18 augustus 2025, 23:09:53

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Andrea

Hoi Mandy,

Wat leuk dat je een albino jonkie hebt!
Die fallow valkparkiet is echt mooi. Ik heb de laatste tijd hier niet gekeken, maar wat is dat precies voor een mutatie? Hij heeft veel weg van een lutino.
Ik duim voor een goede uitslag van de onderzoeken van dr. Feld

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

14 augustus 2004, 23:20:09 #406 Last Edit: 14 augustus 2004, 23:22:36 by Mandy
Hij WAS heel mooi want het fallow jonkie vond ik toetraks bij thuiskomst dood! :o :'(
Hij was absoluut niet ziek, maar hij is gestorven van de honger... :-/
Ooo wat erg zeg, ik hoorde 'm wel veel bedelen maar dacht dat ie wel gevoerd werd, maar gisteravond merkte ik dat hij een keilege krop had en vanochtend ook, ook had hij een scherp borstbeen en voelde mager, maar ik moest werken en dacht ik laat 'm vanavond anders wat pap mee-eten met Switch en Macey, maar daar is het nu te laat voor. Had ik het maar eerder in de gaten gehad, toen ik eergisteren die foto had gemaakt had ik het niet in de gaten... :(
Ik heb de laatste tijd ook veel moeten werken en kon alles ook geen hele dag in de gaten houden anders had ik het misschien eerder gezien, verdorie zeg, mijn eerste en enige fallow jonkie, ik was er nog wel zo trots op... :-/
De andere 3 geparelde van het nest zijn wel zelfstandig en gaat het goed mee. En Fred&Wilma liet ik expres in hun terug gezette blok broeden zodat ze de andere blokken met rust zouden laten, maar zo hadden ze geen erg meer in dit jong... ::)
Helaas heb ik ook bevruchte eitjes weg moeten gooien omdat de kweek gewoon klaar is, vanochtend zelfs nog en dat is best naar hoor, zie je een kloppend hartje van wat misschien wel een fallow jong had kunnen worden en stopt later bij het fallow jong het hartje...bah wat baal ik hier van zeg... :'(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Ach Mandy,

Het zit je dan ook helemaal niet mee dit jaar.
Je zo verheugd op een fallow jong, en nu is hij er niet meer.
Hopelijk blijft alles wel goed gaan met je eerste albino want dat is ook uniek, al krijg je je fallowjong er niet mee terug.
Sterkte!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

Ja klopt, daar ben ik ook trots op en daar gaat het gelukkig allemaal goed mee. :)
Ook ben ik trots op mijn eerste lutino's, bonte en bonte witmaskers dit jaar. ;)

Ik betwijfel alleen nog of het pleegbontje bij Jut&Jul het uiteindelijk gaat redden. Hij wordt wel gevoerd, maar is nog zo klein en mager... :-/
De jongen van Kuifje&Bobbie worden goed groot gebracht door Pico&Bello alleen groeien het 1e en 4e jonkie wat minder, de andere 3 die toevallig cinnamons zijn doen het beter. ::)

Ik mag dan in totaal wel veel jongen gekweekt hebben dit jaar, maar nu is het 14e jong gestorven dus dat is wel veel hé. :(
En dan komt dat niet eens door de mogelijke papegaaienziekte die terug was gekomen.  ::)
Het is in de meeste gevallen gekomen door het plukken; totaal 4 jongen bij Rembo&Rembo, 4 jongen bij Kuifje&Bobbie, 2 pleegjongen die niet gevoerd werden, 2 jongen bij Pino omdat die ws wel ziek waren, pas die geparelde witmasker omdat die ws die ziekte had en vandaag dan die fallow... :'(

Anita1

:o :( oow mandy heb er geen woorden voor.wat vind ik dit erg voor je lieffie.ik wil je veel sterkte wensen.en ligt zeker niet aan jou hoor lieffie.knufff anita

suus

Jee Mandy,
Wat een rotnieuws zeg! 14 jongen dood is inderdaad erg veel. Hopelijk gaat het volgend jaar beter!
Maar ik snap niet waarom je die bevruchte eieren weggedaan hebt. Je zegt omdat het broedseizoen klaar is bij jou, maar je kunt dan toch de valkjes geen nieuw nest laten beginnen en deze eieren nog uit laten broeden?
Heel veel succes met je jongen,
groet
suus
p.s. zit er nog een keer een foto van je albino jong in?
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Mandy

15 augustus 2004, 01:05:22 #411 Last Edit: 15 augustus 2004, 01:23:55 by Mandy
Dat klopt, daarom gooi ik die eieren ook weg, maar na een paar dagen is het eerste wat je ziet een hartje met vandaaruit de eerste bloedvaatjes, dan is het dus een dag of 3 oud. En ze broeden op oude eitjes om ze daar even mee bezig te houden en om ze dus van de andere blokken vandaan te houden. Het is dus niet de bedoeling dat ze eitjes uit gaan broeden.

