9 mei 2024, 03:29:30

Help, het gaat niet goed

Gestart door Suzanne, 2 mei 2004, 16:08:22

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

Ik heb goed nieuws! Ik stond net bij de voliere en hoorde: tjieptjieptjieptjieptjiep. M.a.w. de jongen werden gevoerd. En weet je wie er op het nest zat? De vader!!!! Ik had daarvoor al gezien dat de 2 oudste jongen een volle krop hebben, maar het jongste jong had een lege krop. Maar dat zou wel kunnen kloppen, aangezien die gisteren om ongeveer 14:00u geboren is. En ik neem aan de ze niet pcies 24 uur op de dooier teren, maar dat het ook wel eens 25 of 23 uur kan zijn.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

wat fijn dat de vader de jonkies heeft gevoerd zeg, nu zal alles wel goed komen :-).

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi,

Ik hoop het. Voorlopig laat ik ze nu ff met rust. Zal over een paar uur weer eens kijken, om te zien hoe het jongste jong het maakt.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Wat fijn dat ze weer gevoerd worden :-)
De dooier daar kunnen ze 24 uur op overleven ongeveer maar ze worden wel vaak al meteen gevoerd.
Maar het kropje zie je vaak pas duidelijk 1 a 2 dagen later daarvoor is het nog zo klein dat het denk ik amper opvalt.
Ik merk hier in elk geval dat de jongen de dag van de geboorte al goed gevoerd worden door de ouders.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Ik heb het 3e jong daarstraks ook handopfok gegeven, en toen zag ik duidelijk een kropje ontstaan. Maar ik hou het wel in de gaten  ;)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Dat is al een goed teken als je al een kropje ziet nu :-)
Ik zie het hier ook nooit de eerste dag hoor en na 1 a 2 dagen zie ik dan een balletje verschijnen :-)
Maar het belangrijkste is dat ik de voedergeluidjes hoor dat maakt me altijd wel gerust als ik dat hoor uit het broedhok :-)

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

wat fijn om te lezen dat het al veel beter gaat. Ik hoop dat de vader de jongen nu samen groot brengt met de moeder, maar dat zal wel.

SDC:D

Suzanne

Hoi,

Ben net wezen kijken. De 2 lutino's lagen koud in een hoekje. Ze leefden nog, dus ik heb ze nu hier liggen. Ik heb de infrafil warmte lamp op ze aan staan, met de thermometer er naast. Die staat nu op 30 graden. De kropjes zijn wel gevuld. Ik denk dat de moeder ze wel heeft verzorgd, maar de vader ze weer opzei heeft geschoven. Wat kan ik verder nog doen voor de 2 jongen?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Speedy

Verdorie, wat een toestand zeg.
Heb jij nog meer valkparkieten? misschien dat je mazzel hebt dat er een ander valkparkiet mee wilt helpen, dat heb ik hier wel gehad, 2 die ook gingen voeren.

Groetjes,
     Trudie

Suzanne

Ik weet ook niet wat het is. Op deze manier kan ik ze allemaal Lucky gaan noemen  :-/.

Ik heb ze inmiddels weer terug gezet in het nest, en ga dan maar ieder kwartier even kijken. De vader heb ik van het nest gehaald, waarop de moeder er weer op ging (dat is wat ik wilde).

Ik heb gelijk een paar foto's gemaakt, maar die zet ik bij het verhaal Het Nestje van Gizmo en Kiki.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Dat word dan Lucky1 lucky2 en lucky 3 hahaha
In elk geval is het al heel hoopvol dat ze nog steeds leven dat geeft zeker hoop he je moet ze er zeker door kunnen slepen het is alleen wel steeds opletten :-(
Maar na een week of 2 hebben ze niet zoveel warmte van de ouders meer nodig dan redden ze het zelf al veel  beter :-)
Dus nog even volhouden.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi,

En ik zit hier weer vrolijk met 2 kleintjes onder de rode lamp. Alleen nu is het het 4e jong wat er bij ligt, en de ander is of het 1e of het 3e jong. Het 4e jong is net geboren, het dons is nog nat. En dit maal weer een lutino.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

luek dat er een vierde jong is, hopelijk laten ze het dit maal met rust, en gaan zehet gewoon voeren en onder zicht laten liggen.

SDC:D

Paul

Hoi Suzanne,

Het is dus gewoon willekeurig welke aan de kant gegooid worden.
Dan heeft het niet met een bepaald jong te maken dus.
Waren nu alle eitjes uitgebroed of moet er nog een?
Als de eitjes allemaal uit zijn heb je kans dat de vader er wel op gaat zitten.
Je blijft wel bezig zeg op die manier maar het belangrijkste is natuurlijk dat ze het gaan redden.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Het gaat om de lutino's, die worden aan de kant geschoven. En vanochtend was ik dus niet op tijd. Ze zijn alle 3 dood  :-[.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.