16 mei 2025, 00:08:56

Ik wil graag jullie advies!!!

Gestart door daan, 2 mei 2004, 00:22:27

« vorige - volgende »

daan

hoi allemaal,

Ik heb een aantal blokken in de voliere hangen en inmiddels is er ongeveer bekend wie welk blok krijgt, maar af en toe kan dit leiden tot vecht partijen, niet tot bloedens aan toe. Maar ik vind het niet zo prettig. Nu wil ik eigenlijk 1 of 2 koppels uit de voliere halen en die in broedkooien zetten. Maar zullen ze dan wel gewoon door gaan met waar ze gebleven zijn? Ze hebben nog geen eitjes.
Wat vinden jullie ervan zal ik dit doen of niet en het zo gewoon laten zitten. Maar ja hoe gaat het dan straks als er wel eitjes zijn???

groetjes Daan

Paul

Hoi Daan,

In een broedkooi zullen ze denk ik gewoon verder gaan en zeker als ze nog geen eitjes hebben heb je weinig risico lijkt me.
Meestal zal het altijd wel wat vechten zijn met koppels onderling dat had ik met 2 koppels bij elkaar al.
Maar echt verwondingen hebben ze elkaar hier niet aangebracht en ze lieten hier elkaars nest met rust.
Jij heb natuurlijk meer koppels zitten dat kan wel anders reageren.
Het lijkt me op zicht geen gek idee een broedkooi want ze hebben wel veel meer rust met hun nestje en dat is alleen maar goed.
De kans dat het met het nest goed gaat is in elk geval groter dan in de volliere waar ze gestoord kunnen worden lijkt me.
Alleen hebben ze minder ruimte maar het is maar tijdelijk natuurlijk.

Groetjes, Paul

daan

Hoi Paul,

Bedankt, ik wilde het ook al zo doen, maar wilde toch ff weten wat jullie zouden doen. Ja ze hebben dan ook veel meer rust in een broedkkooi, en ja de ruimte is idd maar tijdelijk natuurlijk. Ja ik ga het toch zo doen morgen haal ik ze uit de voliere en zet ze apart.
Bedankt paul.

Paul

Hoi Daan,

Ik zet nu een broedkoppel ook appart in een grote kooi hier en dat gaat perfect ze hebben alle rust.
Als ze uit de kooi zijn en er komt een ander valkje in de buurt word die door de broedende man weg gejaagd.
Als dat in de volliere zo zou gaan is het steeds ruzie en nu hebben ze hun eigen domijn om te broeden.
Het is dus een goeie manier vind ik :-)

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ik weet niet goed of ik het zou doen. Ik denk dat ik nog wat zou afwachten tot het wat bekoeld is. Ze moeten ooit 1 blok nemen, en dan zal de rest wel kans hebben om een ander te nemen. Maar jij hebt er wss een beter zicht op, dus ik zou zeggen, volg je eigen gevoel.

SDC:D

daan

Hoi Stijn,

Ja ik kan idd ook afwachten, maar ik ben bang dat het straks als er eitjes komen en dat is denk ik al gauw, dat het nog erger gaat worden. en als ze in een broedkooi zitten dan hebben ze alle rust. En ik vind het zelf ook niet zo prettig als alle valkjes die maar in debuurt komen van het blok worden aangevallen, ook de jonkies die ik er 2 weken geleden in gedaan heb. Ik denk toch dat ik ze apart ga zetten.
Maar wel bedankt voor je reactie, ik volg idd mar mijn eigen gevoel dat is vaak het beste hé hahaahah

Groetjes Daan

Stijn dc

hoi

dat is inderdaad het beste. Maar ik snap de situatie nog niet helemaal  :-/. Sommige koppels vechten met andere als die in de buurt van hun blok komen?

SDC:D