29 maart 2024, 03:39:30

DE VOLIERE IS KLAAR!

Gestart door adnaloj, 2 mei 2004, 02:29:56

« vorige - volgende »

adnaloj

2 mei 2004, 02:29:56 Last Edit: 13 april 2005, 12:34:56 by adnaloj
hallo allemaal,,

wij zijn dus nu officieel bezig met de voliere en de rest van onze tuin,! wat een werk zeg. we gaan een muurtje maken voor onze borders en er komt ook een border voor de voliere... zodat er wat stof wordt opgevangen hierdoor..
foto's komen snel. we werken niet met een digitaal dus ze moeten nog ouderwets ontwikkeld worden,, ;-)

groetjes jolanda en terence

Paul

2 mei 2004, 02:47:46 #1 Last Edit: 2 mei 2004, 02:49:00 by Paul
Hoi Jolanda,

Wat leuk dat jullie met een volliere beginnen nu :-)
Dat worden straks dus heel veel valkjes :-)
Ik ben benieuwd hoe het gaat worden en dat het met de foto's wat langer duurt is toch niet erg het belangrijkste is dat ze erop komen en dan maken een paar dagen langer niet uit.
Succes met het superproject :-)
Ik zie nu pas de tekening dat word mooi lang zo zeg dan kunnen ze een lekkere vlucht maken op het lange gedeelte.
Het zal erg mooi worden als ik het zo op de tekening zie :-)

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

leuke tekening, en duidelijk ook. Hopelijk vorderderen de werkzaamhede goed. Maar euh, wat is een border?  :-/ die belgen toch he. :)

SDC:D

Marianne

2 mei 2004, 13:29:23 #3 Last Edit: 2 mei 2004, 13:29:48 by Marianne
Hoi Stijn,

Een border is een strook met planten. Een soort bloemstrook dus.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Stijn dc

hoi

ah, ja, ik kende het woord niet. Wij neomen het gewoon... Ik denk dat het niet eens een naam heeft :)

SDC:D

Paul

Hoi Stijn,

In Nederland gebruiken we veel woorden die uit het Engels Duits of Frans komen.
Wat dat betreft kunnen we van België nog veel leren want die gebruiken vaak veel meer Nederlandse woorden voor dingen en dat is veel begrijpelijker vaak.
Border is dus weer een woord wat uit het Engels komt.
Neem het liedje van Madonna die zingt over de Borderline.
Je moet dus voor vreemde woorden in Nederland ook nog een paar extra buitenlandse woordenboeken erbij nemen hahaha
Maar je hoeft je zeker niet te schamen als je die woordjes niet kent hoor gewoon vragen als je een van die vreemde woorden niet kent :-)

Groetjes, Paul


adnaloj

hahaha ja inderdaad verbasteringen zat in de nederlandse taal.... maar een border is een verhoogde tuin strook...
het is nu maandag 03-05 en alle grond wat er uit moest is er uit gespit.... pff rot werkjuh... maar goed morgen gaan we bezig met het op metselen van de muren, dan kunnen we ook verder met de voliere. het binnenhok moet ook nog gedaan worden. maar nu eerst het buitenhok en daarna gaan we binnen verder. spannend allemaal, ik denk dat we ongeveer over een mndje klaar zijn.. ( hoop ik )
en dan kunnen onze stof beesten naar buiten hahahha   ze zijn in de rui ze verliezen nu heel veel stof en veren en heb er best last van ( astma )  maar goed ze krijgen er ook een mooi onderkomen voor terug he..

groetjes jolanda

adnaloj

hallo allemaal.

de muur van de voliere is er... jippy de tussen muur is aan begonnen..... veel werk maar wel heel leuk.

groetjes jolanda

Stijn dc

hoi

leuk dat het werk zo opschiet. HOpelijk ben je sneller dan ove een maand klaar, en kunnen ze er gauw in. Jammer dat je er last van hebt met je astma. Maar ze krijgen er zker iets moois voor in de plaats

SDC:D

Sander

Hello

Hopelijk gaat alles goed met de bouw van je voliere! Ze zullen wel een heel lange vlucht hebben als je voliere klaar is!
Astma is idd wel lastig als je vogels hebt die in de rui zijn :-/

groetjes
sander

adnaloj

hallo allemaal,

vanavond zet ik de eerste foto's van de tuin erop..
niet letten op de troep hoor.... gheghe

(ik zal proberen om ze erop te krijgen.)

groetjes jolanda

Stijn dc

hoi

troep, das geen enkel probleem hoor :). Dat gebeurd bij iedereen wel :D Ik ben benieuwd naar de foto's.


SDC:D

giovanni

hellow jolanda

tof dat je al zover zit met de voliere:)
enjah wel vervelend hè als je astma hebt, hier ruit er ook eentje :)

Wacht ook op foto's:)

grtjs

adnaloj

8 mei 2004, 03:26:44 #13 Last Edit: 8 mei 2004, 05:54:05 by Paul
dit is wat we tot nu toe gemaakt hebben.
jullie zien het we zijn druk bezig.

Mandy

Inderdaad, wat een werk zeg, maar dan heb je straks vast een mooi resultaat! ;D
Ben benieuwd hoor, succes in ieder geval! :P

PS; de foto was wel erg groot hoor... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl