17 augustus 2025, 19:35:58

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Mandy

Dank jullie wel voor de steun. :-*

Ik heb vanavond het bontje weer proberen te voeren, maar ik krijg er echt geen pap in, maar ik voelde wel dat hij iets in z'n krop had dus hij wordt nog wel gevoerd, maar of dat allemaal goed blijft gaan is dus de vraag. ::)
De lutino's worden wel redelijk gevoerd, die hadden een voelbare krop met eten, dus dat zit wel goed en die veertjes groeien wel weer aan. :)

Ik zat trouwens te denken hé, misschien moet Feld ze ook maar onderzoeken op een overdosering dettol, want ik weet niet meer wat ik moet doen hoor. :-/
Hij zei ook dat hier best sprake kan zijn van een drager en die valt niet met onderzoeken te ontdekken. Dus eigenlijk kan je die er altijd bij hebben zitten. En op momenten van lichamelijke inspanning kunnen die ziek worden, bv tijdens de rui of tijdens de kweek.
Maarja, wat moet ik daarmee, als dat zo is weet ik niet wie het is en zijn er misschien wel meer dan 1 en elke nieuwe vogel kan het ondanks quarantaine binnen brengen, dat kan bij iedereen.
Ik probeer het volgend jaar nog een keer en als ik dan weer problemen heb sla ik zowieso een jaar over met de kweek en zie dan wel weer.
Deze ellende doet me veel pijn en verdriet maar alles opruimen en naar een lege volière kijken kan ik (nog) niet... ::)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

boezempje

+ai mandy

alles opgeven moet je niet doen meis.dat kan je krijgen die gedachten als er heel wat mis gaat,je hebt pracht vogels en elke keer mooien baby's gehadt.kijk maar naar mijn misty alles oke mee.heel veel mensen die een valkje bij je gekocht hebben zijn super tevreden met je.je hebt een mooi volirre je zorgt goed voor je vogels.dus als er wat fout gaat kun je daar niks aan doen meis.je hebt het nu wat minder dan al de anderen keren maar dat komt allemaal goed weer,je kunt je vogels bij feld laten onderzoeken meschien is dat voor jou ook wel goed.ga je meschien wat beter voellen.het is voor een ander makkelijk praten natuurlijk.maar ik wil alleen zeggen hou vol meis en geef dat pracht wat je hebt niet op.jij komt hier doorheen weet ik zeker.

sterkten met alles esther

carco

Hoi Mandy

Het is misschien raar gezegd, maar hou in de gaten na regen komt zonneschijn!! ;)
Ga je volière niet ontruimen hoor, daar krijg je vast en zeker heel veel spijt van. :o
Volgend jaar gaat het vast stukken beter: je kan toch niet ieder jaar zo'n rampjaar krijgen zeker?
Ik begrijp je gedachten wel hoor, ik zou er ook moedeloos van worden, maar hou vol: kijk naar de mooie dingen die je toch ook hebt meegemaakt van het jaar!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Joyce28

Hoi Mandy,

Ik kan me voorstellen dat je het zo voelt,maar meid,je hebt zoveel gezonde jongen gehad,zo rond de 60 als ik het goed begrijp,daar doe je het toch voor?
Je hebt vele blij gemaakt met een mooie valk,waaronder ikzelf ook,en hoop er weer 1 te mogen krijgen.

Iedereen die met dieren kweekt of fokt,gaat niet zonder slag of stoot,en niemand kijkt je er op aan
Je doet het geweldig,en meer kan je niet doen,de natuur is hard.Geld voor de andere kwekers hier op de site precies zo

dus kop op he :-*

Anita1

:-/ aan de ene kant kan ik me de gedachten van mandy heel goed voorstellen.ten eerste wordt je er wel moedeloos van.en ten 2e moet je het wel allemaal kunnen betalen,als het steeds maar niet ophoudt.dan vraag je,je soms wel eens af..kan ik niet beter alles opruimen en opnieuw beginnen.het is een hele zware beslissing,maar al die dode jonkies lijkt me een hel!! en die jonkies zijn dan ook al vrij groot .dat vind ik dan nog erger.ik wens je sterkte met je beslissing mandy kusss anita :-*

Job

Mandy, hoe gaat het er ondertussen mee? Al wat bekomen? Hoe gaat het ondertussen met het andere bontje? Groetjes

Irene

:o :o :o :o :o mandy,
ik lees nu pas wat een ellende je de afgelopen agen hebt meegemaakt!! Wat afschuwelijk! houd die ziekte dan nooit op? kan me voorstellen dat je er een beetje depri van bent.
weet verder niets anders te zggen, dan sterkte!!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Inger m

Hoi Mandy,
Ik zit zojuist weer het hele verhaal door te lezen en ik wil je veel sterkte wensen! Het is niet niks wat je nu meemaakt met de vogels en ik weet ook hoeveel invloed dat kan hebben op jezelf! Maak jezelf geen verwijt! Beter dan dat jij het nu aanpakt, kan het niet en nu maar afwachten wat de verdere uirtslagen zijn.

Sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

suus

Hee Mandy,
Wat een ellende. Ik kan alleen maar beamen wat de anderen ook zeggen!
heel veel sterkte!!!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Job

Mandy, al meer nieuws en hopelijk goed van dr. Feld?

Mandy

19 augustus 2004, 21:26:16 #460 Last Edit: 19 augustus 2004, 21:29:16 by Mandy
Ik ben net wakker en heb net gebeld en het probleem zat in de lever van Switch, die was gezwollen en paars en er zat een streptococ bacterie in. Het was moeilijk te zeggen of hij de papegaaienziekte had, maar door de antibiotica is hij verzwakt geraakt en vatbaar geworden waardoor deze bacterie de kans kreeg om toe te slaan en hem fataal is geworden. :(
Morgen zijn de uitslagen van de swabs er en kan ik pas rond 20.00 bellen, want ik wil Feld zelf even spreken, ik wil liever met hem overleggen dan met Annie. Ik had ook nog vragen waar ik dinsdag niet aan toegekomen was omdat ik nogal van slag was door Switch. :-/
Maar morgen kom ik uit de nacht en moet overdag slapen en 's middags heeft hij z'n visites en daarna heeft hij weer een vol programma vanaf 17.00 dus vandaar dat ik pas zo laat kan bellen. ::)

En toen ik vanochtend thuis kwam was het weer schrikken, want het bontje lag levenloos op de grond. Ik had het wel aan zien komen, maar toch. Echter toen ik 'm oppakte ademde hij nog een beetje. Eenmaal op een warme doek begon hij wat te piepen en schoot ik helemaal vol en zat weer te brullen. Ik heb 'm nu onder de warmtelamp en ik heb er wat pap met druivensuiker ingekregen. Dit valkje kan het eigenlijk niet redden dus misschien dat ik 'm beter had moeten laten liggen, maarja, dat kan ik gewoon niet... :'(

En bedankt weer allemaal voor de lieve woorden.
Ik stop nog niet, ik geef het volgend jaar weer een kans en zal dan wel weer zien... ::)

diana

Hoi Mandy

Jemig wat jou weer allemaal gebeurd is :-[.
Dit kweekseizoen heb ik ook jonge verloren, maar die waren niet zo groot als die van jou, meestal waren ze bij mij een paar dagen oud en dan voelt het verlies toch anders als dat je ze al hebt of bijna hebt zien uitvliegen.
Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat de ellende een beetje over raakt en in ieder geval hoop ik dat dit bondje dat je nu onder de warmte lamp hebt zitten het halen mag.
groetjes diana B

carco

20 augustus 2004, 00:50:51 #462 Last Edit: 20 augustus 2004, 00:52:33 by carco
                          Hoi Mandy
Ja moeilijk over Switch, misschien zou hij het anders ook wel niet gehaald hebben, je weet dit nooit met zekerheid.
Maar wat is die bonte toch wel sterk, dat ie nog steeds leeft, hopen dat deze het inderdaad nog mag halen: er wordt in ieder geval hard genoeg voor zijn leventje gevochten!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mandy

20 augustus 2004, 01:00:31 #463 Last Edit: 20 augustus 2004, 01:01:31 by Mandy
Ik ben bang van niet. Hij wilde geen pap van me, wat ik ook probeerde. Ik heb 'm nu terug in de volière zitten en hij bedelde meteen toen hij zijn pleegouders Jut&Jul zag, maar die zien hem niet meer zitten en hebben 'm dus niet gevoerd, ik heb net z'n krop gevoeld en die is leeg. Het kan dus nooit lang duren, althans, ik hoop dat hij snel uit zijn lijden verlost wordt... :(

De 2 lutino's worden nog wel gevoerd maar Ot&Sien kijken er alleen naar als ze er eens aan denken en er zin in hebben. Ik vind hun toch niet zo'n goed koppel hoor, valt me tegen. Hopelijk doen ze het volgend jaar beter... :-/

Hier is nog een foto van mijn mooie albino  :) ;

Ik durf er eigenlijk niet van te genieten, ik maak me continue zorgen en ben bang dat hier ook iets mis zal gaan. ::)
Ze ziet er wel goed uit, maar zo zagen de overleden valkjes er allemaal uit toen ze nog jong waren... :-/

Eerlijk gezegd zal ik blij zijn als de kweek dadelijk achter de rug is en alle jongen de deur uit zijn, dan kan ik me eindelijk weer een beetje ontspannen. Ik loop eigenlijk al 2 maanden te stressen nou, heb zowat iedere dag hoofdpijn en voel de spanning duidelijk in m'n nek en schouders. :(

boezempje

hai mandy

jeetje meis ik snap dat je er allemaal niet meer in geloofd.
na wat je hebt meegemaakt allemaal.tog proberen hoor.die albino in je hand ziet er als ik het zeggen mag prachtig uit en kijk naar de jongen die wel gezond en nog in leven zijn.kijk naar misty is een pracht valkje en komt van jou vandaan en dat durf ik tegen iedereen te zegen.dat er tegen slagen zijn kan gebeuren meis.we blijven allemaal duimen voor je dat alles nu goed verloopt.
groetjes esther

misty  ;)