Mooie plek gezocht voor onze valkparkiet

Gestart door j.bron, 17 juli 2019, 13:38:49

« vorige - volgende »

j.bron

Wij zoeken een mooie plek in een volière met gezelschap voor onze valkparkiet.

Vorig jaar rond deze tijd zagen wij een ontsnapte valkparkiet in onze tuin in de boom. Helaas lukt het niet hem te vangen. Een maand later werd hij gevonden en uit de klauwen van een paar eksters gered. Hij was behoorlijk gewond en ziek. Wij hebben besloten hem op te vangen omdat we vogels gewend waren. Jaren een papegaai gehad en op dat moment 2 catharinaparkieten. Onze dochter zou voor hem gaan zorgen.
Na ruim een week bij een goede dierenarts was hij zover hersteld dat hij bij ons kon staan. In een aparte kooi naast onze andere vogels. Hij blijft echter een angstig vogeltje en op zijn kopje zitten kale plekken van de wonden die hij had.

Helaas blijkt mijn dochter niet voor hem te kunnen zorgen doordat ze geen vogel op kamers mag houden, en ik door privé-omstandigheden ook niet en ook niet meer voor de andere vogels. 
Inmiddels heb ik mijn 2 vogels kunnen herplaatsen maar de valkparkiet nog niet.

Het is een mannetje van rond de 4 a 5 jaar. Wij hebben hem Pietertje genoemd. Het is echt een lieve vogel en zoekt duidelijk aandacht, maar kan het van ons niet accepteren door zijn angst. Helaas is hij niet tam en ook niet tammer geworden na een jaar. Hij is duidelijk eenzaam en ondanks dat we een voliere kooi hebben is zijn vliegruimte te klein. Los laten vliegen in huis hebben we geprobeerd, maar dat lukt niet.

Nu ben ik dus op zoek naar een mooie opvangplek die hij verdient. Waar hij voldoende ruimte heeft en gezelschap. Hij reageert namelijk heel enthousiast op geluiden van ander vogels, vooral van valkparkieten.

Wie kan mij helpen? Liefst zo spoedig mogelijk, want wij zien hem langzaam maar zeker verpieteren.
Ik woon in Duiven Gelderland

Lin

Ach.. en op amivedi.nl reageerde niemand op jullie gevonden bericht? Wat zonde..
succes met de herplaatsing


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

j.bron

Nee helaas is de vorige eigenaar niet meer te traceren. Erg jammer.
Hij was eigenlijk zo goed als dood en met veel moeite hebben we hem er doorheen gesleept. Daarom vind ik  het des te moeilijker hem nu te zien verpieteren... En een andere vogel erbij halen is geen optie.
Het zou fijn zijn als iemand met een mooie voliere hem een plekje zou willen geven. Het is echt een heel lief beestje. Doet geen vlieg kwaad...

j.bron

Dus alsjeblieft,wie wil zich over dit lieve beestje ontfermen? Heeft hij wel verdiend na alles...

Bosje

Heeft dit ventje al een nieuw huisje? Zo niet kan ik hem in mijn facebook groep delen voor u

j.bron

@
Citaat van: Bosje op 22 augustus 2019, 10:57:36
Heeft dit ventje al een nieuw huisje? Zo niet kan ik hem in mijn facebook groep delen voor u



Bosje,

Ik lees net jou antwoord op mijn vraag.
Helaas hebben we nog geen reacties gehad of zicht op een mooie plek. Ik zou het dus heel erg waarderen als je het voor me wilt delen.
Het is een heel lief aanhankelijk, maar tegelijk bang vogeltje. Het zou echt super zijn als hij een plekje krijgt waar hij tussen soortgenootjes kan genieten en kan vliegen!

Vriendelijke groeten,

Jeannetta.

Bosje

Ik ga hem nu in in mijn facebook groep "De Kromsnavel" zetten. Is er wellicht een email adres of fb account waar mensen kunnen reageren? U mag uiteraard ook lid worden van mijn groep!

j.bron

Citaat van: Bosje op 27 augustus 2019, 14:27:19
Ik ga hem nu in in mijn facebook groep "De Kromsnavel" zetten. Is er wellicht een email adres of fb account waar mensen kunnen reageren? U mag uiteraard ook lid worden van mijn groep!



Ik heb even een speciaal FB account hiervoor aangemaakt: Pietertje Parkiet. (heb namelijk alleen en bedrijfs FB-pagina)
Ik zal ook lid worden van jou groep. Is misschien wel zo handig.

Alvast dank je voor het delen. Ook namens Pietertje!

j.bron

Jeeeeeejjjjj! We hebben een prachtig plekje voor hem gevonden! Morgen gaat ie erheen! 
Dankje wel voor het delen Vosje!  :-*

j.bron


Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bosje

Pietje zit bij soortgenoten en doet het fantastisch!