28 maart 2024, 22:49:36

Slikt pellets geheel door

Gestart door Namyi, 25 mei 2019, 18:39:19

« vorige - volgende »

Namyi

25 mei 2019, 18:39:19 Last Edit: 25 mei 2019, 18:50:42 by Namyi
Ik heb sinds 3 weken een nieuw valkje en hij/zij is ongeveer 5 maanden oud, we vermoeden dat het een mannetje is maar we wachten nog op de uitslag van de geslachtsbepaling :p
Bij mijn oudere valkparkieten heb ik pellets gevonden die ze erg lekker vinden en ze zijn er volledig op overgestapt met nutriberries en trostgierst als snoep zo nu en dan.

hij is handtam en was volledig op zaad voer daarom introduceerde ik hem aan nutriberries en zupreem pellets.
En begon hij al gauw lekker van de pellets te knabbelen, hij vond ze erg lekker maar sinds twee dagen is het niet zo zeer meer dat hij erop knabbelt maar hij slikt ze gewoon geheel door en soms gooit hij er dan ook weer een paar uit.

Nou heb ik dit nog nooit meegemaakt en vroeg ik me af of dit geen kwaad kan?
Gaat hij vanzelf weer beter kauwen als hij het een paar keer meemaakt dat het niet zo lekker zit met die ongekauwde pellets?


PS: Ik zie nu dat de post bij ziek/gewond is gepost maar ik wilde hem eigenlijk bij voeding posten.
Helaas kan ik niet vinden hoe ik dat zelf verander als iemand weet hoe dat moet hoor ik dat graag gezien dit niet echt spoed heeft in tegen stelling tot andere posts <3

Lin

Als ze zo klein zijn dat ze in een keer doorgeslikt kunnen worden moet het goed gaan. Zelf heb ik grotere pellets en dan knagen ze er wat aan. Het eruit gooien is wel een beetje apart. Wellicht kan je ze een beetje zachter maken door wat te weken. Zelf hebben ze dit bij mij nooit gedaan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Namyi

Citaat van: Lin op 25 mei 2019, 20:43:59
Als ze zo klein zijn dat ze in een keer doorgeslikt kunnen worden moet het goed gaan. Zelf heb ik grotere pellets en dan knagen ze er wat aan. Het eruit gooien is wel een beetje apart. Wellicht kan je ze een beetje zachter maken door wat te weken. Zelf hebben ze dit bij mij nooit gedaan.



Gelukkig gooide hij ze er maar een paar keer uit en dan alleen de laatste 1 of 2 die hij op had.
Ik heb vandaag even de pellets zelf kleiner gesneden, hij eet ze op maar kauwt er nog steeds niet op.
Ik vindt het gewoon zo apart want voor een week lang heeft hij gewoon keurig pellets gegeten en fijn gekauwd naast de zaadjes die hij nog krijgt maar hij lijkt nu wel gewoon te lui om het te doen ofzo  :(

Lin

Tja zolang het goed gaat.. geen zorgen maken dan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

IsavandenBerg

Hoi namyi,

Dit is zeker geen probleem, bij mijn valkje is het ook zo, maakte me erg zorgen en ben ermee naar de dierenarts gegaan. Die zei dat het geen probleem is. Maak je niet druk en geniet van het leuke beestje!!! :-*