16 mei 2025, 19:50:44

wanneer gaan ze beginnen kweken???

Gestart door speeltie, 30 april 2004, 01:45:39

« vorige - volgende »

speeltie

heb vorige week 2 koppels valkparkieten in nieuwe voliere gestoken, samen met 2 koppels kakariki's, het 1e koppel valkjes verkende al de eerste dag al de kweekbakken (uitgeholde boomstammen), en jaagde de andere vogels weg uit de buurt.  Sindsdien gaan al de vogels wel hier en daar eens in een bak, maar echt aanstalte maken om te gaan kweken doen ze niet, is dat normaal??

Karin

Ik zou het eerder abnormaal vinden als ze binnen een week dat ze in hun nieuwe verblijf zijn al zouden gaan eitjes leggen. Als jij een nieuw huis hebt wil je toch ook eerst even kijken of het wel geschikt is voor kinderen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi,

Eerst zullen ze de broedhooken gaan onderzoeken en als die bevallen dan zullen ze na een tijdje gaan paren.
Dan kan het nog 1 a 2 weken duren voor de eitjes komen maar het kan ook nog langer duren.
Ik heb nu een jong koppel appart wat pas na 2 maanden paren eitjes kreeg.
Dus gewoon geduld hebben als ze gewend zijn zullen ze vanzelf gaan paren en daarna volgen de eitjes vanzelf.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

het ligt eraan hoe broeds ze zijn op het moment. Toen ik mijn vogels in de vernieuwde voliere zette, hadden ze de volgende week alle vier de koppels een ei. Dus het kan, maar dit is toch redelijk uitzonderlijk denk ik. Wacht maar lekker af,dan komt het wel vazelf.

SDC:D

speeltie

Stijn dc