ik heb er een tweede bij even wat vraagjes

Gestart door sani, 2 mei 2004, 23:01:53

« vorige - volgende »

sani

hallo allemaal

alleerst ik ben sandra en ik heb sinds 3 maanden een witte gele vlak parkiet volgens mij noemen ze dat lutino?zij was al iets ouder en ik kreeg haar moelijk tam...affijn ..ook mischien iets te weinig geduld en te weinig tijd..dus ik vond het zielig voro mijn valkje en ben met hem/haaR naar een vogel zaak gegaan en heb gevraagd naar het gelacht...het geslacht was ene vrouwtje..dus ik heb er een grijs met witte mannetje bij gekocht en sinds gisteren zitten ze in het gehele nieuwe grote kooi!!mijn witje..het vrouwtje die er al het langste is vond het gelweldig een nieuw maatje erbij en een grote nieuwe kooi..ik merk aan de nieuweling de grijs met witte het mannetje dat hij nog aardig moet wennen en die wite niet echt bij hem tolereerd..hij valt niet zomaar aan..maar als ddie witte zich teveel opdriingt blaast hij en pikt hij een beeje..soms eten ze ookwel weer samen uit 1 bak...gaat dat goed komen??en wat is belangrijk waar ik op let?
de grisj met witte zat in een grote voliere in de winkel samen met een vrouwtje..nu ben ik bang dat hij zijn andere vrouwtje mis ..of is dat onzin?alle tips en adviesen zijn welkom..ik ben een leek !!

groetjes sani

Paul

Hoi Sandra,

Welkom op het forum.
De wit/gele zal als hij oranje wangen heeft bijna zeker een lutino zijn inderdaad.
Dat ze beide in de nieuwe kooi zitten is heel goed want ze zijn beide de omgeving niet gewend dus hoeven ze hun territorium niet te verdedigen.
Dat ze naar elkaar pikken af en toe dat komt zelfs bij de meest hechte koppeltjes nog wel eens voor hoor daar laten ze mee blijken dat ze iets niet willen.
Dus dat lijkt me niet zo ernstig.
Als ze al samen uit een voerbak eten is dat al een heel goed teken vind ik.
In een dierenwinkel zitten soms wel mannen en popjes bij elkaar maar vaak zijn dat geen koppels.
Als je een man bij een popje weghaalt zal ie gewoon weer aan een ander popje gaan wennen dus dat zal wel goed komen.
Ze hebben vaak wel een weekje nodig om aan elkaar te wennen maar het kan ook sneller zijn maar soms ook heel lang duren.
Ook twee mannetjes of 2 popjes kunnen heel goed bij elkaar dat is ook normaal geen probleem dus als de dierenwinkel zich heeft vergist zullen ze ook goed met elkaar kunnen opschieten hoor.

Groetjes, Paul

giovanni

hello sani

proficiat met je nieuwe valkje :)
je nieuw mannetje is wrs een witkop, zoals je die beschrijft, en idd je vrouwtje dan een lutino. Hebben ze al namen?
Vlgs mij komt het wel goed hoor, alleen nog wat wennen aan elkaar. Het kan wel zijn dat ie nog denkt aan zen vorig vrouwtje, maar dat duurt meestal niet lang hoor. Laat ze gwn nog ff wennen;)

grtjs

sani

bedankt hoor voor jullei snelle reacties super!!

nu ben ik weer wat gerustiger!!

ik zal hier nog veel lezen en veel kunnen leren!!

groetjes sandra