29 maart 2024, 06:41:03

schreeuwende valkjes

Gestart door caitlyn, 27 juli 2019, 23:37:15

« vorige - volgende »

caitlyn

Hallo,

Wij hebben nu sinds 1,5 maand 2 valkparkietjes in huis. Ze komen uit hetzelfde nestje en zijn dus samen opgegroeid en grootgebracht. nu zijn ze ongeveer 2.5 maanden oud. Doordat we ze op jonge leeftijd in huis hebben genomen moesten we ze nog pap geven. Dit ging allemaal goed en vlot.
Doordat mijn vriend door zijn werk veel vaker thuis is dan ik, heeft hij hen ook vaker pap gegeven. Ze komen nu dan ook vaker uit de kooi bij hem, dan bij mij.
Sinds een tweetal weken beginnen de valkjes enorm de schreeuwen bij mijn vriend. Ze stellen dit gedrag dan ook alleen bij hem. Als ik met hen alleen ben, zijn ze heel rustig en aangenaam, dit zowel in de kooi als uit de kooi. Maar van zodra ze mijn vriend nog maar horen in een andere ruimte, zetten ze hun keel volledig open. Ook als hij in dezelfde ruimte is als hen, houden ze niet op.
Hij heeft al vanalles geprobeerd. ze al dagen genegeerd, al van ruimte veranderd, alleen beloond als ze stil zijn... maar niets hiervan helpt. Ik lees ook vaak dat je hen lang moet negeren, maar mijn vriend wordt er helemaal gek van, aangezien hij soms dagen bij hen zit en ze dan ook heelder dagen hun keel open zetten.

Nu vroegen we ons af of jullie misschien nog wat tips of tricks hebben?

Mijn ouders hebben een grote buitenvolière met een aantal vogels in waaronder 2 valkparkieten. Wij vroegen ons af of het misschien een optie is om onze valkjes een tijdje in die volière te zetten zodat ze misschien terug wild worden en we zo terug van nul kunnen beginnen met hen (alsof we nieuwe baasjes voor hen zijn)
Weten jullie of dit een goed idee zou kunnen zijn?

we zouden heel graag een oplossing vinden voor dit probleem. Alle hulp en tips zijn welkom.

Groetjes
Caitlyn

Lin

Hoi,

Dat is een van de nadelen van handopfok vaak. de jongen groeien niet natuurlijk op met ouders en raken teveel aan de mens gewend en zien hun dan als partner. Ik heb wel eerst wat vragen. Kan je het eens filmen hoe ze schreeuwen en ergens op youtube plaatsen ofzo? Gaan ze met hun kop op en neer? Heb je trouwens twee mannen of weet je dat niet?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)