16 april 2024, 06:36:49

Help, het gaat niet goed

Gestart door Suzanne, 2 mei 2004, 16:08:22

« vorige - volgende »

Speedy

He verdorie, dit is erg jammer hoor.
Alle 3 dood, alleen omdat meneer ze aan de kant blijft schuiven.
Heel erg jammer dat je nu te laat was, het leek toch wel redelijk goed te gaan.
Soms heb je dan "de nek omdraai neiging" he? ik soms wel hoor.

Sterkte en hopelijk meer succes bij de volgende.

   Trudie

Suzanne

Hoi Trudie,

Ik kan ze idd wel wat. Want ook de moeder is schuldig aan niet opletten/opzij schuiven. Ik geef ze nog een kans bij een volgend nestje, anders verkoop ik ze.

Groetjes Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Misschien was er iets met de 3 kleintjes.
Zoals ik net al schreef, de natuur is hard en misschien hebben ze gevoeld dat er iets niet goed zat met de 3 valkjes. Het ander jong, daar gaat het toch wel goed mee?
Nogmaals sterkte.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Inger m

Hoi Suzanne,
Balen dat het zo gelopen is... mss was er iets mis, maar je schreef dat vooral de vader dat deed, dus klinkt meer of daar iets mee mis is, hij snapt het nog niet helemaal  ;) onervarenheid.

Volgende keer beter! ;)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Suzanne,

vaak laten ouders hun jongen in de steek als er iets mis is zoals Marianne zei, hier vorig jaar werd Plukkie 2 opgevoed door een ander koppel, tot er plots ook iets mis was met haar en ze stopten met voeden, ik was er volgens mij ook te laat bij, want toen ik haar wou redden, heeft ze nog maar een dag of 3 geleefd, ze was al ziek :-(. Heel veel sterkte met het verlies, het is echt superkut :-(.

Groetjes, Tara :-*

Suzanne

Hoi,

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Ik hou het maar op onervarenheid van de ouders. Ik kan me haast niet voorstellen dat alle 3 de jongen wat mankeerden, maar je weet maar nooit he.

Het jong wat nu nog over is ziet er goed uit, en groeit als kool. Zal binnenkort eens een foto maken.

Er ligt nu nog 1 eitje waar ik al wat barstjes in zie en gepiep hoor.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Coco en Chantal

 Suzanne wat vreselijk zeg alle 3 dood, balen hoor.
Ik hoop dat het de volgende keer wel goed gaat.
jeetjes moet je zien wat je er allemaal voor gedaan hebt en dan schruiven ze de kleintjes elke keer opzij  >:(, het zal wat je zegt wel onervarendheid zijn, maar dan zullen we maar hopen dat ze er nu van geleerd hebben.

succes verder meid
groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes


Joyce28

agossie wat zielig he :'( ,erg balen zeg :-/
sterkte hoor

Suzanne

Nogmaals bedankt voor de lieve reacties.

Met het overgebleven jong gaat het heel goed. Ik hoorde net nog dat hij gevoerd werd, en hij klinkt ontzettend krachtig. Hij groeit ook als kool.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Wat verschrikkelijk dat ze nu toch nog dood zijn :-(
Jij hebt in elk geval meer dan genoeg je best gedaan om ze te helpen.
Ik denk ook niet dat de jongen aan de kant geschoven werden omdat ze wat mankeerde maar meer onervarenheid van de ouders.
Een volgend nest kan ineens wel weer prima gaan.
Hopenlijk komt het laatste eitje snel uit dan hebben ze alleen maar de tijd nodig om de jongen te verzorgen en niet meer om te broeden.
Sterkte in elk geval.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Het eitje is zojuist uitgekomen. Ik wilde een foto gaan maken van het overgebleven jong, en toen zag ik dat het geboren was, nog helemaal nat, maar wel veel levendiger dan de andere 3 jongen waren. Het is echter weer een lutino (hoe is het mogelijk he, 4 keer een lutino), want het heeft rode oogjes.

Ik ga de foto's zo meteen bij het nestje van Gizmo en Kiki plaatsen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Wat goed dat het laatste eitje nu is uitgekomen.
Dan kunnen de ouders misschien nu wel beter voor de kleintjes zorgen.
Dat ie zo levendig is dat is een goed teken in elk geval.
Houd ze in elk geval nu even goed in de gaten of ze er nu wel steeds op zitten nu ze geen eitjes meer hebben.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Voorlopig zat pleegvader Loki er samen met de vader op, dus nu is het wel even goed. Het gebeurd telkens 's-ochtends, dus ik hou mijn hart vast morgenochtend.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

suus

Hoi Suzanne,
Wat ontzettend jammer dat de kleintjes zijn overleden.
Je zei dat je het nog 1 nestje wil proberen, maar dan heb je wel een voorsprong zal ik maar zeggen. Want als het dan weer gebeurt dat de kleintjes aan de kant worden gelegd, weet je dat de vader het blijft doen en kun je gelijk ingrijpen.
Heel veel succes ermee
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Stijn dc

hoi

ik heb mijn reactie al bij nieuws gegeven, maar goed. Ik weet niet goed of het onervarenheid is, want waarom brengen ze dat andere jong dan wel groot. DAt er iets mis is met de jongen, kan, maar lijkt me ook onwaarschijnlijk, omdat het met drie gebeurde. Ik denk dat ik dezelfde beslissing zou nemen, als jij in eenvorig bericht, nog een kans geven, en anders verkopen, het is niet prettig voor je om dit keer op keer mee te moeten maken.

SDC:D