18 augustus 2025, 01:21:27

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

robentru

Hoi Mandy,
ik vind je echt verschrikkelijk dapper en verstandig. Wat een klussen staan er nog op je lijstje!
Goed dat je je valkjes een lekker lange rustperiode gaat gunnen. Wil je dat dan ook voor jezelf doen? Want daar ben je echt wel aan toe. Gelukkig bijna september....
Lieve groeten en hou nog ff vol.
Trudy.

boezempje

hai

jaja ik vindt het ook een super idee om haar daar bij te stunen,
allemaal een klein beetje kunnen we wel missen toch,
ik doe mee wie nog meer,

gr esther

Joyce28

Nou inderdaad,bijna sept dan is het voorbij dit jaar
je begon echt goed,als ik dat zo lees op je site,je hebt zoveel jongen meer dit jaar,en logisch dat de verhouding op overleden jonkies hoger ligt,maar leuk is het niet  :-[

Joyce28

Citaathai

jaja ik vindt het ook een super idee om haar daar bij te stunen,
allemaal een klein beetje kunnen we wel missen toch,
ik doe mee wie nog meer,

gr esther

als Mandy niks wil aannemen,dan doe ik het anders,maar doe dat maar over de IM  ;D

boezempje

hai

goed idee zeg hahahahaha ;D

Karin

Hoi Mandy,

Misschien en tip voor je gaat beginnen met verbouwen, ik verdiep me nml momenteel erg in buitenvolières  ;D Gebruik op het dak bovenop het gaas polycarbonaat platen. Deze laten wel licht door maar geen warmte. Verder kun je kijken of het mogelijk is in het beton een afvoertje te maken zodat als je flink aan de gang gaat met schoonmaken je het water in het putje kan trekken. Zelf ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik het doe, want je moet natuurlijk ergens het afvoerwater opvangen ( iemand een idee ? tips welkom  ;D ). In ieder geval moet je vloer dan iets schuin aflopen richting putje.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

suus

Hai Mandy,
Jee meid, wanneer stopt het nu eens bij jou?

Over die afvoer en het putje en zo Karin, wij hebben ook een afvoerputje in voliere. Maar bij ons is het op het riool aangesloten. Verder hebben wij op het beton een egaliserende laag. Dit egeliseert dus  :D :D maar het voorkomt ook dat er water in het beton trekt. Nou is dat niet zo erg, maar als er ontlasting bijkomt dan kan het behoorlijk gaan stinken heb ik gehoord. En zo kun je het ook beter laten aflopen naar het putje. Want beton gieten en goed laten aflopen is erg moeilijk. dit is erg makkelijk spul.
Succes ermee.
Groet suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Mandy

21 augustus 2004, 04:17:18 #487 Last Edit: 21 augustus 2004, 05:12:02 by Mandy
Ja dat moeten we inderdaad nog ff goed bekijken hoe we dat gaan doen met die vloer. ::)
En van dat dak heeft niet zoveel nut want het is maar een heel klein stukje, de rest van het dak van de volière is al van gewoon hout.  :)

En geen gekke dingen doen hé meiden! :o
Doneer anders wat aan de site hier, want Peter&Lique hebben hun portie ook weer gehad dit jaar en ook Anita, Suus, Ria en Anouschka kunnen erover meepraten en wie ik nog vergeten ben.
Het hoort er helaas een beetje bij. Er bestaat geen kweker die nooit een tegenvaller heeft gehad. Het is alleen soms oneerlijk verdeeld, dat de mensen die zo hun best doen zoveel pech hebben, maar het is helaas niet anders. :-/

En Raymon "doneert" me al wat voor mijn verjaardag. Hij gaat mij de zilveren en lutino valk geven die ik gereserveerd heb staan. :-*
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ria

Hoi Mandy,

Het is te hopen dat er een einde komt aan alle ellende. Met Simba lijkt het nu mee te vallen maar de gang van zaken heeft behoorlijk wat indruk achter gelaten. Er hoeft maar even iets te gebeuren en het is fout en ik heb nog maar een klein aantal valkjes zitten waarvan maar 1 ziek is geweest. Zelf ben ik met name geschrokken van het feit dat een gezond valkje plotseling heel snel heel ziek kan worden. Vind het verschrikkelijk wat jij en Lique en de anderen meegemaakt hebben. Ik hoop dan ook dat er volgend jaar leukere dingen te verwachten zijn. Aan de baasjes zal het niet liggen, daar ben ik zeker van.

Groetjes en sterkte met het wachten op de uitslag,
Ria

boezempje

hai mandy

dat is zeker een mooi kadoo he de lutino en zilveren valk ;)
heel mooi hoor en dat heb je ook wel verdiendt vind ik ;)

gr esther

Joyce28

Daar hadden Esther(pendelaartje) en ik het gisteren ook over,Lique,Annouschka,Anita,Suus (Ria wist ik niet,ik zal eens gaan lezen,sorry er valt altijd zoveel te lezen hier ;))
Je staat zo machteloos als je al die verhalen leest  :-/
en je vind het voor iedereen rot,iedereen hier doet zijn best voor de valkjes,pffffffff moeilijk hoor :-/

boezempje

hai

net wat jij zegt Joyce het is voor iedereen die dit meemaakt heel erg en niemandt verdiendt zoiets ,
ik zelf ben een tijdje terug micky verloren en dat doet pijn echt pijn.en dat gemis wil je niet meemaken.dus wil je graag iets doen voor de mensen die dit meemaken allemaal.

gr esther

Mandy

Yes, Nessa en het andere bontje van Pino hebben geen papegaaienziekte, de uitslag was negatief! ;D

Alleen was de uitslag van het bontje dat dood is gegaan positief dus die had het wel, maar dat wist ik eigenlijk wel. :-/

Maar omdat er nu toch weer wat verschijnselen lijken te zijn moet ik toch nog even met de ornithose door gaan en dat komt gewoon omdat de jongen die uitvliegen het opnieuw kunnen verspreiden omdat die het via de ouders mee gekregen kunnen hebben in de tijd dat het wel aanwezig was maar hun zijn niet lang genoeg mee behandeld dus is het nu misschien weer terug. Dus om geen risico te nemen moeten ze weer opnieuw behandeld worden. En pas als alle jongen uitgevlogen zijn en weg zijn zal het pas echt weg zijn. Dus nog even volhouden en dan ben ik er hopelijk eindelijk van af. Ook zei Feld dat het misschien toch van buiten gekomen kan zijn, bekend is dat veel duiven ornithose bij zich dragen. Dus na de kweek snel dat dak dicht maken, maar dat plastic nu hou ook alles al tegen. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

robentru

Hoi Mandy

klinkt gelukkig allemaal iets positiever.
Al blijft het een gemis van bontje :'(
Nog ff volhouden en dan is het ook voor jou eindelijk vakantie en zijn er veel valkjes uitgevlogen.

Nogmaals hou je haaks, sterkte en de groetjes,
Trudy

Andrea

Hoi Mandy,

Ik kan me echt voorstellen dat het niet leuk meer is met deze ellende om te kweken.
Maar je blijft wel doorzetten met die nieuwe plannen.
Ik hoop dat als je je voliere hebt gerenoveert en de valken lekker bij kunnen komen voor volgend jaar dat alles beter gaat.
Belangrijk is ook dat jij zelf lekker bij komt en weer kunt genieten.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle