16 augustus 2025, 23:13:36

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Mandy

Hier zijn de 3 van Kuifje&Bobbie;

Het gaat nu best redelijk met ze. Ik denk dat ze het wel gaan redden. Dan wordt het alleen een kwestie van wachten tot de nieuwe veertjes komen. :) En zoals het er nu naar uit ziet gaat het 4e jong toch niet cinnamon gepareld maar gewoon gepareld worden, maar zal dan wel een pop moeten zijn dus kan ze alsnog naar Cora. Als ze die wilt en het allemaal goed gaat natuurlijk... ::)
Vandaag was het oudste jong trouwens uit het blok, hij zat op de grond! :o Of tie eruit is gevallen of er zelf al uit wou weet ik niet, maar ik heb 'm nog maar lekker terug gedaan hoor. ;)

Bij Pino is het 6e jonkie geboren :P ;

De oudste gaat een gele kuif krijgen, dus die wordt bont. :)
Alleen dat eitje van Wiske komt niet meer uit denk... ::)
Ik heb Suske&Wiske vandaag trouwens nog verhuisd zoals ik gisteren al beschreef. ;)

Hier zijn de 5 van Theo&Thea;

Helaas was er weer een ei kapot bij Rembo&Rembo, gelukkig onbevrucht of pas gelegd. Ik denk dat hun bonte jong ook wel eens in het blok zit. Daarom heb ik die maar naar de grote kooi verhuisd. Dan leert ie geheel zelfstandig te worden en kan pa niet meer plukken, gelukkig was dat al minder geworden. :) En dan kan Pangang ineens kennis maken met Babi die dan samen binnenkort naar Bianca (missmelig) gaan. :P

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Cwazi

Bonte kuikens krijgen gele kuifen, witkmaskers gewone kuiven maar wit dons, hoe krijg je dan die witte kuifen, bonte witmaskers?

Hoe dan ook, ik vind ze geweldig  8)

Mandy

Hahhaa ik ook! ;D

En inderdaad,
geel dons/gele kuif; bont,
wit dons/witte kuif; bonte witmasker! ;)

Bianca

leuk leuk leuk, dan hebben die twee fladders alvast iemand die ze bekent voorkomt straks in hun nieuwe huisje!
Ik heb er al helemaal zin in!
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Joyce28

23 juni 2004, 02:00:12 #139 Last Edit: 23 juni 2004, 02:00:52 by Joyce28
gelukkig gaat het met de jonkies goed,en Cora zou het wel leuk vinden 2 verschillende kleuren poppen denk ik ;)

wat leuk,weer een bonte bij Pino en Pipo,ben benieuwd of je er nog meer krijgt,zal vast wel  :)

de 5 van Theo en Thea zien er ook goed uit

en Babi en Pangang bij elkaar
leuke valkjes hoor Bianca  :)

Mandy

24 juni 2004, 19:34:19 #140 Last Edit: 24 juni 2004, 19:35:39 by Mandy
Bah, bah, bah, weer een tegenvaller... :(
Ik vond vanochtend 2 bevruchte eitjes van Ot&Sien kapot! :o
Ze hebben nu nog 5 eitjes waarvan 4 bevrucht en waarvan 1 het 10e ei van Pico&Bello is. :)

Er is wel eens ruzie omdat ze zelf van blokken verwisseld hebben voor de 2e ronde, dus ik denk dat het daarvan is? ::)
Want in het begin schrok ik ook van het blok van Ot&Sien omdat ik rode vlekjes zag, dacht meteen aan bloedluis, maar bleken bloedspetters te zijn. Waarschijnlijk dat Jut&Jul hun blok terug opeiste, want Jut heeft toen ook inderdaad een bloedneus gehad, dus Ot of Sien zal 'm wel beet gepakt hebben. :-/
Maar ook bij Jut&Jul vond ik weer een ei kapot, de 2e, maar gelukkig (nog) onbevrucht. Daar liggen nu nog 3 eieren, 2 bevrucht.
En bij Rembo&Rembo (andere kooi; de buitenkooi) zijn er ook 2 (nog) onbevruchte eieren kapot gegaan, die hebben nu 4 bevruchte eieren.

