29 maart 2024, 00:06:26

Maatje voor mijn pop

Gestart door pacoeva, 19 mei 2019, 22:54:48

« vorige - volgende »

pacoeva

Hallo iedereen,

Ik heb een pop van (ik denk) 4 jaar oud. Ze woonde eerst bij andere mensen maar die konden niet meer voor haar zorgen. Nu is ze bij mij sinds februari/maart, weet niet meer wanneer ik haar precies heb opgehaald. Ik ben student en ben dus ongeveer 4x per week wel een paar uurtjes op school. Voor deze uurtjes zou ik graag een maatje voor haar hebben.

Ik twijfel alleen dus een beetje omdat ze al 4 jaar oud is en al die tijd alleen is geweest. Ze had bij de vorige eigenaar een grote spiegel achter haar kooi staan. Ik heb altijd wel wat vraagtekens bij spiegelgebruik en ik weet nog steeds niet of ik het nou goed moet vinden of slecht. Toch ben ik nu een beetje bang dat ze zo erg aan haar eigen spiegelbeeld gewend is dat ze een andere vogel niet zal accepteren. Wat nou als ze gewoon gelukkig is nu en helemaal geen behoefte heeft aan een maatje? Als ik weg ga hoor ik haar wel echt hard en veel roepen en dat is voor mij een teken dat ze niet alleen wil zijn, en ook dat het sociale dieren zijn die in groepen leven.

Naar mij is ze vriendelijk en heeft nog nooit gebeten. Soms is ze wat chagrijnig maar was mijn vorige vogel ook wel en zo heeft elke vogel denk ik wel wat.

Hebben jullie tips of meningen over of het lastiger is om een oudere pop te koppelen en of dat dan beter is met een andere oudere vogel en dan man of pop?


Alvast bedankt!

Eva

valkparkiet80

Hallo

Ik zou geen speigel als speelgoed of een grote spiegel achter haar neer zetten daar worden ze agressief van. Verder zou ik er wel een maatje bij nemen en als je zeker weet dat het een pop is zou ik er een mannetje bij zetten. Als je op school bent is ze wel eenzaam

pacoeva

Bedankt!

Ik heb net een nieuwe grote kooi aangeschaft en ben op zoek naar een lieve man.

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pacoeva

Ik ga woensdag een lieve man ophalen van 6 jaar oud. Hij heeft zelf alleen ook nog niet met andere vogels gezeten dus dat vind ik wel een beetje spannend.

Hebben jullie misschien nog handige tips om het koppelen zo soepel mogelijk te laten verlopen?

Mijn plan was mijn pop in de nieuwe grotere kooi te zetten en de man dan in m'n oude kleinere kooi omdat dat emotioneel gezien voor mij het meeste klopt :P Nu las ik net alleen dat het beter is de nieuwe vogel in de nieuwe kooi te zetten en dan de kooien naast elkaar te plaatsen. Alleen als ik dat zou doen zou de kooi van de nieuwe vogel hoger zijn waardoor hij "beter" is (??).


valkparkiet80

Ik zou ze niet apart zetten maar tegelijk in de nieuwe kooi doen. Ik heb nog nooit een nieuwe valkparkiet apart gezet en de kooien er naast altijd gelijk samen in 1 kooi en nooit problemen gehad

Lin

Je kan ze direct samen zetten. Maar als je ziektes wilt uitsluiten dan in een andere kooi en ruimte en eerst laten testen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)