28 maart 2024, 18:45:54

tam maken kan niet alleen

Gestart door Lin, 1 mei 2004, 22:47:32

« vorige - volgende »

Lin

Hoi,

Ik nu twee valkjes waar ik heel blij mee ben. Alleen de eerste die ik had is echt supertam (Ayla)die luistert altijd en wil altijd geaaid worden, maar de tweede niet. Nu wil ik natuurlijk dat die andere (tiamo) wat tammer wordt. Maar wanneer ik mijn hand in de kooi doet gaat Ayla er meteen uit en vliegt dan weg. Dan raakt tiamo helemaal in paniek en gaat de hele tijd roepen en de hele kooi door. Dan wil ik met Tiamo bezig en die wordt gewoon niet rustig. Wanneer ik ayla er niet uit haal en ik heb wat trosgierst of zo dan is tiamo rustig maar dan eet ayla alles op. Wat kan ik hier aan doen? ik kan ze dus niet scheiden van elkaar en als ze bij elkaar zijn eet Ayla alles op en komt Tiamo niet.

GR.Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

Ik denk dat je veel in en buiten de kooi bezig moet zijn.
Als ayla veel bij je komt zitten, laat haar lekker zitten, en dan komt tiamo vanzelf wel een keertje bij je.
Ik heb precies hetzelfde gehad met K.C.
P.D. was zo ontzettend tam, en K.C. eigenlijk helemaal niet.
Maar veel met ze bezig zijn, en dat hij niet zo tam als ayla wordt, moet je maar accepteren. K.C. is heel tam, op zijn manier.
Hij komt bij mij op mijn hoofd of schouder, en hij fluit lekker met mij mee.
Maar een knuffeltje hoeft hij niet. Opstappen doet hij ook prima.
Dit had ik 5 jaar geleden ook niet kunnen weten hoor, hoe wild hij was, vergeleken met nu.
Het heeft nog goed geholpen dat we een vloer aanlegden hier, en dat alle meubels weg uit de kamer moesten.
P.D. en K.C. vlogen nog rond, maar konden alleen op ons landen.
Dat deden ze gelukkig dan ook.
Vanaf dat moment komt K.C. graag bij mij.
Maar ookal komt hij niet, ik heb er vrede mee, ik kan het goed accepteren.

Sommige valkjes zijn al ouder of  worden echt moeilijk tam.
Dan kan je gaan pushen, maar het moet wel leuk bvlijven. Als hij maar gelukkig is....