18 april 2024, 15:10:34

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Joyce28

agossie,dus toch de lutino.

jeetje hoop dat de albino snel weer opknapt :-/

zoals gezegt,hoop dat je volgend jaar veel meer geluk zult hebben met het kweken

Mandy

Dank je. :)
Maar volgens mij valt het allemaal wel mee met de albino want vandaag zag ik alleen maar normale poepjes. Misschien had ie dunne poep van de bruidssluier die ik vrijdag in de volière had gedaan, kan, het is groenvoer en het was vochtig, dus daar worden de poepjes wel dunner van. ::)
Maar goed, hij krijgt nu een kuurtje van 5 dagen en dan gaat ie donderdag weer terug. Dat moet ook wel, want vrijdag gaan we een weekendje weg, ff er tussenuit. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Joyce28

nou das beter nieuws :)

oooh, lekker zeg een weekendje ertussen uit 8)

Mandy

4 oktober 2004, 00:58:45 #648 Last Edit: 4 oktober 2004, 01:09:14 by Mandy
Ja, weekendje CenterParcs (met vrienden) en in januari weer (met familie) en in maart willen we nog ff de zon opzoeken, ergens in de caribean. 8)
En dan kan ik weer vol vitamine V en met goede moed en hoop aan een nieuw kweekseizoen beginnen in april. ;)

Hier is nog een foto van de 2 hierbinnen;

De lutino zit dus alweer wat beter in de veren en verder eten/drinken/poepen ze goed. :P
De geparelde is overduidelijk een man, die heeft hele leuke fluitjes, alleen zit hij enorm in de rui en hebben ze vanmiddag hun eerste douche gehad, dus nu ligt er nog meer stof en veren! ;D
De lutino fladdert en vliegt steeds meer en is daarom ook wat afgevallen denk, want ze is van 70 naar 68 gram gegaan en daarnaast zitten ze ook nog niet zo lang binnen, dus de verhuizing heeft ook wat stress en energie gekost.
De geparelde is van 76 naar 70 gram gezakt, allebei sinds 26-9. :-/
En de geparelde is van 14 juni en de lutino van 7 juli.
Toch verwacht ik dat ze de komende tijd juist aan gaan komen en het mooie valken gaan worden. ;)
Ze krijgen nog t/m donderdag Baytril en als het volgende week zonder allemaal goed blijft gaan kan de lutino het weekend van de 16e ws naar het wildkleurtje Flippie in Antwerpen die ook van hier komt (van Theo&Thea). :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Joyce28

4 oktober 2004, 01:03:14 #649 Last Edit: 4 oktober 2004, 01:04:18 by Joyce28
oooh lekker zeg,heerlijk wil ik ook wel,haha
Ja,wij gaan binnenkort ook boeken voor volgend jaar,we willen 2 wkn naar Hongarije,Tjechie of Kroatie moeten we nog even bekijken.
Hongarije zijn we 7 jaar geleden geweest aan het Balatonmeer.En de vorige vakanties,was Italie,Oostenrijk en Frankrijk.
Dus willen we nu weer ff wat anders ;)


wat een lieffies zeg,en ze hebben gezonde dingen :D ,jammer dat zoiets hier niet in de smaak valt bij mijn valkjes,die zouden er hard voor wegrennen ;D

Karin

Balen dat die lutino ook al dood is  :-[  Nou meid, veel sterkte ermee en heerlijk een weekendje er tussenuit, dat zal genieten worden ! Even alle spanning van dit kweekseizoen eruit. Alvast veel plezier !

groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Mandy,

Jammer dat de lutino het niet gered heeft maar je zag het al een beetje aankomen denk ik.
Gelukkig gaat het met de rest wel goed maar je schrikt nu ook bij ieder poepje wat waterig is terwijl dat soms gewoon normaal is.
Hopenlijk is het nu voorbij en zijn straks alle valkjes helemaal weer gezond.

