29 april 2024, 08:59:45

lutino met rode oogjes

Gestart door boezempje, 2 mei 2004, 16:33:34

« vorige - volgende »

Paul

Hoi,

Volgens mij is de lutino niet voortgekomen uit de witmasker hoor.
De lutino was er veel eerder en heeft oranje wangen en geel wat de witmasker zeker niet heeft.
Een albino is een lutino witmasker dus een combinatie van die twee dus het zijn twee totaal verschillende mutaties.
Als je twee roodogigen hebt kan je die wel met elkaar kruisen als de kopjes niet kaal zijn want dat kweek je dan alleen maar erger door.
Een fallow heeft ook rode ogen maar vaak geen kaal kopje dus die rode ogen zeggen dan niks over de zwakte van de vogel.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi,
Een lutino en een witmasker hebben vgl mij niet echt wat met elkaar te maken. De eerste mist de grijze pigmenten. De tweede de de witte en gele pigmenten. De lutino is vgl mij een van de eerste mutaties.

Als je met andere mutaties onzorgvuldig gaat kweken, krijg je ook zwakke vogels. Dit is helaas met de lutino gebeurd. Dus is het belangrijk alleen met de sterke vogels door te kweken.

Bij albino's wordt idd wel gemeld dat daar juist bepaalde erfelijke afwijkingen bij worden gezien, zoals een verminderd gezichtsvermogen (door de rode ogen) en nachtblindheid. In de natuur hebben ze vooral een probleem dat ze zo opvallen voor roofdieren.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

maar wat dan met de zwakke vogels? Daar gaat nog steeds mee gekweekt worden. Volgens mij kan je nooit meer een sterke lutino krijgen, of ik bedoel allemaal sterkel utino's.

SC:D

boezempje


dank jullie voor de uitleg :)
ik vindt het allemaal heel moeilijk.ik zelf heb een lutino met rode ogen en is niet kaal gelukkig.
maar verder heb ik er totaal geen verstandt van :-/
ik hoop dat dat nog komt allemaal.


gr.boezempje


Tara

Hoi Boezempje,

tuurlijk komt dat nog, als je hier vaak bent word je superslim hoor, kijk naar mij :D (grapje :P)

Maar ik heb al veel bijgeleerd hoor :-).

Groetjes, Tara

boezempje

hai

nou als ik superslim er van wordt kom ik zeker heel veel op het forum :D

Joyce28

Ik heb hier ook een Lutino met een kaal plekje op zijn koppie.
Hij is ook wat slanker en kleiner dan mijn wildkleur,maar misschien komt dat ook wel omdat het een jonkie is en er 3 jaar verschil in zit
De rode ogen zie je alleen maar op foto's zo zie je dat niet

maar zwakker betekend gewoon sneller ziek dan een andere mutatie?


Tara

Hoi Joyce,

tja, ze kunnen tegen minder zeg maar, ze groeien ook minder snel vaak, maar dit is niet altijd het geval, ik heb eens een babylutino gehad die op 4 weken al supergroot was, en een babylutino die op 3 weken nog superklein was vergeleken met de andere.

Dat je de rode oogjes alleen ziet op foto's kan ook zijn door de flits hoor, maar ze hebben er wel, sommige lutino's hebben gewoon superdonkere oogjes die je alleen maar met licht kan zien, ik heb er ook zo eentje :-).

Verder is elk valkje wat anders qua gestalte hoor, het kan gewoon normaal zijn dat ie zo klein blijft, ik heb hier een lief valkje Malaia die veel kleiner is dan de andere valkjes, en ik had dan nog een lutino popje vroeger die supergroot was, dus dat maakt ook niks uit hoor.

Groetjes, Tara

boezempje

aaaahhhhh sneller ziek nou weet ik weer wat meer.
maar niet te min ik vindt een lutino een heel mooi valkje.
en ben ik ook erg blij met micky.

gr boezempje ;)

Tara

Hoi Boezempje,

ik zou niet zeggen sneller ziek hoor, da's totaal niet het geval, maar bijvoorbeeld neem aan je hebt een lutino en een wildkleur valkje en ze zijn beide ziek, wel, dan zal je wildkleur sterker zijn om zich te verzetten, maar dit wil nie zeggen dat ze sneller ziek worden ofzo. Je hebt ook sterke lutino's hoor ... Mijn Tako is er best een sterke, hij heeft eens met een incident water in de longen gekregen, en we hebben 'm moeten droogföhnen en gelukkig is alles weer supergoed geworden. Je hebt dan ook bijvoorbeeld wildkleuren die sneller dood zouden gaan, dat maakt het eigelijk ook niet zo echt uit hoor .. Maar met zwakker wordt ook bedoeld dat ze meer veren verliezen bij een rui e.d.

Maar echt sneller ziek worden? Nee .. Daar geloof ik niet in.

Groetjes, Tara

boezempje

hoi

dat met veren verliezen klopt ja dat merk ik hier ook.
als ik hem iets of wat te hardt aai op zijn rugje zie je meteen een paar  kleinen veertje vallen :)
gelukkig maar dat je zegt dat anderen valkjes ook snel ziek kunnen worden.want ik dacht meteen al van ojeee. :'(

Tara

Hoi Boezempje,

maak je maar geen zorgen hoor, ze maken evenweinig kans op ziek worden als een ander valkje ;-).

Groetjes, Tara

boezempje


Joyce28

ah dus niet sneller ziek,dat dacht ik altijd dat jullie ermee bedoelden,met dat ze zwakker zijn
Idd verliest hij veel meer veertjes dan mijn andere,maar ik dacht dat komt omdat hij 7 wkn is,haha

En wat dachten jullie ervan dat zijn ouders ook beiden Lutino zijn,zou hij dan helemaal zwakker zijn?Je kweekt ze sterker als 1 van beide ouders een andere mutatie is toch?

Tara

Hoi,

ja, als beide ouders een lutino zijn zijn ze vaak wat zwakker, het is bijvoorbeeld wel goed als koppel lutino x wildkleur te hebben idd, ik had ook zo'n koppel, de wildkleur was split voor lutino en toen kreeg ik Plukkie, maar toen Pluk ziek werd is ie ook gestorven, dus het wil niet zeggen dat als de beide ouders lutino zijn, ze per se zwakker zijn, maar je kweekt dan gewoon verder met zwakkere valkjes, wat niet echt de bedoeling is.

Groetjes, Tara