En het bevruchte eitje van Wiske is bij Pino niet uitgekomen. :(
Het jong was ook niet helemaal ontwikkeld, dus misschien dat het even koud heeft gelegen? Het had donkere ogen dus het zou een bonte witmasker geweest zijn... ::)

Verder gaat het gelukkig allemaal goed. :)

kok_roy

24 juni 2004, 20:46:33 #141 Last Edit: 24 juni 2004, 20:46:58 by kok_roy
Hoi Mandy,

Ik vraag me eigenlijk af, hoeveel nakomelingen je dit jaar wel niet in totaal hebt gehad, want het gaat echt heel goed daar bij jou in de tuin of niet! :D
Mooi om te zien.

Groeten Roy :P

Mandy

26 juni 2004, 17:55:05 #142 Last Edit: 26 juni 2004, 17:59:38 by Mandy
CitaatVerder gaat het gelukkig allemaal goed. :)

Zucht, weer te hard geroepen... :-/
Het lijkt wel of nu het een na het ander komt...
Vanochtend vond ik het 6e jong van Pino&Pipo dood. :(
Het had een lege krop, dus ze voerden het niet meer, ws dat er met het jong iets niet goed was?

CitaatIk vraag me eigenlijk af, hoeveel nakomelingen je dit jaar wel niet in totaal hebt gehad, want het gaat echt heel goed daar bij jou in de tuin of niet!

Niet meer dus... :-/
Na deze dode van Pino heb ik 50 levende jonge valkjes dit jaar tot nu toe.  :)

Maar misschien moet ik wel weer af gaan trekken dan op gaan tellen, want zojuist heb ik het 3e jong van Kuifje&Bobbie naar binnen gehaald. Het 4e jong is het 3e jong qua groei aan het inhalen en wordt nog wel door de ouders gevoerd, maar het 3e jong helemaal niet meer. Ik neem het nu over zo goed en kwaad als het gaat. Ik denk dat hij het niet gaat redden... :-/
Met de oudste gaat het wel goed. Beide voer ik nog steeds bij. ;)

En Thea zit met een bolle kont dus ondanks dat ze nog 5 jonkies in het blok heeft wilt ze al aan een volgend nestje beginnen. Ik heb Theo&Thea ook al een paar keer zien paren... ::)
Wel worden ze alle 5 goed gevoerd. :)
Ik dacht eerst daar de jongste ook dood te vinden, want toen ik vanacht Paco naar buiten liet zaten geen van de ouders in het blok, allebei zaten ze buiten...

En het kleinste jong bij Fred&Wilma die eigenlijk van Pico&Bello is, is wel heel erg klein, hij wordt goed gevoerd, maar ik weet niet of tie het gaat redden... ::)

Marianne

Hoi Mandy,

Ik zal voor je duimen dat het allemaal goed gaat komen met de kleintjes waar je je zorg over uitspreekt.
Ik vind het prachtig al die kleine valkjes op je foto's. De verschillende mutaties, echt knap dat jij dat zo vroeg al ziet.
Van het kuifje, daar kan ik inkomen dat je dat ziet maar soms schrijf je al gepareld op terwijl ik op de foto nog maar amper kan zien welke kleur ze krijgen, laat staan met of zonder parels.
Maar dat zal de ervaring wel zijn die je hebt opgebouwd.
In ieder geval veel succes en dat het maar mooie valkjes worden en een goed thuis krijgen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

boezempje

hai mandy

nou dat zijn weer leuke foto's hoor.lief die kleintjes.en knap ja dat jij dat zo snel kan zien allemaal.nou ik wens je succes met de kleintjes.

groetjes esther

Mandy

27 juni 2004, 01:47:26 #145 Last Edit: 27 juni 2004, 02:36:06 by Mandy
Tja dank je...

Maar helaas gaat het alleen maar slechter... :(
Zojuist vond ik het jonkie van Ramona dood... :'(
Dat was het 3e jonkie (eigenlijk 4e) van Kuifje&Bobbie en zou vast en zeker een mooie bont geparelde witmasker geworden zijn...
Dus dit is wel enorme pech voor Ramona. :-/
Eerst gaat haar gereserveerde bonte bij Suzanne dood, toen de 2 bonte hier bij Rembo&Rembo en nu deze weer...
Ik vind het echt ontzettend rot voor d'r... :(
Hopelijk kan ik haar nog aan mannetje helpen... ::)

