5 mei 2025, 01:03:44

wat vinden jullie hiervan?

Gestart door breezer, 3 mei 2004, 18:23:35

« vorige - volgende »

breezer

3 mei 2004, 18:23:35 Last Edit: 3 mei 2004, 18:27:20 by breezer
Hallo,

we moeten nog even wat meet en schuifwerk verrichten, maar dan mag ik een buitenvoliere, mijn tuin is niet groot en zeker niet mooi, maar ik heb een hoekje voor mezelf, wil deze gaan uitbreiden en daar een voliere neerzetten, mijn vriend twijfelt nog erg, omdat dit een binnenplaats van zijn winkel is en waar dus ook allemaal oude apparaten worden opgeslagen, met schotten hebben we dit wel mooi uit het zicht kunnen plaatsen.

Nu heb ik mooie volieres gezien die ik wil gaan na bouwen, maar wat vinden jullie van zo'n voliere en kunnen daar 3 รก 4 koppels in, en is zo'n nachthok voldoende en moet daar voor de winter nog een verwarming in of is goede isolatie voldoende, graag hoor ik jullie mening hierover.
En is het niet zielig om mijn tamme vogels die nu binnen zitten naar buiten te doen? ik wil zowiezo wel een koppel binnen houden, maar weet niet wie ik nou naar buiten moeten doen en wie ik binnen moet houden vind het zo zielig om ze te splitsen, kan natuurlijk ook twee jonkies uit twee nestjes als koppel dan later weer binnen zetten....

Hebben jullie een idee wat zoiets kosten moet als je het zelf maakt of kan ik het beter bij die man gaan kopen, mijn vader is erg handig en kan er zelf ook 1 maken...

Mijn voorkeur gaat uit naar de tweede van links en dan de nachthok helemaal doortrekken totaan beneden.

Groetjes Ramona

Coco en Chantal

3 mei 2004, 20:53:34 #1 Last Edit: 3 mei 2004, 20:54:04 by Coco__en_Chantal
hay hay
Ik vind die vogelvolieres helemaal te gek , echt heel erg mooi.
heb er verder geen verstand van :-/,je moet maar even de andere reacties afwachten.
Zal straks een plaatje in je tuin zijn zo'n voliere. :)

succes verder met het uitzoeken van een voliere

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Inger m

3 mei 2004, 21:30:57 #2 Last Edit: 3 mei 2004, 21:32:25 by Cinnamon_valk
Hoi,
Dat zijn idd wel mooie volieres. Ik denk dat ze als kippenhok bedoeld zijn? Maar ze zien er zeker erg sfeervol uit! Let op dat het gaas niet te groot is.

Persoonlijk zou ik niet voor een houten voliere gaan, omdat valkparkieten daar aan zullen knagen, bovendien heeft hout regelematig onderhoud nodig.

De makkelijkste volieres zijn de aluminiumvolieres, deze kun jezelf bouwen uit panelen en zijn onderhoudsvrij en gemakkelijk te verplaatsen en gaan een levenlang mee. Het ziet er alleen wel wat minder sfeervol uit. Ik heb nu een voliere uit hout, staal en gaas en daar heb ik vrij veel onderhoud aan, hierna komt zeker een aluminiumvoliere. Op diverse internetsites staan bedrijven vermeld die volieres bouwen, je kunt een offerte aanvragen of zelf materialen kopen om het zelf (of door je vader) te laten bouwen. Het hangt verder van je eigen voorkeur en wensen af.

Anderszijds is het voor jezelf erg prettig als je in de voliere kunt staan ivm het uitvoeren van werkzaamheden. Hou hoog zijn die volieres?

Hoe groot zijn die hokken op de foto? Een voliere voor 3-4 koppels zou ik minimaal 2 m lang en 1 m breed. In principe hebben valkparkieten in de winter geen verwarming nodig. Je kunt mbv een vorstvrijhouder het hok vorstvrij houden, maar die van mij sliepen van de winter eigenlijk altijd buiten. Belangrijker is dat het hok uit de wind staat en (gedeeltelijk) droog is.

Het is niet 'zielig' om ze buiten te zetten, ze zullen best even moeten wennen, maar buiten vinden ze vaak erg prettig. Het is nu prima weer om ze buiten te laten wennen. Het ligt er ook een beetje aan hoelang ze al binnen zitten.

Veel succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

breezer

Hoi,

Ik kan als ik hem zelf maak ook zelf bepalen hoe de maten worden natuurlijk, ik wil er inderdaad zelf wel in kunnen staan maar volgens mij is een aluminiumvoliere wel erg duur en en ik weet niet hoe ik dan een nachthok moet maken.....

Mijn ene vogel zit al 2 jaar binnen en die andere 1 jaar, in de zomer werden ze weleens buiten gezet, ik heb geen wind op de binnenplaats, heel af en toe wel, maar dat is dan ook echt wel lekker vooral in de zomer, op marktplaats heb ik wel een advertentie zien staan 6 aluminiumplaten 2 meter hoog en 1 meter breed, deze 6 platen voor 180 euro, is dat dan duur?

En hoe maak ik dan een nacht hok?

Groetjes Ramona

Inger m

Hoi Ramona,
Voor 6 aluminiumplaten vind ik dat niet duur, kijk wel goed naar de maaswijdte van het gaas, 1 x 1 cm is erg klein. Beter is 1.9 x 1.9  of 2.5 x 2.5 voor valkparkieten.

De voliere kun je aan een schuur bouwen en het binnenhok dan in de schuur. Mijn nachthok zit in de schuur en bestaat uit hout en een glazen raam. Als je het niet aan een schuur kunt bouwen, dan kun je er een soort schuurtje aanbouwen of gewoon het nachthok in de voliere. Je kunt bv ook het nachthok aan het einde van de voliere halverwege laten beginnen. Of een deel van de voliere afschermen met plexiglas, glas oid. Ws staan ze sowieso al erg beschut op de binnenplaats.

Probeer op internet zoveel mogelijk volieres te bekijken:

http://www.vogelarena.com/voliere/voliereview.asp

Zo krijg je een beetje een idee. Voliere bouwers zijn te vinden via vogel startpagina's.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

Ik vind het zeker een mooie voliere, alleen niet erg praktisch. Het buitenhok is volgens mij niet hoog genoeg, maar als je zelf gaat bouwen, dan kan je dat veranderen zodat het wel hoog genoeg is. Hout is wel goed, maar inderdaad veel onderhoud. Ik heb zelf ook een houten, omdat ik dat mooier vind. DIe is wel geschilderd, en de buitenhokken (die overigens nog moeten komen) gaan met dat speciale beschermingsmiddel voor hout behandeld worden. Elk jaar moet dat herhaald worden, maar dat heb je er denk ik wel voor over :)

SDC:D