoi Boezempje,

Zeker met twee valkjes zal je vaak wel mannengedrag zien dus het kan heet goed dat Micky een popje is hoor.
Twee mannen zullen tegen elkaar ook dat mannengedrag vertonen en ik denk dat je het zeker al had moeten opmerken.

Groetjes, Paul

boezempje

hoi

ja dat denk ik ook ja.en ik moet zeggen dat ik niks merk hellemaal nop.alleen dat stormy achter micky aan vliegt de helen dag dat is alles.en stormy fluit heell veel en micky fluit niet terug.dus maar ff afwachten dan

groetjes en bedankt paul :)

boezempje

5 mei 2004, 00:00:52 #5 Last Edit: 5 mei 2004, 00:04:38 by boezempje
hallo ik heb nog een paar foto's van micky.
meschien dat jullie kunnen zien of het een man of vrouw is.
ben ongeduldig weet het maar ik wil het graag weten.hij/zij is nu 20weken fluit nog niet.geen man gedrag.ik weet het niet meer :-[

op de foto zie je het niet zo goed maar zijn kop en op zijn lijf zit veel geel en het is echt fel geel wordt met de week feller.

Tara

Hoi

ikzelf persoonlijk denk dat het een vrouwtje is, ze lijkt er een beetje op, al zegt men dat je het zo nie kan zien, maar toch :-). Het lijkt me een echt schatje zeg, echt een hele mooie lutino :-).

Groetjes, Tara

boezempje

hai hai tara

ze/hij is ook kei lief.
een heel rustig valkje ;D

Tara

Hoi hoi,

wel, je kunt zien dat het een schatje is, geloof me maar, ben gelijk jaloers ;D

Maar met 20 weken kunnen ze vaak al deuntjes leren hoor, hier alleszins, maar ik weet niet of je mannen hebt die fluiten? Of is deze je enig valkje?

In ieder geval, ze vertoont (nog) geen mannelijk gedrag, dus momenteel zou ik vast stellen dat het een popje is, maar dit gedrag kan plots snel veranderen, dus ff afwachten. Maar ik denk toch dat het een popje is :-).

Groetjes, Tara

boezempje

hai

nee dat is het hem juist ik heb nog een valkje stormy en dat is een man en dat kun je echt merken aan het gedrag en die is 9weken.

Tara

Hoi,

ja da's waar ook, was het glad vergeten dat je Stormy ook nog had, dom van me (sorry ::))

In ieder geval, als Stormy al zo'n mannelijk gedrag vertoont, en Micky niet, dan mag je wel met meer zekerheid zeggen dat Micky een popje is, wel leuk als je met deze een nestje zou krijgen volgend jaar :-).

Groetjes, Tara

boezempje

jaaaaaa

dat zou ik heel graag willen maarja ff afwachten nog :'(
je hoeft niet sorry te zegen hoor je kunt ook niet alles weten tog.

bedankt voor je reactie. ;)

Speedy

Hoi Boezempje,

Ik denk ook dat Micky een pop is hoor, ze is erg mooi ook, zij heeft geen kale plek op haar kopje he? wow mooi hoor, de mijne wel en niet zo een kleintje ook.
Dit komt dus heel veel voor bij lutino's een kale plek, dit komt door de kweek, zeggen ze.
Zo te zien bij Micky op de foto, zag ik dus geen kale plek, schitterend valkje hoor.
Waar heb je Micky vandaan?

Groetjes,
    Trudie

boezempje

5 mei 2004, 00:33:04 #13 Last Edit: 5 mei 2004, 00:33:49 by boezempje
hai trudie

ik heb micky bij een man gekocht die echt heel zuinig is op zijn valkjes,en hij doet het puur voor zijn hobby,dus dat zit wel goed.ik heb hem hier bij mijn in de buurt gekocht,hij was zelfs niet duur want meestal betaal je voor een lutino best duur,bij die man moest ik maar 25 euro betaalen,voor zo'n lief valkje mooi tog he, ;)en nee hij heeft geen kaal plekje, :)

Speedy

Heel mooi hoor dat jouw lutino geen kaal plekje heeft, want dit is zeldzaam.

Groetjes,
    Trudie