Nu heb ik de andere 2 maar naar binnen gehaald en zal zo goed en kwaad als het gaat de volledige voeding over nemen, want ik zit nog met mijn werk natuurlijk, maar Kuifje&Bobbie voerde niet meer noemenswaardig... :-/
De oudste die naar Karin zal gaan zal het wel gaan redden, maar de andere die een weekje jonger is en vrijwel geen veren heeft is afwachten. Dit wordt in principe een geparelde witmasker pop die voor Cora is. ::)

Er zijn nu in totaal 7 van de 56 jongen dood gegaan. :(
Oftewel, er zijn nu nog 49 jongen over. :)

En daarnaast, niet meegerekend, zijn er ook 9 jonkies niet uit het ei gekomen. :-/

Joyce28

tjee Mandy,aan de ene kant heb je natuurlijk zoveel gezonde jongen en heb je een hoop mensen blij gemaakt,en hoort dit er nou eenmaal bij
Maar elk dood jonkie is er 1 teveel  :-/ ,het is zo dubbel he,geluk en verdriet ligt zo dichtbij elkaar van het kweken

Nou hopen dat de laatste 2 van Kuifje en Bobbie het redden,sterkte hoor

Mandy

27 juni 2004, 17:09:11 #147 Last Edit: 27 juni 2004, 18:33:11 by Mandy
Bah, wat een rotweek zeg, ik vond zojuist nog 2 jongen dood, dus totaal 6 jongen deze week! :o

Ik vond het pleegjong van Pico bij Fred dood, maar dat had ik wel aan zien komen. :-/

Maar ik vond het 4e jong van Pino&Pipo dood en dat snap ik dus niet?! :o
De jongste van gisteren had een lege krop, maar deze niet en deze worden allemaal goed warm gehouden, verder is er niets geks te ontdekken, met de andere gaat het prima. :) Alleen loopt de jongste nu wel achter bij de rest...
Jong 1 en 3 worden bont maar ik twijfel nu of ze wel of geen parels zullen hebben. Eerst dacht ik dat te zien, bij alle 3, maar nu niet meer... ::)
Je kan dat zien als je kleurverschillen ziet bij de eerste pennetjes doorkomen om nog op de opmerking van Marianne eerder terug te komen. ;)
Maar ondanks mijn ervaring kan ik het ook wel eens mis hebben misschien...
Dit zijn ze;

Dit zijn de 4 van Fred&Wilma;

Het fallow jong had een (gestold) wondje op de zijkant, ws van een nagel van een ouder valkje. :-/

Dit zijn de 6 van Pico&Bello;

En dit zijn de 5 van Theo&Thea;

Maar Thea had al een ei gelegd! :o
Die heb ik dus mooi weg gehaald, want dat is veel te vroeg.

Bij Rembo&Rembo liggen 4 bevruchte eieren, maar ze zien er niet allemaal goed uit, afwachten maar... ::)

Bij Ot&Sien liggen 4 bevruchte eieren waaronder het 10e ei van Pico, dat lijkt wel goed te gaan.

En bij Jut&Jul liggen 3 bevruchte eieren die er goed uit zien.

En dit zijn de 2 van Kuifje&Bobbie nu binnen en deze foto was van gisteravond en je ziet hoe lief de oudste de jongste onder z'n vleugels neemt. :-*

In totaal zijn er nu dus 9 van de 56 jongen dood gegaan. :(
Maar met de 47 andere jongen van dit jaar gaat het gelukkig goed. ;)

boezempje

hai mandy

nou nou jij hebt echt een rot week achter de rug ja :'(
nu maar hopen dat het verder goed gaat ik zal voor je duimen.
maar er staan ook weer mooien foto's van de kleintjes op het forum hoor.vooral de foto met de ouder erbij erg leuk.ik wensje succes met de anderen kleintjes,

groetjes esther ;)

Mandy

27 juni 2004, 22:28:01 #149 Last Edit: 27 juni 2004, 22:29:17 by Mandy
Hier zijn nog wat foto's van de 2 van Kuifje&Bobbie;

Normaal ligt er een doek over het bakje heen, voor de warmte.

Hier hebben ze net pap gehad.

Zelfs Raymon ontfermt zich over ze. :P

Tja ook van hem moet ik wat inspanningen vragen want hij zal mee moeten voeren als ik aan het werk ben. :-/
Ik voer ze nu om de 4-5 uur. Ik heb het vandaag om 9.30-13.30-18.00 gedaan en straks rond 22-23 weer.