En als ik van de week eindelijk weer eens een beetje tijd heb zal ik weer nieuwe foto´s laten zien. ;)
Ik heb het behoorlijk druk de laatste tijd, het lukt me net om alles een beetje bij te houden. :-/
Ach nog 3 weken werken en dan heb ik eindelijk vakantie. 8)

Karin

Jeetje, wat jammer nou van dat fallowtje zeg !  :-/ Ik wist niet dat ze op deze leeftijd nog van de honger konden sterven, want hij was toch al een week of 5 ?  Wat jammer dat de ouders niet meer voerden  :'(  Heel veel sterkte !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Joyce28

potverdorie zeg    :o :-[ ,dat vind ik wel heel erg voor je en het fallowtje.
heel veel sterkte hoor,dit is echt sneu.Hij was al zo groot ook he,en dan verwacht je het helemaal niet meer

boezempje

hai mandy

ooohhhh wat jammer voor je zeg van het fallowtje :(
en dat als ze 5weken is.
sterkten ermee mandy met alles en denk ook een beetje aan jezelf.

groetjes esther

carco

15 augustus 2004, 15:26:01 #415 Last Edit: 16 augustus 2004, 01:35:08 by carco
Hoi Mandy

Jeetje wat erg zeg, weer een jong dood, en inderdaad als ie dan al zo groot is verwacht je dat toch helemaal niet meer zeg.
Kop op en leef alvast lekker naar de vakantie toe!!!
Ga je nog weg?! Er even tussen uit, zou wel goed zijn voor jullie hoor.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

robentru

Hoi Mandy,
getverderrie, dat dat fallow jonkie het niet gehaald heeft. En 14 jonkies dood is heel erg veel. :(
Heel veel sterkte, ook met het werk (denk je wel aan jezelf?) en die drie weken zijn zo voorbij en kun je ff bijkomen.
Groetjes, Trudy.

carco

Hoi Mandy

Morgen krijg je een grote rit voor de boeg, goed dat je dat voor je valken over hebt zeg.
Maarre in ieder geval rijd voorzichtig en sterkte bij dr. Feld (moet je alleen of gaat er nog iemand met je mee, anders is het wel saai rijden voor je).
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mandy

Inderdaad een grote lange rit en ook saai want ik ga alleen, tja wie wil er nou mee, het is geen gezellig uitje of dagje weg natuurlijk. :-/
Maar ik vraag me toch wel af of ik er goed aan doe want wat moet ik met de uitslag?
Stel dat het goed is, dan is dat uiteraard fijn, maar dan heb ik nog geen zekerheid dat alles bij iedereen weg is.
Stel dat er toch bij een valk nog chlamydia wordt gevonden, heeft dan alleen die valk het of hebben ze het dan allemaal nog?
Daar zijn dus geen antwoorden op te geven, tenzij je ze allemaal laat testen, maar dat zou gekkewerk zijn.
Maarja ik ga maar gewoon en hoop op een goede uitslag... ::)

Ik moet er om 10.00 zijn en kom dus om 07.00 uit bed en rij om 08.00 weg, dan moet ik zeker op tijd zijn. En als ik rond 11.00 weer weg ga en rond 13.00 weer thuis ben zijn we 5 uur weggeweest, pfff... :-/
Ik neem dus Nessa en Switch voor Karin mee en voor mezelf neem ik bontje van Pino mee en nog een valkje maar ik weet nog steeds niet wie? Ik denk het andere bontje, want dan kunnen ze bij elkaar en ze kennen elkaar en verder zijn er geen andere valken waar het minder mee gaat, gelukkig natuurlijk. ;)

robentru

Hoi Mandy,
sterkte en succes morgen. Met de lange autorit, met je valkjes en jezelf. Kan me voorstellen dat je twijfelt.. ???
Top dat je dit toch ondanks je bedenkingen doet.
Groetjes, Trudy