Groetjes, Paul

boezempje

hai mandy

heel jammer dat de lutino er niet meer is sterkten ermee.
maar voor de rest klinkt het allemaal wel goed gelukkig.
en dan ook nog een lekker weekend weg nou meis je hebt het verdiendt he,en de 2 op de foto zien er heel goed uit vindt ik.
nou met pearl hier gaat het ook goed meis,ik dacht laat het je ff weten.

gr essie

Marije

Lekker zeg, er een tijdje tussenuit.
Wij gaan in de voorjaarsvakantie een weekje naar Turkije ofzo, ook voor de zon...! 8)
Groetjes en veel plezier!
Marije

Andrea

Hoi Mandy,

Binkie is een metamorfose ondergaan tijdens de rui. Ik wilde je het resultaat laten zien. Hij heeft nog niet al zijn veren verruit voor parelloze veren, maar het resultaat is nu wel zichtbaar. Hij is dus zeker een man. ;)

Hier zijn twee foto's die ik heb gemaakt op de dag toen ik Binkie net bij jou had opgehaald:





Dit zijn foto's van Binkie van afgelopen week:





Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

carco

Hoi Mandy
Weer terug van weggeweest?
Fijn weekend gehad?
Thuis alles nog goed en geen gekke dingen gebeurd met het beestenspul?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mandy

Alles is goed gegaan en met de hele beestenboel gaat het verder goed.  ;)
Geestelijk ben ik lekker uitgerust, even niets aan je kop, maar lichamelijk was het wel zwaar, veel alcohol en weinig slaap e.d. ... ;D
Normaal laat ik wel graag foto's zien, maar ik heb weinig vertoonbare foto's... :D

En wat een knappe vent is Binkie geworden Andrea, leuk! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Joyce28

hee Mandy,hoe gaat het met je laatste jonge valkjes?
Zijn ze al bij een nieuw baasje?

Mandy

Hallo allemaal,

Zoals sommige misschien al wel gemerkt hebben kom ik hier nu wat minder dan normaal en dat ligt niet aan hier/jullie, maar aan thuis. Ik heb wegens omstandigheden wat tijd hier voor mezelf/ons nodig.
Ik zal nog wel eens komen kijken maar dan als gast.
En als er mensen zijn die eens iets willen vragen dan kan je me beter even mailen.

Nog even een kleine update waarna dit dagboek gesloten kan worden;

De jongste overlevende lutino is vorig weekend opgehaald en zit nu in Antwerpen bij een wildkleur jonkie van Theo&Thea, bij Flippie.
Ik heb de lutino helaas niet zo tam kunnen maken, maar dat beestje heeft ook al heel wat meegemaakt, dus zo gek is dat niet, ik ben al lang blij dat ze alles heeft overleefd. Ze is vorige week met een mooie 90 gram de deur uitgegaan. :)

Nu zit hier alleen nog een pleegparel binnen en die blijft voorlopig hier tot die echt helemaal in orde is.
Hij is niet ziek, maar af en toe niest hij nog en komt er wel eens snot uit z'n neus.
Hij zit momenteel volop in de rui dus heeft nu even een kleine terugval.
Maar verder is het een hele lieve valk die al heel wat fluitjes fluit en van kopje krauwen houdt.
Ook het vliegen gaat 'm steeds beter af. :)

En vorig weekend is een stel geweest die mijn koppel Pico&Bello overgenomen hebben, die zitten nu in Spijkernisse. ;)

Ik ben er inmiddels achter dat m'n albino Idem inderdaad toch een man is. Hij is namelijk helemaal verliefd op mijn geelwang pop en vanochtend in de schemering toen ik Paco buiten liet na mijn nachtdienst hoorde ik een vreemd fluitje en zag dat hij het was terwijl hij als een echt man om haar heen macheerde. :)

En verder gaat het met de hele valken boel prima! ;D
Ik zal over een poosje anders wel eens foto's in mijn andere dagboek plaatsen (Mandy's valkjes).

Nou dat was het dan.
Het was me een jaartje wel.
Veel mooie lieve jongen gekweekt, maar helaas zijn er ook veel dood gegaan.
Wat volgend jaar brengt zien we dan wel weer.
Bedankt voor alle reacties! ;)



Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi Mandy,

Op jouw verzoek sluit ik je dagboek af.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!