28 maart 2024, 17:42:08

Help, het gaat niet goed

Gestart door Suzanne, 2 mei 2004, 16:08:22

« vorige - volgende »

Suzanne

De 3 jongen van Gizmo en Kiki zijn helemaal niet levendig meer, kropjes zijn leeg. De pop komt volgens mij niet van het nest af om te eten. Ze hongert zich zelf uit. Wat moet ik nou doen? Pop op het nest eten geven of de man er weer proberen bij te laten?

Groetjes van een radeloze Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi Suzanne,

Laat de man er anders maar bij, ik ben bang dat het anders niet goed gaat.
En ik raad je aan, om de jongen een beetje handvoeding te geven, zodat de ouders niet de hele kroppen hoeven te vullen.

Zorg wel voor voldoende eivoer, aangemaakt met een flinke scheut roosvicee, en warm water.

succes

Suzanne

Hoi Lique,

Ik heb geen roosvicee in huis, wel dextrose. Verder heb ik handopfok voor Lori's. En hoeveel ml mag ik de jongen geven?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Speedy

g, dit zou zo jammer zijn als het mis gaat, maar ik hoop dat je nog op tijd bent hoor.
Wat gek dat de moeder er niet af komt, hoe kan dit? ligt er nog een eitje misschien? hier deden ze en doen het nog, om de beurt, ze eten allebei gelukkig wel.
Wat is dat toch steeds weer verschillend he per valkje.
Ikwens je heel veel succes met het grootbrengen van de kleintjes en ook dat je de moeder weer ziet eten straks, ze moet toch wel zou je zeggen.

Groetjes,
  Trudie

Suzanne

2 mei 2004, 16:18:58 #4 Last Edit: 2 mei 2004, 16:24:59 by blozend_appeltje
Hoi Trudie,

Er liggen idd nog 2 eitjes. Maar ze komt gewoon niet van het nest af. Ik heb heel sterk het idee dat ze liever verhongert dan van het nest af te komen.

Maar als ik de man terug zet, begin ik dan niet gewoon weer van voor af aan?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Je hebt Cede?
Je kan gewoon echt een heel klein beetje aanmengen met water wat ongeveer 39 graden is.
Ze hebben neit vbeel nodig, maar ze moeten juist niet zwakker worden.
Dextrose is ook goed, een flinke schep kan je erin doen, en het aan ze geven.
Met de man... Ik zou het gewoon proberen als ik jou was.
Je kan hem altijd nog weer terug zetten.

groetjes Lique

Coco en Chantal

Hoi suzanne
ik heb nog wel handvoeding voor valkjes, als je het nodig hebt dan kan je wel wat komen halen.

Ik woon in helmond.


groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes


Suzanne

Hoi,

Bedankt Chantal, maar ik heb het wel. Ik doe er wat dextrose in. Ik zal het proberen met de man.

Ik hou jullie op de hoogte

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

hopelijk gaat het beter met de jongen als je ze wat voer gegeven hebt. Heb je het al gedaan of nog niet?
mss inderdaad de man er maar terug bij laten, beter da nniets doen lijkt me.

SDc:D

Speedy

Ja ik denk dat ze net zo lang wacht tot de man erop komt misschien, hier wisselen ze elkaar steeds af, zo leuk hoe ze dat doen joh.

Ik blijf het ook vol spanning volgen hoor... al zal ik het misschien wat later weten, ik krijg vandaag visite dus akn niet altijd voor die pc hangen he.. ::)

Groetjes,
      Trudie

Stijn dc

hoi

ik vind het toch raar dat ze niet van de nest komt. Ik denk niet dat een valkje zich gaat uithongeren. Haar eigen belang komt toch nog steeds boven dat van hun jongen.

sdc:D

Paul

2 mei 2004, 16:59:15 #11 Last Edit: 2 mei 2004, 17:03:49 by stijn_05
Hoi Suzanne,

Wat een ramp dat de pop het nest niet af wil :-(
Je kan inderdaad de man weer een kans proberen te geven zoals Lique zegt de jongen zijn nu al wat ouder misschien dat hij ze nu niet meer aan de kant gooit.
Als je de jongen voert moet je de pap niet naar binnen spuiten maar met het spuitje in het bekje spuiten zodat de jongen zelf slikken anders kan het fout gaan maar ik denk dat je dat wel wist maar je kan het natuurlijk niet vaak genoeg zeggen.
ALs je dextrose gebruikt is dat prima alleen heb ik het toen gedaan met een spuitje met een rubberen zuiger en door de dextrose bleef dat plakken en de spuit was in een mum van tijd kapot.
De spuitjes met de plastic zuiger daar gaat dextrose beter in.
Kan je niet een paar keer per dag de pop van het nest halen en een kwartiertje het broedhok dichtmaken zodat ze eerst eet en haar er dan weer in laten.
Misschien is dat ook een idee om te proberen.
Als ze er zelf niet af gaat moet je haar een handje helpen misschien.
De jongen hebben het al een paar dagen gered het zou erg zijn als het nu fout gaat terwijl je al zo ver bent.
je moet nu in elk geval al wel kleine kropjes zien dus kan je dat wat beter in de gaten houden dan met pasgeboren jongen.
In het begin voerde de pop toch om de twee uur ?
Dat was perfect in elk geval hopen dat ze dat weer gaat doen als ze gegeten heeft.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi allemaal,

Na een hoop gefriemel is het me gelukt de 3 jongen te voeren. Ik heb je berichtje pas gelezen nadat ik ze gevoerd had, Paul, maar ik heb het voer idd in de bekjes gespoten (was nog een heel gedoe om die open te krijgen). Vervolgens zag ik ze slikbewegingen maken. En nu hebben ze alle 3 kropjes ter grootte van zo'n klein knikkertje (pinkies heten die geloof ik?).

Ik heb de man terug gezet. Hij kroop bij de pop op het nest, maar toen de pop er uit kwam, ging hij er ook uit  :-/. De pop had dat gelukkig in de gaten, en ging gauw weer terug op het nest. Dus ik zal het even goed in de gaten houden.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

ht is tocheen goed teken dat ie nog weet dat hij een nestje heeft. Ook goed dat het popje eraf komt. Hopelijk komt het goed met de jonkies.

SDC:D

Tara

Hoi Suzanne,

jee wat erg weer, nu maar hopen dat alles goed komt, hou het maar goed in het oog hoor!

Groetjes, Tara