28 maart 2024, 14:59:48

mango

Gestart door Buddy, 17 december 2002, 22:23:34

« vorige - volgende »

Buddy

Hallo mijn naam is Buddy valkparkiet nu zeven manden oud
Mijn vraag is mag ik mango eten

Groetjes Buddy :)

Paul

17 december 2002, 23:18:32 #1 Last Edit: 17 december 2002, 23:19:26 by Paul
Hoi Buddy,
Je mag het eten en het is zelfs goed voor je.
Mango hoort bij de dagelijkse hoeveelheid fruit die je nodig hebt..
Als je baasje de zoekfunctie die Peter op de site heeft gemaakt had gebruikt had je die overheerlijke mango nu al gehad.
Ik heb het volgende gevonden over fruit wat je mag hebben:
Fruit: apple, grape, guava, kiwi fruit, mango, melon, nectarine, orange, peach, pear,
pomegranate, plum, strawberry, tangerine, watermelon.

Alleen stond ergens dat een mango-boom wel giftig is maar dit zal een soort kamerplant zijn en niet de gewone mango.

Dus Buddy, ga het snel aan je baasje vertellen en dan kan je smullen :-)

Groetjes,  Paul

Peter

Hoi,

Mango mag NIET gevoerd worden helaas is het engelse deel een fout ingeslopen! Mango wordt zo meteen nog van de lijst geschrapt.

Zie ook dit onderwerp op het forum:
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=food;action=display;num=1030105354
Dit is geschreven door Birdway, zij weten heel erg veel van parkieten e.d. af.

Groetjes,
Peter

Dit hebben we gekopieerd van het bovenstaande forumdeel:
de enige soorten die je absoluut niet moet voeren zijn inderdaad mango, avocado en let op sinaasappel, in sinaasappel zitten namelijk kleine hoeveelheden strichnine welke zich ophopen in de lever, en op de lange duur kan dit dodelijk zijn. overigens heb ik er nog nooit van gehoord dat koolsoorten giftig zijn, boerenkool word namelijk gevoerd aan rode kanarie's vanwege de aanwezigheid van de stof caroteen welke zorgt voor de dieprode kleur in sommige kanarie's.

Peter

Hoi Paul,

Bedankt voor je handigheid met zoeken. Het engelse deel hebben via via gekregen we dachten dat alle fouten eruit waren maar helaas zat er nog een fout in :(
Sorry voor de onduidelijkhied Paul  :-[

groetjes,
Peter


Peter

Hoi,

Ik heb nog even verder gevraagd en gezocht. Er zijn mensen die zeggen dat je het wel kunt voeren, maar ook mensen die zeggen dat je niet kunt voeren. Er zijn mensen tegen maar op engels talige sites vindt overal dat je het wel kunt voeren... Tja wat moet je nu met alle tegen strijdige berichten...  :-[

Ik weet het nu niet meer... Zelf zou ik kiezen om het dus niet te voeren.

Groetjes,
Peter